Συνεχίζουν έως το 2013 οι δομές φύλαξης, αλλά και προβλήματα...

 
 
Συνεχίζουν έως το 2013 οι δομές φύλαξης
  



Πάνω από 16.000 παιδιά κάθε χρόνο ελπίζεται ότι θα φιλοξενούνται στις δομές φύλαξης και φιλοξενίας (βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών), που θα συνεχίσουν την λειτουργία τους έως και το 2013, καθώς το σχετικό έργο εντάχθηκε στο Εθνικό Κοινωνικό Ταμείο 2007-2013 και θα αρχίσει να υλοποιείται από 1 Σεπτεμβρίου 2008.

Ήδη ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας, στον οποίο ανατέθηκε το έργο, εξέδωσε πρόσκληση με την οποία καλεί τους ενδιαφερόμενους να ενταχθούν σε αυτό. Ειδικότερα, στο σύστημα μπορούν να ενταχθούν βρεφικοί σταθμοί, βρεφονηπιακοί σταθμοί, βρεφονηπιακοί σταθμοί ολοκληρωμένης φροντίδας, παιδικοί σταθμοί, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Οι παραπάνω θα πρέπει απαραίτητα να είναι δημόσιοι, δημοτικοί ή ιδιωτικοί Σταθμοί που έχουν νομίμως άδεια ίδρυσης και λειτουργίας και να προσφέρουν θέσεις με τιμή εντός των ανώτατων ορίων που ορίζει η πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Ωφελούμενες από το έργο θα είναι μητέρες βρεφών, νηπίων και παιδιών, καθώς και μητέρες νηπίων, παιδιών και εφήβων με ειδικές ανάγκες, που το συνολικό οικογενειακό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το διπλάσιο του εκάστοτε ισχύοντος αφορολόγητου (προσαυξανόμενου κατά 1.000 ευρώ για ένα παιδί, 2.000 ευρώ για δύο παιδιά, 10.000 ευρώ για τρία παιδιά και ακόμη 1.000 ευρώ για κάθε παιδί πέραν του τρίτου), και είναι εργαζόμενες (μισθωτές,  αυτοαπασχολούμενες) ή συμμετέχουν σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης.

Η επιλογή θα γίνεται με σύστημα μοριοδότησης με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:
1. Χρόνος απασχόλησης στην παρούσα θέση: Έως 6 μήνες: 20 μόρια, 6-12 μήνες: 15 μόρια, 12
-18 μήνες: 10 μόρια
2. Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα: 0,1Χ[(Α-Ε)/12]
3. Εργασιακή Σχέση: Εργαζόμενες με συμβάσεις μερικής απασχόληση: 80 μόρια, εργαζόμενες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου: 70 μόρια
4. Οικογενειακή κατάσταση
Μητέρες με αναπηρία 35% και άνω: 80 μόρια
Χήρες: 80 μόρια
Μητέρες με παιδιά ΑμεΑ με αναπηρία 35% και άνω: 70 μόρια
Άγαμες μητέρες: 70 μόρια
Διαζευγμένες μητέρες ή σε διάσταση: 60 μόρια
Τρίτεκνες - πολύτεκνες: 50 μόρια
Με σύζυγο ΑμεΑ με αναπηρία 67% και άνω: 30 μόρια
Με σύζυγο μακροχρόνια άνεργο: 20 μόρια

Το έργο, που είναι το πρώτο που προκηρύσσεται από το ΕΚΤ για την περίοδο 2007 -2013, παρουσίασαν σήμερα σε κοινή συνέντευξη Τύπου η υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας Φάνη Πάλλη Πετραλιά και ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος.

 

Δυστυχώς από ότι φαίνεται, η νέα ΚΥΑ βρίσκεται στο... δρόμο που χάραξε το 2000 ο κ. Χριστοδουλάκης ( υπουργός Οικονομικών επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ) με τον άθλιο φορολογικό νόμο που ισχύει μέχρι σήμερα και που θεωρεί ως  τεκμήριο για περαιτέρω φορολόγηση το 4ο παιδί!.Άποψη μας,   βάσει του άρθρου 21 του Συντάγματος: «… οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος» ότι: οι πολύτεκνες μητέρες πρέπει να έχουν την υψηλότερη μοριοδότηση   η χορήγηση της επιδότησης πρέπει να δίνεται  σε όλες) όπου κι αν εργάζονται σε Ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα, Ελεύθεροι επαγγελματίες, Αγρότισσες…  και μάλιστα ανεξαρτήτως εισοδήματος αυτών,  ώστε τα παιδιά  των να  προτάσσονται στις εγγραφές των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.                                      

                                                   Χρυσόγελος  Εμμ.          

                                                 Γ. Γραμματέας  ΑΣΠΕ 

                                       ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-

         ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

                                - Θεσμικό πλαίσιο - παρουσίαση

      
 
Πηγή: ΑΠΕ  03/07/08-17:01

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Δελτίο Τύπου Πέμπτη, 3.07.2008

Η Υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κα. Φάνη Πάλλη Πετραλιά και ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Προκόπης Παυλόπουλος παρουσίασαν σήμερα το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις δομές φύλαξης και φιλοξενίας παιδιών, του επιχειρησιακού προγράμματος (ΕΣΠΑ) 2007-2013.

 Επίσης παρέστησαν η Υφυπουργός Απασχόλησης κα. Σοφία Καλαντζάκου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Αθανάσιος Νάκος, ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Κοινοτικών και άλλων πόρων κ. Κωνσταντίνος Τσουτσοπλίδης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών κ. Πάτροκλος Γεωργιάδης. Τα βασικά σημεία από την ομιλία της Υπουργού κ. Φάνης Πάλλη Πετραλιά.

· Η πιο σταθερή εγγύηση ανάπτυξης και προόδου είναι η συνοχή και η αλληλεγγύη της κοινωνίας, η κατοχύρωση των δικαιωμάτων των σημερινών και των αυριανών εργαζομένων. Ώστε να κερδίσουμε έγκαιρα το ουσιώδες στοίχημα. Να φτάσουμε στο διπλό στόχο που έχουμε θέσει: Όχι μόνο περισσότερες ευκαιρίες. Αλλά και ίσες ευκαιρίες. Και αυτό σημαίνει πραγματική στήριξη σε αυτούς που το χρειάζονται. Σημαίνει ουσιαστική κοινωνική προστασία, ώστε να μην αποκλείεται κανείς. Να μην χάνει κανείς το αναφαίρετο δικαίωμά του στην εργασία, στην προσωπική ανάπτυξη και στην κοινωνική προσφορά. Αυτό ακριβώς το αναφαίρετο δικαίωμα, αφορά η πρωτοβουλία για την αλλαγή του πλαισίου που διέπει τις δομές φύλαξης και φιλοξενίας παιδιών. Την κατοχύρωση ακόμη ενός βήματος για την εμπέδωση της ισότητας. Και αυτό σημαίνει κατοχύρωση στην πράξη της συμφιλίωσης του εργασιακού και του οικογενειακού βίου με την ισότιμη πρόσβαση των γυναικών στην αγορά εργασίας.

· Οι δομές φροντίδας και φιλοξενίας παιδιών είναι το πρώτο έργο που προκηρύσσεται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο για την περίοδο 2007 -2013. Ολοκληρώνοντας έτσι τη λύση σε ένα μείζον πρόβλημα. Απομακρύνοντας οριστικά τον κίνδυνο διακοπής του προγράμματος. Και αυτό το πετύχαμε διασφαλίζοντας οριστικά τη συνέχιση και την πολύπλευρη αναβάθμιση ενός μεγάλου έργου, το οποίο όλα τα προηγούμενα χρόνια συνέβαλλε αποφασιστικά στην ενίσχυση της γυναικείας απασχόλησης.

Έτσι μετά και το Γ’ ΚΠΣ, κατά τη διάρκεια του οποίου η συγχρηματοδότηση του έργου υλοποιήθηκε μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση» και των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, αλλά και μετά τις μακρές διαπραγματεύσεις και τις διαβουλεύσεις του Υπουργείου μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε, να υπάρξει παράταση της συγχρηματοδότησης για άλλα δύο χρόνια, - η καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η του φετινού Αυγούστου - , Η προϋπόθεση που τίθεται για την από εδώ και πέρα κοινοτική συνδρομή είναι απόλυτη: Θέσπιση νέου νομικού, κανονιστικού και χρηματοδοτικού πλαισίου, ώστε να είναι αποτελεσματικότερο και πιο συμβατό με τις ανάγκες των εργαζόμενων γυναικών. Ανάγκες που αυτονοήτως έχουν αλλάξει από το 1994 που ξεκίνησε η λειτουργία των δομών.

Απαιτείται λοιπόν Νέα Στρατηγική, η οποία θα ενσωματώνει την εξατομικευμένη προσέγγιση της εργαζόμενης γυναίκας. Και παράλληλα θα διευρύνει σε όλο και περισσότερους αποδέκτες, -όλο και ποιοτικότερες υπηρεσίες. Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις δομές φύλαξης και φιλοξενίας παιδιών:

Πρώτον: Ενισχύει την διαφάνεια και την κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς τα κριτήρια για την επιλογή των ωφελούμενων μητέρων και η συνολική διαδικασία που διέπει τη λειτουργία των Δομών αντιμετωπίζονται από εδώ και στο εξής με ενιαίους όρους για όλη την Επικράτεια. Ενιαία Στρατηγική σε όλη τη χώρα, σαφώς προσδιορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια για όλους.

Δεύτερον: Εξοικονομούνται πόροι, οι οποίοι πλέον υποστηρίζουν την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων για την φύλαξη των παιδιών εκείνων των γυναικών που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Ενώ μέχρι σήμερα η στήριξη δίνονταν έμμεσα στην εργαζόμενη μητέρα, μέσω της χρηματοδότησης των Δομών, με το νέο Σύστημα δίνεται άμεσα.

Τρίτον: Δημιουργούνται πραγματικά εχέγγυα για την βιωσιμότητα του Συστήματος και μετά το 2013 που πλησιάζει το πέρας της κοινοτικής συνδρομής. Το γεγονός ότι δικαιούχος του Έργου ορίζεται ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας αποτελεί πολλαπλή εγγύηση. Γιατί το κοινωνικό πρόσωπο του Οργανισμού, η συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, η προσανατολισμένη στον εργαζόμενο δράση του, η πανελλαδική του εμβέλεια τον καθιστούν τον πλέον κατάλληλο φορέα για βέλτιστη διαχείριση του έργου.

Τέταρτον: Δημιουργούνται οι όροι για ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών. Το γεγονός ότι έχουν πλέον δικαίωμα υπαγωγής στο έργο, πάντα με αυστηρές προϋποθέσεις, και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, - όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση-, αλλά και περισσότερες κατηγορίες νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, αυξάνει και τις διαθέσιμες θέσεις και τις επιλογές των γυναικών. Μια μητέρα δεν θα έχει πια μόνο μια επιλογή για την φύλαξη του παιδιού της. Θα μπορεί να διαλέξει μέχρι και πέντε Σταθμούς μέσα στο Νομό που ζει. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερες πιθανότητες να βρεθεί θέση και φυσικά καλύτερες υπηρεσίες, υπό το πρίσμα του υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων που θα υπαχθούν στο έργο.

Το έργο απευθύνεται σε εργαζόμενες μητέρες και είναι προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση κατά προτεραιότητα εκείνων των γυναικών που είτε λόγω της οικονομικής τους κατάστασης, είτε και σε συνδυασμό με το είδος της οικογένειάς τους, είτε εξαιτίας της σχέσης εργασίας με την οποία δουλεύουν, έχουν πραγματικά ανάγκη. Εξοικονομώντας τους πόρους που δεν σχετίζονταν αμιγώς με την προσφερόμενη υπηρεσία και διευρύνοντας τους αναδόχους για την παροχή της υπηρεσίας αυξάνονται οι προσφερόμενες θέσεις και ως εξ αυτού μπορούν να ωφεληθούν περισσότερες γυναίκες. Και αυτός ήταν ο στόχος από την αρχή. Καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών για περισσότερες εργαζόμενες μητέρες.

· Τα κριτήρια επιλογής:

1. Χρόνος απασχόλησης: προτεραιότητα δίνεται στις γυναίκες με το μικρότερο χρόνο απασχόλησης στη θέση που έχουν τη στιγμή που κάνουν την αίτηση. Γιατί αυτές οι γυναίκες, ακριβώς γιατί βρίσκονται στην αρχή μιας εργασιακής σχέσης, είναι πιο ευάλωτες. Το ίδιο ισχύει και για τις εργαζόμενες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή συμβάσεις μερικής απασχόλησης, οι οποίες έχουν μεγαλύτερη ανασφάλεια.

2. Οικογενειακό εισόδημα: ευνόητη η προτεραιότητα σε εκείνες με το χαμηλότερο εισόδημα.

3. Οικογενειακή κατάσταση: Αναγνωρίζεται έμπρακτα η ανάγκη κοινωνικής προστασίας για τις οικογένειες που έχουν ιδιαίτερα προβλήματα, αλλά και για τις γυναίκες που καλούνται να μεγαλώσουν μόνες τους το παιδί τους. Είναι σαφές ότι το πλαίσιο αυτό αποτυπώνει, - και με το γεγονός ότι τα κριτήρια γίνονται πλέον ομοιογενή για όλη τη χώρα-, την απόφαση για εξορθολογισμό που με τη σειρά του υπηρετεί τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη. Όπως και η διαδικασία επιλογής, που έτσι όπως είναι δομημένη, ενιαία για όλη τη χώρα, δεν αφήνει περιθώρια για ευνοϊκή και επιλεκτική μεταχείριση. 

· Σε ότι αφορά στις Δομές που μπορούν να υπαχθούν στο Έργο είναι:

§ Βρεφικοί Σταθμοί 

§ Βρεφονηπιακοί Σταθμοί

 § Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ολοκληρωμένης Φροντίδας

 § Παιδικοί Σταθμοί 

§ Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών

§ Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με ειδικές ανάγκες Προϋπόθεση για την υπαγωγή τους: ? Να είναι δημόσιοι, δημοτικοί ή ιδιωτικοί Σταθμοί που έχουν νομίμως άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ? Να προσφέρουν θέσεις με τιμή εντός των ανώτατων ορίων που θα ορίζει η πρόσκληση ενδιαφέροντος.

§ Προκειμένου να υπάρξει σε κάθε φάση σωστή εφαρμογή προς όφελος των πολιτών, έχει προβλεφθεί μηχανισμός ελέγχου και παρακολούθησης. Τα αρμόδια όργανα, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το ΕΣΠΑ, διενεργούν περιοδικούς, επιτόπιους ελέγχους σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης του Έργου. Και στις Δομές και στον Οργανισμό Εργατικής Εστίας.

§ Η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία περιέχει και όλες τις λεπτομέρειες, έχει υπογραφεί. Σήμερα δημοσιεύτηκε από τον ΟΕΕ η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις Δομές, με την οποία ενεργοποιείται ο μηχανισμός εφαρμογής του έργου. Ώστε να ξεκινήσουμε την 1 Σεπτεμβρίου. Να θέσουμε σε εφαρμογή το επόμενο μεγάλο βήμα της κοινωνικής προστασίας. Επεκτείνοντας και εκσυγχρονίζοντας αυτό το μεγάλο έργο, το οποίο αναμένεται να ανέλθει στο συνολικό κόστος των 280 εκατομμυρίων ευρώ, εξυπηρετώντας κάθε χρόνο περισσότερο από 16.000 παιδιά.

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Υπουργού Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλου κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου με την Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. 

«Ι. Η ανάληψη μέτρων και πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των κοινωνικά ασθενέστερων πολιτών, καθώς και, γενικότερα, όσων από τους συμπολίτες μας έχουν ανάγκης πρόσθετης στήριξης και ειδικής μέριμνας, η ενδυνάμωση του θεσμού της οικογένειας και η ενθάρρυνση και υποστήριξη της γυναίκας, ώστε ν’ αποκτήσει ίσες ευκαιρίες με τους άνδρες αποτελούν πρώτιστο μέλημα της Κυβέρνησης Καραμανλή. Όπως έχουμε εμπράκτως αποδείξει, τόσο κατά την τρέχουσα όσο και κατά την προηγούμενη θητεία μας, προσπαθούμε, σταθερά και οργανωμένα, να εξοικονομήσουμε πόρους αλλά και να διεκδικήσουμε και να διασφαλίσουμε κοινοτικούς πόρους για την περαιτέρω θωράκιση του Κοινωνικού Κράτους Δικαίου. Και για τον σκοπό αυτόν στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, συνεργαζόμαστε με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και, κυρίως, με το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.

 ΙΙ. Α. Στο πεδίο αυτής της γόνιμης συνεργασίας εντάσσεται και η απόφαση την οποία παρουσιάζουμε σήμερα, με αντικείμενο το νέο θεσμικό πλαίσιο για την παροχή σε γυναίκες θέσεων φροντίδας και φιλοξενίας βρεφών, νηπίων και εφήβων στις δομές στις οποίες θα αναφερθώ παρακάτω. Πρόκειται για την υπ’ αριθμ. 46855/1622/26-6-2008 απόφαση των Υπουργών, Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τη Δράση «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», η οποία εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007-2013. Υπεύθυνος φορέας διαχείρισης και παρακολούθησης της παραπάνω δράσης είναι η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» (Ε.Υ.Δ. του Ε.Π. ΑΝΑΔ). Δικαιούχος της σχετικής πράξης είναι ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.). 

Β. Στόχος αυτής της κοινής πρωτοβουλίας είναι η αύξηση της προοπτικής απασχόλησης και η ενίσχυση της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στην εργασία, μέσω της παροχής υπηρεσιών φροντίδας και φιλοξενίας βρεφών, νηπίων, παιδιών και εφήβων. Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνεται η ουσιαστική διευκόλυνσή τους στην εναρμόνιση των απαιτητικών και συγκρουόμενων ρόλων τους, με παράλληλη μέριμνα για την προστασία του θεσμού της οικογένειας. Ειδικότερα, προτεραιότητα δίνεται στις γυναίκες με το μικρότερο χρόνο απασχόλησης στη θέση που κατέχουν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, το χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, στις μητέρες με παιδιά ΑμεΑ, στις χήρες, στις άγαμες, στις διαζευγμένες ή σε διάσταση, στις τρίτεκνες και πολύτεκνες. Τα κριτήρια, δηλαδή, της τοποθέτησης στους παιδικούς σταθμούς είναι αμιγώς κοινωνικού χαρακτήρα, ενώ στο παρελθόν, λόγω των κενών που υπήρχε στο προϊσχύσαν θεσμικό πλαίσιο, μπορούσαν να «εμφιλοχωρήσουν» και ξένα προς τον σκοπό των δομών κοινωνικής μέριμνας κριτήρια.

 Γ. Ειδικότερα, βασική καινοτομία του νέου πλαισίου αποτελεί το γεγονός ότι η διάθεση κάθε θέσης πραγματοποιείται από τον Ο.Ε.Ε. απευθείας προς την γυναίκα, η οποία ωφελείται, μέσω «εντολής τοποθέτησης» του τέκνου της. Αντίθετα, στο παρελθόν, η διάθεση γινόταν προς τον ανάδοχο, π.χ. τη δημοτική επιχείρηση παιδικού σταθμού, ο οποίος, με τη σειρά του, προχωρούσε σε κατανομή των θέσεων. Ανάδοχοι της παροχής των υπηρεσιών φροντίδας και φιλοξενίας, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ο.Ε.Ε., και με τήρηση προκαθορισμένων και αυστηρών κανόνων διαφάνειας, μπορούν να είναι: Βρεφικοί σταθμοί. Βρεφονηπιακοί Σταθμοί. Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ολοκληρωμένης Φροντίδας Παιδικοί Σταθμοί Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (Κ.Δ.Α.Π.- Μ.Ε.Α.)

Δ. Ειδικότερα, τα προγράμματα που αναπτύσσονται καλύπτουν τις ακόλουθες δράσεις: Φροντίδας βρεφών από 2 μηνών έως 2,5 ετών και νηπίων και παιδιών από 2,5 ετών έως την ηλικία υποχρεωτικής φοίτησής τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Φροντίδας παιδιών βρεφικής και προσχολικής ηλικίας από 8 μηνών και παιδιών με αναπηρία από 2,5 ετών έως την ηλικία υποχρεωτικής φοίτησής τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Δημιουργικής απασχόλησης παιδιών από 6 έως 12 ετών σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) και παιδιών με ελαφράς μορφής κινητικά ή αισθητηριακά προβλήματα και Φροντίδας παιδιών με αναπηρία παιδιών και εφήβων με νοητική υστέρηση ή και κινητική αναπηρία σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (Κ.Δ.Α.Π. Μ.Ε.Α.).

Ε. Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση του Προγράμματος διασφαλίζεται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Καλύπτει δε το χρονικό διάστημα 2007-2013. Τούτο αποδεικνύει στην πράξη ότι αυτή η Κυβέρνηση αντιμετώπισε με υπευθυνότητα και συνέπεια μια ακόμη εκκρεμότητα από αυτές που της κληροδότησαν οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Δηλαδή, όπως έχουμε δεσμευθεί, και αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχουν αποκτήσει οι εν γένει δομές κοινωνικής μέριμνας για τις τοπικές κοινωνίες, προχωρήσαμε, σε πρώτη φάση, στη μετατροπή σε αορίστου χρόνου των συμβάσεων χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές, εφόσον πληρούσαν τις προϋποθέσεις του π.δ. 164/2004. Στη συνέχεια, προκειμένου να τους προσδώσει μόνιμη υπόσταση, εργασθήκαμε προς την κατεύθυνση της διασφάλισης της χρηματοδότησής τους, η οποία ως τότε ήταν «στον αέρα». Υπενθυμίζουμε ότι τα προγράμματα αυτά ξεκίνησαν να λειτουργούν μόνο με κοινοτικούς πόρους, επί των ημερών των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, χωρίς να έχει ληφθεί μέριμνα και χωρίς να υπάρχει σχεδιασμός, κατά τη γνωστή τακτική του ΠΑΣΟΚ, για το μέλλον του θεσμού. Βρέθηκαν, συνεπώς, με τη λήξη της κοινοτικής χρηματοδότησης από το Γ΄ Κ.Π.Σ. κυριολεκτικά χωρίς ουδεμία διασφάλιση, θέτοντας σε κίνδυνο το δικαίωμα εργασίας χιλιάδων εργαζομένων σε αυτά, αλλά και δημιουργώντας ανυπέρβλητα προβλήματα σε χιλιάδες ανήμπορους συμπολίτες μας ή, γενικότερα, σε πολίτες που βασίζονταν στη στήριξη και στις υπηρεσίες των δομών αυτών.

Η Κυβέρνηση, αφού εξασφάλισε διαδοχικές παρατάσεις, με πόρους από τον κρατικό προϋπολογισμό, πετυχαίνει την ένταξη μιας σημαντικής ομάδας από τις δομές αυτές, οι οποίες αφορούν τους παιδικούς σταθμούς και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, στην κοινοτική χρηματοδότηση του Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013. Αλλά και περαιτέρω, όπως έχουμε ξαναπεί, εγγυόμαστε τη συνέχιση των προγραμμάτων αυτών στο μέλλον, με πόρους ιδίως από τον κρατικό προϋπολογισμό, παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τους όρους της Ε.Ε. οι ΟΤΑ που συμμετείχαν όφειλαν να τα διασφαλίσουν τη συνέχισή τους με ίδιους πόρους. Έχοντας διασφαλισμένη, λοιπόν, τη χρηματοδότηση, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούμε, για μια ακόμη φορά, τους Δήμους να προχωρήσουν στην προκήρυξη θέσεων τακτικού προσωπικού, ώστε να πάψει η ταλαιπωρία και αυτής της ομάδας των εργαζόμενων συμπολιτών μας και να τροποποιήσουν τους Οργανισμούς τους, όπου το κρίνουν σκόπιμο, ιδρύοντας αυτοτελείς Διευθύνσεις για τις Δομές Κοινωνικής Μέριμνας και προστατεύοντας τη βιωσιμότητα αυτού του τόσο χρήσιμου θεσμού.

ΙΙΙ. Παράλληλα, σε συνεργασία με την ΚΕΔΚΕ, προετοιμάζουμε την ενίσχυση των δομών κοινωνικής μέριμνας, μέσα από την απόκτηση σταθερής υπόστασης και την ένταξή τους στους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων και των Κοινοτήτων, με παράλληλη διασφάλιση των αναγκαίων πόρων. Από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας λειτουργούν 1.500 περίπου δημοτικές επιχειρήσεις - οι οποίες πλέον θα είναι αποκλειστικά κοινωφελείς - με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής μέριμνας και μέσο όρο χρηματοδότησης ύψους 500.000 ευρώ ετησίως. Ήδη έχει ληφθεί πρόνοια για το προσωπικό των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» κλπ., ώστε να παραμείνουν οι έμπειροι και εξειδικευμένοι αυτοί εργαζόμενοι στα προγράμματα αυτά και να μπορέσει να συνεχισθεί απρόσκοπτα η λειτουργία τους προς όφελος των συμπολιτών μας που τα έχουν ανάγκη.

Σημειώνεται ότι η διάρκεια των προγραμμάτων αυτών έχει παραταθεί ως τις 31.8.2008, ιδίως με πόρους που καταφέραμε να διασφαλίσουμε από κοινού με το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.

 Επίσης πετύχαμε την κάλυψη του Προγράμματος «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ», όπως θα ανακοινώσουμε τις αμέσως επόμενες ημέρες.

IV. Οι ανωτέρω πρωτοβουλίες έρχονται να προστεθούν στις τομές που έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά την προστασία του παιδιού, των κάθε είδους δικαιωμάτων του και ιδίως της υγείας και της ποιότητας ζωής του. Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα παρουσιάσουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο που διαμόρφωσε το Υπουργείο Εσωτερικών για τις παιδικές χαρές, θέτοντας τέρμα στην αβεβαιότητα που ίσχυε και στον τομέα αυτόν».

  

                                                     

   
Γράφει και ο Ριζοσπάστης: 4/7/2008
 
Στον αέρα η χρηματοδότηση των βρεφονηπιακών σταθμών
Ενίσχυση της «απασχολησιμότητας» στις γυναίκες και χρηματοδότηση των ιδιωτικών παιδικών σταθμών, προβλέπονται με το συγκεκριμένο πρόγραμμα
 
Στον αέρα παραμένει η χρηματοδότηση μέρος των προνιακών δομών (βρεφικοί, βρεφονηπιακοί σταθμοί, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης κλπ.), καθώς η κυβέρνηση αντί για την εξασφάλιση πάγιας και σταθερής χρηματοδότησής τους, απαντά με προσωρινά «μπαλώματα». Ετσι ουσιαστικά αρνείται να δώσει λύση στο επιτακτικό αίτημα και την ανάγκη χιλιάδων εργατικών οικογενειών για δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή.
Χτες με κοινή συνέντευξη Τύπου, οι υπουργοί Απασχόλησης Φάνη Πάλλη - Πετραλιά και Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος ανακοίνωσαν ένα νέο πρόγραμμα συνέχισης, ουσιαστικά, της χρηματοδότησης μέρους των προνιακών δομών μέχρι το 2013, των οποίων η χρηματοδότηση από τα ΚΠΣ έληγε στα τέλη του Αυγούστου. Στο «παιχνίδι» της χρηματοδότησης, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα, μπαίνουν πια και οι ιδιωτικοί σταθμοί! Παράλληλα, προωθείται η ενίσχυση της μερικής και προσωρινής απασχόλησης, καθώς οι γυναίκες που απασχολούνται με ελαστικές μορφές απασχόλησης θα έχουν προτεραιότητα (μέσω και μοριοδότησης) στο πρόγραμμα!
Η νέα αυτή εξέλιξη προωθεί πια ευθέως την ιδιωτικοποίηση της προσχολικής αγωγής, καθώς οι ιδιωτικοί σταθμοί «υπερέχουν» σε υποδομές και υπηρεσίες, για τις οποίες οι εργαζόμενοι πληρώνουν ήδη αδρά. Παράλληλα, η κυβέρνηση αρνείται την υποχρέωσή της να παρέχει δωρεάν αναβαθμισμένες υπηρεσίες και στον τομέα αυτό. Εξάλλου το νέο πρόγραμμα αποτελεί μια ακόμα «ασπιρίνη» στις ήδη τραγικές ελλείψεις σε υποδομές και υπηρεσίες. Επιδιώκεται να «κουκουλωθεί» η πολιτική των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα.
Στόχος, επίσης του υπουργείου Απασχόλησης και μέσα από αυτό το πρόγραμμα είναι η «τόνωση» των ελαστικών μορφών απασχόλησης, αφού προτεραιότητα σε αυτό το πρόγραμμα θα έχουν οι γυναίκες με προσωρινή ή μερική απασχόληση. Δηλαδή βαθύτερος στόχος και αυτού του δήθεν «κοινωνικού προγράμματος» είναι η επέκταση της «απασχολησιμότητας».
Το νέο πρόγραμμα υπό τον τίτλο «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», που εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου δυναμικού 2007-2013» θα εκτελεστεί από τον Οργανισμό Εργατικής Εστίας. Με βάση αυτό θα επιδοτούνται κάθε χρόνο, και μέχρι το 2013, 16.000 θέσεις παιδιών. Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν δημόσιοι, δημοτικοί, αλλά και ιδιωτικοί βρεφικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, καθώς και Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες. Ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας θα επιλέγει, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τους σταθμούς που θα συμμετέχουν και αυτοί θα χρηματοδοτούνται απευθείας από τον Οργανισμό.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει την 1η Σεπτέμβρη, ενώ από τις 28 Ιούλη ξεκινά η υποβολή των αιτήσεων των ενδιαφερόμενων. Σε ό,τι αφορά τους δικαιούχους στο πρόγραμμα δίνεται προτεραιότητα στις γυναίκες με το μικρότερο χρόνο απασχόλησης στη θέση που κατέχουν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης. Στα χαμηλά εισοδήματα και στις γυναίκες με μερική και προσωρινή απασχόληση (διαζευγμένες, χήρες, πολύτεκνες κλπ.). Από όσους θα επιβάλουν αιτήσεις πάλι με βάση τα κριτήρια και τα μόρια που θα συγκεντρώνουν θα μπαίνουν στο πρόγραμμα
                                                                                ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ        
                                                          ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ  
                                                                ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ    
                                                          Αθήνα, 3/7/2008
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ (Ν.Π.Δ.Δ.)                         Αρ. Πρωτ. 55024
Δ/ΝΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ & ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ     
  ΑΠΟ  ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση : Αγησιλάου 10

Ταχ. Κώδικας: 102 10 Αθήνα

Τηλέφωνο: 210 5286013

Fax: 210 5202918
Πληροφορίες: Χ. Χομόντοζλης
e-mail: sidonismou@oee.gr http://www.oee.gr                                                      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
«ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ» 
ΟΟργανισμός Εργατικής Εστίας ......
ΣΕΛΙΔΕΣ 28-30 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ...

 Στην «Αίτηση συμμετοχής – Δήλωσή» τους, οι ενδιαφερόμενες έχουν δικαίωμα δήλωσης έως και πέντε (5) εναλλακτικών επιλογών, με σειρά προτεραιότητας, για εγγραφή του τέκνου τους σε Δομές της προτίμησής τους, εντός του Νομού τους. Η επιλογή θα γίνει από τους πίνακες των υπαχθεισών Δομών ανά Νομό, Δήμο και ηλικίες τέκνων. Οι πίνακες αυτοί, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν τις ηλικίες των τέκνων που αντιστοιχούν σε κάθε είδος Δομής, την επωνυμία του φορέα (που λειτουργεί τη Δομή) και τα στοιχεία της εν λόγω Δομής, όπως επωνυμία, είδος Δομής, διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας, παρεχόμενες υπηρεσίες, αριθμό των προσφερόμενων θέσεων, ωράριο λειτουργίας, λειτουργία ετησίως και εβδομαδιαίως κλπ., θα αναρτηθούν μεταξύ 25/7/2008 και 27/7/2008, στην Κεντρική Υπηρεσία και στα Κέντρα Διανομής Αττικής και Περιφέρειας του ΟΕΕ (από όπου θα διατίθενται και σε έντυπη μορφή), καθώς και ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του ΟΕΕ (http://www.oee.gr).  

Οι μητέρες που έχουν περισσότερα του ενός τέκνα θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τόσες «Αιτήσεις συμμετοχής – Δηλώσεις», όσες και τα τέκνα που επιθυμούν να εγγράψουν σε Δομές. Στις «Αιτήσεις συμμετοχής – Δηλώσεις» που θα υποβάλλουν σε ενιαίο φάκελο, θα πρέπει να συμπληρώνουν τον αριθμό του συνόλου των τέκνων για τα οποία κάνουν αίτηση, στο αντίστοιχο ειδικό πεδίο του εντύπου της «Αίτησης συμμετοχής – Δήλωσης».  

3.4 Δικαιολογητικά συμμετοχής Μαζί με την «Αίτηση συμμετοχής – Δήλωσή» τους, οι ενδιαφερόμενες θα υποβάλλουν, πρωτότυπα ή σε αντίγραφα επικυρωμένα, τα εξής δικαιολογητικά: 1.     αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου2.     πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και αντίγραφο διαζευκτηρίου, στην περίπτωση που η ενδιαφερόμενη είναι διαζευγμένη και αυτό δεν αναφέρεται στο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή/και αντίγραφο ατομικής φορολογικής δήλωσης για το οικονομικό έτος 2008, στην περίπτωση που η ενδιαφερόμενη τελεί σε διάσταση.3.     εκτύπωση εκκαθαριστικού σημειώματος ή αντίγραφο αυτού για το οικονομικό έτος 20074A)   Εάν η ενδιαφερόμενη είναι μισθωτή:α)    αντίγραφο μηχανογραφημένων ενσήμων τελευταίου τριμήνου ή σχετική βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα.β)    αντίγραφο της αναγγελίας πρόσληψής της. γ)    βεβαίωση εργοδότη, που να αναφέρει το είδος απασχόλησης (πλήρης ή μερική απασχόληση, αορίστου ή ορισμένου χρόνου) στη θέση εξαρτημένης εργασίας που η ενδιαφερόμενη κατέχει μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων». 4Β)   Εάν η ενδιαφερόμενη είναι αυτοαπασχολούμενη:α) αντίγραφο της Δήλωσης Ενάρξεως Επιτηδεύματος στην Δ.Ο.Υ. β) υπεύθυνη δήλωση περί μη διακοπής της άσκησης του επιτηδεύματος. 4Γ) Εάν η ενδιαφερόμενη είναι αυτοαπασχολούμενη στον πρωτογενή τομέα:α) Βεβαίωση ασφαλίσεως από τον ΟΓΑ, από την οποία να προκύπτει και η ημερομηνία εγγραφής της στον ασφαλιστικό της φορέα. 4Δ)   Εάν η ενδιαφερόμενη συμμετέχει  σε Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης (ΕΠΑ) και συγκεκριμένα:·         σε πρόγραμμα STAGE του Ο.Α.Ε.Δαντίγραφο του Ιδιωτικού Συμφωνητικού Συνεργασίας μεταξύ Ο.Α.Ε.Δ., Φορέα Υλοποίησης και ασκούμενης και βεβαίωση Ο.Α.Ε.Δ. για τη συνέχιση παρακολούθησης του προγράμματος.·         σε πρόγραμμα Ν.Θ.Ε. του Ο.Α.Ε.Δ αντίγραφο της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής και βεβαίωση εργοδότη για τη συνέχιση παρακολούθησης του προγράμματος ήαντίγραφο της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής και αντίγραφο μηχανογραφημένων ενσήμων τελευταίου τριμήνου ή σχετική βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα.·         σε πρόγραμμα Ν.Ε.Ε. του Ο.Α.Ε.Δαντίγραφο της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής και βεβαίωση Ο.Α.Ε.Δ. για τη συνέχιση παρακολούθησης του προγράμματος.

5.     βεβαίωση Υγειονομικής Επιτροπής, εάν ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ η ίδια η μητέρα ή/και ένα από τα τέκνα της ή/και ο σύζυγος, με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω για τη μητέρα ή/και για ένα από τα τέκνα της και 67% και άνω για το σύζυγό της.

6.     βεβαίωση από τον Ο.Α.Ε.Δ., εάν ο σύζυγος είναι μακροχρόνια άνεργος.  Για τους πολίτες της Ε.Ε., τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά που έχουν εκδοθεί εκτός Ελλάδας θα  συνοδεύονται από επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα, επί  ποινή αποκλεισμού.Στην περίπτωση που η ενδιαφερόμενη υποβάλλει «Αίτηση συμμετοχής – Δήλωση» για περισσότερα του ενός τέκνα της, τα ανωτέρω δικαιολογητικά υποβάλλονται συνημμένα μία φορά με το σύνολο των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων» της ενδιαφερόμενης σε ενιαίο φάκελο.Δικαιολογητικά που κατατίθενται μετά την υποβολή και πρωτοκόλληση των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων», δεν λαμβάνονται υπόψη.  

3.5 Κριτήρια επιλογής και μοριοδότηση ανά κριτήριο Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις συμμετοχής, θα ισχύσουν κριτήρια μοριοδότησης για την επιλογή των ωφελουμένων, τα οποία θα είναι τα εξής:

1.     Ο μικρότερος χρόνος απασχόλησης ή αυτοαπασχόλησης στη θέση που η μητέρα κατέχει μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων». Για τον υπολογισμό των μηνών απασχόλησης θα λαμβάνεται υπόψη: (α) μόνο το διάστημα των τελευταίων 18 μηνών απασχόλησης ή αυτοαπασχόλησης και (β) μόνο οι ακέραιοι αριθμοί των ήδη συμπληρωθέντων μηνών στη θέση που κατέχει η μητέρα κατά την ημερομηνία ανακοίνωσης των πινάκων των υπαχθεισών Δομών και συγκεκριμένα: έως 6 μήνες +20 μόρια, 6-12 μήνες + 15 μόρια, 12-18 μήνες +10 μόρια.

2. Το χαμηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα. Τα μόρια που θα δοθούν θα υπολογίζονται βάσει του τύπου: 0,1Χ[(Α-Ε)/12], όπου Α= 24.000 €  προσαυξανόμενο κατά 1.000 € εάν η μητέρα έχει ένα τέκνο, 2.000 € εάν έχει δύο τέκνα και 10.000 € εάν έχει τρία τέκνα (το ποσό των 10.000 € θα προσαυξάνεται κατά 1.000 € για κάθε τέκνο πέραν του τρίτου) και Ε= το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα

 3. Η εργασιακή σχέση και το είδος απασχόλησης. Για σύμβαση εργασίας μερικής απασχόλησης + 80 μόρια, για σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου + 70 μόρια.

4. Η οικογενειακή κατάσταση. Προτεραιότητα δίδεται στις μητέρες που: α) ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω +80 μόρια, β) έχουν τέκνα που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω +70 μόρια, γ) είναι χήρες +80 μόρια, δ) είναι άγαμες μητέρες  +70 μόρια, ε) είναι διαζευγμένες ή σε διάσταση +60 μόρια, στ) είναι τρίτεκνες-πολύτεκνες +50 μόρια, ζ) έχουν σύζυγο που ανήκει στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω +30 μόρια, η) έχουν σύζυγο μακροχρόνια άνεργο (άνω των 12 μηνών) +20 μόρια.

Η μοριοδότηση των ανωτέρω κριτηρίων παρουσιάζεται αναλυτικά και στον ακόλουθο πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΡΙΩΝ
 Έως 6 μήνες20
1. Χρόνος απασχόλησης στην παρούσα θέση, συμπεριλαμβανομένης και της αυτοαπασχόλησης και της θέσης σε πρόγραμμα ΕΠΑ        6-12 μήνες15
12-18 μήνες10
2. Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα    0,1Χ[(Α-Ε)/12]
3. Εργαζόμενες με συμβάσεις μερικής απασχόλησης 80
4. Εργαζόμενες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου70
5. Οικογενειακή κατάστασηΜητέρες με αναπηρία 35% και άνω80
Χήρες80
Μητέρες με παιδιά ΑμεΑ με αναπηρία 35% και άνω70
Άγαμες μητέρες70
Διαζευγμένες μητέρες ή σε διάσταση60
Τρίτεκνες-Πολύτεκνες50
Με σύζυγο ΑμεΑ με αναπηρία 67% και άνω30
Με σύζυγο μακροχρόνια άνεργο 20

    3.6 Διαδικασία επιλογής -

 Αποτελέσματα 

 Η επιλογή των ωφελουμένων γυναικών θα πραγματοποιηθεί από τις Επιτροπές του Άρθρου 4 της παρούσας, οι οποίες θα συστήνονται/συγκροτούνται με Απόφαση του Δ.Σ. του ΟΕΕ.Συγκεκριμένα, η διαδικασία επιλογής των ωφελουμένων έχει ως εξής:1)    Έλεγχος πληρότητας των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων» και των συνυποβαλλόμενων δικαιολογητικών. Ειδικότερα ελέγχονται: η εμπρόθεσμη υποβολή των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων» και των δικαιολογητικών, η πληρότητα υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών και η ισχύς τους, κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της «Αίτησης συμμετοχής – Δήλωσης». Οι «Αιτήσεις συμμετοχής – Δηλώσεις», οι οποίες δεν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής της παρούσας πρόσκλησης, απορρίπτονται. Οι απορριφθείσες γυναίκες με την αιτιολογία απόρριψής τους θα αναγράφονται σε σχετικό πίνακα.2)    Εισαγωγή στοιχείων των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων» σε μηχανογραφικό σύστημα.3)    Βαθμολόγηση των υποψηφίων, σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου 3.5, τα οποία αντιστοιχούν σε μόρια. Σε περίπτωση ισοβαθμιών, προηγούνται οι υποψήφιες που έχουν συγκεντρώσει περισσότερα μόρια στο δεύτερο κριτήριο (ετήσιο οικογενειακό εισόδημα).4)    Κατάταξη των υποψηφίων σε πίνακα ανά Νομό, κατά φθίνουσα σειρά, με βάση τη βαθμολόγησή τους. Οι πίνακες κατάταξης των δυνητικά ωφελουμένων και οι πίνακες των απορριφθεισών γυναικών ανά Νομό θα αναρτηθούν στις 18/8/2008 στα Κέντρα Διανομής Αττικής και Περιφέρειας του ΟΕΕ, καθώς και στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (http://www.oee.gr).

Ενστάσεις κατά των αποτελεσμάτων των ανωτέρω πινάκων μπορούν να υποβληθούν ενώπιον του Ο.Ε.Ε., Αγησιλάου 10, 102 10 Αθήνα, εντός 3 ημερών από την επομένη της ημερομηνίας ανακοίνωσής τους, εγγράφως, είτε ιδιοχείρως είτε ταχυδρομικώς ή με υπηρεσία ταχυμεταφοράς (courier), σε σφραγισμένο φάκελο, στον οποίο εξωτερικά θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται η ένδειξη «ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ  ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ».

Από τις ενστάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη μόνον αυτές που έχουν παραληφθεί και πρωτοκολληθεί μέχρι την 21/8/2008 και ώρα 14:30 μ.μ. Ενστάσεις που θα υποβληθούν με οποιονδήποτε τρόπο μετά την παραπάνω ημερομηνία και ώρα είναι εκπρόθεσμες και δεν ελέγχονται.  

Προσοχή η έγκαιρη υποβολή θα αποδεικνύεται μόνο από τον αριθμό πρωτοκόλλου. Η ημερομηνία σφραγίδας του ταχυδρομείου δεν λαμβάνεται υπόψη.

 Μετά την εξέταση των υποβληθεισών ενστάσεων, καταρτίζονται οι οριστικοί πίνακες κατάταξης των δυνητικά ωφελουμένων γυναικών και των απορριφθεισών γυναικών ανά Νομό.Από τη σύζευξη του οριστικού πίνακα κατάταξης των δυνητικά ωφελουμένων γυναικών με τον οριστικό πίνακα των υπαχθεισών Δομών και με τη βοήθεια μηχανογραφικού συστήματος, θα προκύψουν οι πίνακες των ωφελουμένων γυναικών με τις παρεχόμενες σε αυτές θέσεις φροντίδας και φιλοξενίας των τέκνων τους από τις Δομές ανά Νομό.Οι πίνακες αυτοί θα αναγράφουν τα στοιχεία τόσο της ωφελουμένης (ονοματεπώνυμο μητέρας, ονοματεπώνυμο τέκνου κλπ.), όσο και τα στοιχεία της αντίστοιχης Δομής (επωνυμία, διευθύνσεις, τηλέφωνα επικοινωνίας, παρεχόμενες υπηρεσίες κλπ.).Οι μητέρες που δεν θα επιλεγούν, θα περιληφθούν σε πίνακες επιλαχουσών ανά Νομό, κατά απόλυτη σειρά προτεραιότητας επιτευχθείσας βαθμολογίας. Ο πίνακας αυτός θα χρησιμοποιηθεί για την αναπλήρωση κενών θέσεων που τυχόν θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.Η ανάρτηση όλων των ανωτέρω πινάκων (ωφελούμενες, επιλαχούσες) θα γίνει στις 25/8/2008 στα Κέντρα Διανομής Αττικής και Περιφέρειας του ΟΕΕ, καθώς και στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (http://www.oee.gr). Οι δε αιτηθείσες θα θεωρείται ότι έλαβαν γνώση αυτών, με μόνη την ανάρτηση των σχετικών πινάκων εκ μέρους του Ο.Ε.Ε.  3.7 Εγγραφές τέκνων στις Δομές Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, οι ωφελούμενες θα λαμβάνουν, από την Υπηρεσία στην οποία υπέβαλλαν την «Αίτηση συμμετοχής – Δήλωσή» τους, την «εντολή τοποθέτησης» του τέκνου τους, θεωρημένο αντίγραφο της οποίας θα πρέπει να καταθέτουν στη Δομή, στην αρχή του σχολικού έτους, προκειμένου να εγγράψουν το τέκνο τους. 3.8 «Συνοδευτικό έντυπο εντολής τοποθέτησης» Οι ωφελούμενες, μαζί με την «εντολή τοποθέτησης», θα παραλαμβάνουν, από την Υπηρεσία στην οποία υπέβαλλαν την Αίτησή τους, το «Συνοδευτικό έντυπο εντολής τοποθέτησης». Το έντυπο αυτό θα παραδίδεται από την ωφελούμενη στη Δομή κατά την εγγραφή του τέκνου της. Κάθε μήνα, από την 1η έως την 5η ημέρα, οι ωφελούμενες υποχρεούνται να βεβαιώνουν τη συνέχιση της παροχής των υπηρεσιών φροντίδας και φιλοξενίας του τέκνου τους από τη Δομή για το μήνα αυτό, υπογράφοντας στο αντίστοιχο πεδίο του εντύπου. Το έντυπο αυτό θα αποτελεί απόδειξη για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και θα θεμελιώνει τη δαπάνη για την πληρωμή της Δομής εκ μέρους του ΟΕΕ. Επιπλέον, οι ωφελούμενες υποχρεούνται να υποβάλλουν ό,τι άλλο σχετικό έγγραφο τους ζητηθεί από τη Δομή ή τον ΟΕΕ, στο πλαίσιο της υλοποίησης των πράξεων της παρούσας. 3.9 Διακοπή παρεχόμενης υπηρεσίας  Σε περίπτωση που η ωφελούμενη μητέρα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, αποφασίσει τη διακοπή της παροχής των υπηρεσιών φροντίδας και φιλοξενίας του τέκνου της, οφείλει να δηλώσει αυτό, υπεύθυνα και εντός 10 ημερών (από την ημερομηνία διακοπής), τόσο προς τη Δομή όσο και προς τον ΟΕΕ.

ΑΡΘΡΟ 4

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

 Η διαδικασία υπαγωγής των Δομών, επιλογής των ωφελουμένων γυναικών και  σύζευξης των ωφελουμένων γυναικών με τις υπαχθείσες Δομές διενεργείται από Επιτροπές που θα συστήνονται/συγκροτούνται με Απόφαση του Δ.Σ. του ΟΕΕ ως εξής:                                                                                         

Α. Διμελείς Επιτροπές Ελέγχου Πληρότητας/Επιλεξιμότητας (Πρωτοβάθμιος Έλεγχος)

Β. Διμελείς Επιτροπές Υποστήριξης - Δειγματοληπτικού Ελέγχου (Δευτεροβάθμιος Έλεγχος)

Γ. Γνωμοδοτική Επιτροπή Α. Το έργο των Διμελών Επιτροπών ελέγχου Πληρότητας/Επιλεξιμότητας συνίσταται στα εξής:α. Έλεγχος πληρότητας/επιλεξιμότητας των «Αιτήσεων συμμετοχής-Δηλώσεων -Προσφορών» των Δομών-Υπαγωγή Δομών Ο έλεγχος πληρότητας διενεργείται στα δικαιολογητικά τα οποία συνοδεύουν την «Αίτηση συμμετοχής – Δήλωση – Προσφορά» (παρ. 2.4), ως προς την πληρότητα υποβολής και την ισχύ τους. Στο στάδιο αυτό ελέγχεται, επίσης, η επιλεξιμότητα της «Αίτησης συμμετοχής – Δήλωσης – Προσφοράς» που συνίσταται στην τήρηση των όρων της παρούσας πρόσκλησης (παρ. 2.1, 2.3, 2.3.1, 2.3.2).Οι Δομές που πληρούν τους όρους συμμετοχής κατατάσσονται σε πίνακα ανά Νομό,  Δήμο και ηλικίες τέκνων.  Οι «Αιτήσεις συμμετοχής – Δηλώσεις – Προσφορές», οι οποίες δεν πληρούν τους παραπάνω όρους, απορρίπτονται και καταρτίζεται πίνακας με τις Δομές που δεν υπάγονται και την αιτιολογία απόρριψής τους. Οι ανωτέρω πίνακες διαβιβάζονται προς έγκριση στη Γνωμοδοτική Επιτροπή. β. Έλεγχος πληρότητας/επιλεξιμότητας των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων» των γυναικών – Επιλογή των ωφελουμένων γυναικών Ο έλεγχος πληρότητας διενεργείται στα δικαιολογητικά τα οποία συνοδεύουν την «Αίτηση συμμετοχής – Δήλωση» (παρ. 3.4), ως προς την πληρότητα υποβολής και την ισχύ τους. Στο στάδιο αυτό ελέγχεται, επίσης, η επιλεξιμότητα της «Αίτησης συμμετοχής – Δήλωσης»  που συνίσταται στην τήρηση των όρων της παρούσας πρόσκλησης (παρ. 3.1, 3.3).Οι υποψήφιες που πληρούν τους ανωτέρω όρους, βαθμολογούνται, σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου 3.5, τα οποία αντιστοιχούν σε μόρια και καταχωρούνται σε μηχανογραφικό σύστημα.

Σε περίπτωση ισοβαθμιών, προηγούνται οι υποψήφιες που έχουν συγκεντρώσει περισσότερα μόρια στο δεύτερο κριτήριο (ετήσιο οικογενειακό εισόδημα). Στη συνέχεια οι υποψήφιες κατατάσσονται σε πίνακα ανά Νομό, κατά φθίνουσα σειρά, με βάση τη βαθμολόγησή τους.Οι «Αιτήσεις συμμετοχής – Δηλώσεις», οι οποίες δεν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής της παρούσας, απορρίπτονται και καταρτίζεται πίνακας με τις απορριφθείσες γυναίκες και την αιτιολογία απόρριψής τους.Οι ανωτέρω πίνακες διαβιβάζονται προς έγκριση στη Γνωμοδοτική Επιτροπή. Επίσης, τα μέλη των ανωτέρω Επιτροπών είναι αρμόδια για οποιαδήποτε άλλη ενέργεια απαιτείται για την προετοιμασία, έναρξη και ολοκλήρωση του έργου τους.  

Β. Το έργο των Διμελών Επιτροπών Δειγματοληπτικού Ελέγχου – Υποστήριξης συνίσταται: α. στο δειγματοληπτικό έλεγχο των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων – Προσφορών» των Δομών και των «Αιτήσεων συμμετοχής – Δηλώσεων» των γυναικών, στη βάση στατιστικά αξιόπιστου ποσοστού αιτήσεων (δείγμα) το οποίο θα καθοριστεί από τη Γνωμοδοτική Επιτροπή και θα καλύπτει το έργο όλων των Διμελών Επιτροπών του πρωτοβάθμιου ελέγχου. Τα αποτελέσματα των εν λόγω ελέγχων διαβιβάζονται στη Γνωμοδοτική Επιτροπή. β. στη διόρθωση αποτελεσμάτων ελέγχου, κατόπιν σχετικής εντολής από τη Γνωμοδοτική Επιτροπή, όπως προβλέπεται κατωτέρω. γ. στην υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω λειτουργίας help desk για παροχή τυχόν διευκρινίσεων.

Γ. Έργο της Γνωμοδοτικής Επιτροπής είναι:α) η παροχή κατευθύνσεων προς τις Διμελείς Επιτροπές, με στόχο τη διευκόλυνση του έργου τους. β) η επιβεβαίωση της διαδικασίας ελέγχου των Διμελών Επιτροπών Ελέγχου Πληρότητας/Επιλεξιμότητας και των Διμελών Επιτροπών Δειγματοληπτικού Ελέγχου, τόσο για τις Δομές όσο και για τις γυναίκες.

Η Γνωμοδοτική Επιτροπή καθορίζει το ποσοστό αξιόπιστου δείγματος για τη διενέργεια του δευτεροβάθμιου ελέγχου και συγκρίνει τα αποτελέσματα του δευτεροβάθμιου ελέγχου με τα αντίστοιχα του πρωτοβάθμιου. Σε περίπτωση απόκλισης, μεταξύ των αποτελεσμάτων του πρωτοβάθμιου και του δευτεροβάθμιου ελέγχου, μικρότερης ή ίσης του 20% επί του δείγματος, υπερισχύουν τα αποτελέσματα των Επιτροπών Δειγματοληπτικού Ελέγχου. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι υπάρχει απόκλιση μεγαλύτερη του 20% επί του δείγματος, τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης Επιτροπής του πρωτοβάθμιου ελέγχου ακυρώνονται και οι εν λόγω έλεγχοι επαναλαμβάνονται από τις Διμελείς Επιτροπές Δειγματοληπτικού Ελέγχου των οποίων τα αποτελέσματα υπερισχύουν.γ) η εξέταση τυχόν ενστάσεων τόσο από τις Δομές όσο και από τις γυναίκες.δ) η σύζευξη του οριστικού πίνακα κατάταξης των δυνητικά ωφελουμένων γυναικών με τον οριστικό πίνακα των υπαχθεισών Δομών. Από τη σύζευξη αυτή θα προκύψουν οι πίνακες των ωφελουμένων γυναικών με τις παρεχόμενες σε αυτές θέσεις φροντίδας και φιλοξενίας των τέκνων τους από τις Δομές ανά Νομό.

Οι μητέρες που δεν θα επιλεγούν, θα περιληφθούν σε πίνακες επιλαχουσών ανά Νομό, κατά απόλυτη σειρά προτεραιότητας επιτευχθείσας βαθμολογίας.Το σύνολο των πινάκων που αναφέρονται στο παρόν άρθρο διαβιβάζονται προς έγκριση από τη Γνωμοδοτική Επιτροπή στο Δ.Σ. του ΟΕΕ.ε) η μεταφορά τυχόν αδιάθετων υπολοίπων σε Νομούς της ίδιας Περιφέρειας ή του ίδιου τύπου Περιφέρειας.  

Τροποποιήσεις των προθεσμιών για την διαδικασία επιλογής, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλλουν, θα ορίζονται με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΕΕ, γενομένης σχετικής δημοσίευσης στον τύπο.

Πληροφορίες θα δίνονται από την Κεντρική Υπηρεσία του ΟΕΕ και στα τηλέφωνα: 2105286013, 5224311, 5286528.          

                                 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ.  

 Την ΚΥΑ θα την δείτε εδώ:  http://www.kedke.gr/uploads/KYA_domesfylajhspaidivn_02072008.pdf                                                                                                                                   

Πρόσφατα άρθρα