Ενημέρωση
Το προσχέδιο του νόμου για την Υγεία(ή της Ντροπής) / Εισοδ. όριο 40.000 Ευρώ για τα πολ. επιδόματα!
- 04 Δεκεμβρίου 2010 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 6981
Το προσχέδιο του νόμου για την Υγεία
Κεφάλαιο 4ο
Επιδόματα Τέκνων
Άρθρο 17
1. Για την καταβολή των επιδομάτων στις πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες, για το επίδομα τρίτου παιδιού, καθώς και για τις παροχές των άρθρων 4 του Ν. 1892/1990 όπως συμπληρώθηκε από το άρθρ. 39 του Ν. 2459/1997 και του άρθρ. 1 του Ν. 3454/2006, εισάγεται εισοδηματικό κριτήριο, καταργούμενης της διάταξης του άρθρου 50 του Ν. 2163/1993. Δικαιούχοι των ανωτέρω επιδομάτων και παροχών θα είναι από της δημοσίευσης του παρόντος αυτοί που το συνολικό ετήσιο οικογενειακό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 40.000 ευρώ. Το ποσό αυτό δύναται να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοια απόφαση καθορίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά και ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου. Κάθε άλλη αντίθετη διάταξη καταργείται.
2. Στις περιπτώσεις οικογενειών, όπου καταβάλλεται αθροιστικά για το τρίτο παιδί τόσο το επίδομα τρίτου παιδιού όσο και το πολυτεκνικό επίδομα, το ποσό που προκύπτει από το άθροισμα των δύο αυτών για τους δικαιούχους, δεν μπορεί να υπερβαίνει μηνιαίως το τετραπλάσιο του μηνιαίου επιδόματος που καταβάλλεται για κάθε παιδί πολύτεκνης οικογένειας, όπως αυτό κάθε φορά ισχύει.
3..Η παρ. 7 του άρθρ. 39 του ν. 2459/1997 αντικαθίσταται ως εξής: «Τα μηνιαία επιδόματα που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2 και το επίδομα σύνταξης που αναφέρεται στην παράγραφο 3 του άρθρου αυτού, δεν αναπροσαρμόζονται από 1-1-2011 και εφεξής και θα παραμείνουν σταθερά όπως διαμορφώθηκαν την 1-1-2010.»
4. Καταργείται το εδάφιο γ’ της παρ. 1 του άρθρ. 6 του Νόμου 3631/2008.
Η αιτιολογική έκθεση
Κεφάλαιο 4ο
19. Με το άρθρο 17, εισάγονται κριτήρια για τη λήψη των επιδομάτων για τέταρτο και τρίτο παιδί. Η εισοδηματική ενίσχυση που προβλέπεται για τις πολύτεκνες και για τις τρίτεκνες οικογένειες προκειμένου να αντισταθμιστεί το πρόσθετο οικονομικό βάρος που επωμίζονται και προκειμένου να μην αποθαρρύνονται για την απόκτηση τρίτου και πλέον παιδιών, οφείλει να αναπροσαρμοστεί προκειμένου να παραμείνει αποτελεσματική και να συνεχίσει να προσφέρει τα οφέλη της σε εκείνους που την έχουν πραγματικά ανάγκη, λαμβανομένων υπόψη και των έκτακτων δυσμενών δημοσιονομικών συνθηκών της χώρας. Αποτελεί κοινή διαπίστωση πως δικαιούχοι της ενίσχυσης αυτής, με όλες της τις μορφές, είναι και οικογένειες που αντικειμενικά δεν την έχουν ανάγκη, καθώς ουδόλως επηρεάζεται το βιοτικό τους επίπεδο ή ο οικογενειακός τους προϋπολογισμός από την ύπαρξη ή μη τέτοιων μορφών ενίσχυσης, σε αντίθεση με άλλες οικογένειες που προσβλέπουν σε αυτήν ως μια σταθερή υποστήριξη. Προκειμένου να μην υπονομευτεί το δικαίωμά και η προσδοκία τους να συνεχίσουν να τη λαμβάνουν, αλλά και για να γίνει περισσότερο στοχευμένη η πολιτική αυτή εισάγονται εισοδηματικά κριτήρια έτσι ώστε να επωφελούνται αυτοί που πράγματι το έχουν ανάγκη. Στην παράγραφο 2 αναφέρεται ότι για τις οικογένειες που λαμβάνουν ταυτόχρονα πολυτεκνικό επίδομα και επίδομα τρίτου παιδιού για το ίδιο παιδί ορίζεται, για όσο διάστημα ισχύει η διπλή αυτή παροχή, να μην υπερβαίνει το τετραπλά σιο της μηνιαίας παροχής του πολυτεκνικού επιδόματος. Επίσης, για λόγους που άπτονται της έκτακτης δημοσιονομικής συγκυρίας αίρεται προσωρινά η αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή όλων των μορφών εισοδηματικών παροχών, οι οποίες παραμένουν σταθερές στα επίπεδα του 2010, ενώ αίρεται και η αναγκαστική προσαρμογή προς τα πάνω του επιδόματος της περίπτωσης του εδαφίου (γ) της παρ. 1 του άρθρ. 6 του Νόμου 3631/2008 το οποίο αφήνεται να ισούται με το απλό άθροισμα των δύο επιμέρους επιδομάτων.
http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=1387287&nt=103