Αρ. πρωτ. 367                                                                      Αθήνα, 13/10/2008
 
Αξιότιμη
Κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά
Υπουργό
Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας
 
 
Κυρία Υπουργέ,
 
με την ευαισθησία που σας διακρίνει απέναντι στο υπ’ αριθμ. ένα εθνικό πρόβλημα, το Δημογραφικό και στα πλαίσια:
α) της διάταξης του άρθρου 21 του Συντάγματος σύμφωνα με την οποία:
                        «…οι πολύτεκνες οικογένειες  έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας
από το Κράτος»
β) αποφάσεων του ΣτΕ με τις οποίες έκρινε, ότι:
                        «… η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των
                        Πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου
                        Δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και  αυτή η
                        αρχή  της  ισότητας  των Ελλήνων  απέναντι  στους
                        νόμους υποχωρεί  λόγω του δημογραφικού προβλή-
                        ματος»
            και των νομοθετικών διατάξεων:
            1) παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 3260/2004 «…. ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καλύπτονται από πολυτέκνους και τέκνα πολυτέκνων…»
            2)  του Ν. 3250/2004 της Μερικής απασχόλησης, μεταξύ των ομάδων που προστατεύονται είναι και οι Πολύτεκνοι με τα τέκνα τους σε ποσοστό 10%.
3)   του Ν. 3255/2004 (του Υπουργείου Παιδείας άρθρο 6 παρ. 32) οι Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί με 4 τουλάχιστον ανήλικα τέκνα…. διορίζονται σε θέσεις Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Ακόμη και στις προσλήψεις αναπληρωτών βάσει του Ν. 3027/2002 οι Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί προτάσσονται των πινάκων προς διορισμό.
            4) του άρθρο 3 παρ. 1 του Ν. 2643/98, όπως ισχύει, σύμφωνα με το οποίο οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης κάθε βαθμίδας, υποχρεούνται να διορίζουν ή να προσλαμβάνουν πρόσωπα προστατευόμενα από το άρθρο 1 του ίδιου νόμου, όπου περιλαμβάνονται και πολύτεκνοι γονείς με τέσσερα τέκνα και άνω, ένα από τα τέκνα πολύτεκνης οικογένειας και ο επιζών, ή άγαμος γονέας τριών ανηλίκων τέκνων, χωρίς να απαιτείται συμμετοχή σε διαδικασίες διαγωνισμού ή επιλογής, σε θέσεις που αντιστοιχούν στα 2/8 επί του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) των θέσεων που προκηρύσσονται κάθε φορά.
            5) Του άρθρου 21 του ν. 2190/94, όπως ισχύει και αφορά στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ένα από τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού είναι ο αριθμός τέκνων πολύτεκνης οικογένειας πενήντα (50) μονάδες για κάθε τέκνο πολύτεκνου υποψηφίου και πενήντα (50) μονάδες για κάθε μέλος προκειμένου για υποψηφίους που έχουν την ιδιότητα τέκνου πολύτεκνης οικογένειας.
     6) Του  άρθρου  2 του Ν. 3454/2006 στην παρ.4γ,στο οποίο αναφέρεται:
  ότι στο άρθρο 9 του ν. 3369/2005 προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:
{"4. α) Εκπαιδευτές γονείς τριών τέκνων και άνω, κατά τη μοριοδότησή τους με 
τα κριτήρια που ισχύουν εκάστοτε για όλους, λαμβάνουν προσαύξηση δέκα τοις 
εκατό (10%) επί του συνόλου των μορίων που έχουν συγκεντρώσει. β) 
Εκπαιδευόμενοι γονείς τριών τέκνων και άνω, μετά τη σχετική αξιολόγηση 
επάρκειας στα "Τμήματα Μάθησης", εντάσσονται, μαζί με τους ανέργους, κατά 
προτεραιότητα."
 5. Κατά την εφαρμογή των κριτηρίων επιλογής των εκπαιδευομένων ή των 
καταρτιζομένων στις εκπαιδευτικές μονάδες αρχικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του 
Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και ειδικότερα κατά τον 
καθορισμό της σειράς προτεραιότητας αυτών με μοριοδότηση βάσει της υπ' αριθ. 3304/2004 απόφασης του Υφυπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης (ΦΕΚ 855 Β΄), ηιδιότητα γονέα ή τέκνου οικογένειας με τρία παιδιά λαμβάνει την αυτή 
μοριοδότηση με την ιδιότητα γονέα ή τέκνου πολύτεκνης οικογένειας.}
         Κατόπιν των ανωτέρω, απορία μας προκαλεί η πρόσφατη  απόφαση του Υπουργείου σας 54019/994 (ΦΕΚ 1651 τ. Β 14-8-2008) περί του: Καθορισμού κριτηρίων  για τη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής του με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικού των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του ΟΑΕΔ. Ένα δε από τα βασικά: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των υποψηφίων εκπαιδευτών των Ι.Ε.Κ του Ο.Α.Ε.Δ. γίνεται με βάσει Κοινωνικά Κριτήρια. Όταν δε λέτε κοινωνικά κριτήρια, εννοείτε μόνο: Ανεργία και χαμηλό εισόδημα.
       Κυρία Υπουργέ,
       μετά  τα ανωτέρω, θεωρούμε αναγκαία την έκδοση διευκρινιστικής σας Εγκυκλίου όπου θα αναφέρεται:
                              ότι εκάστου πίνακα αξιολόγησης εκπαιδευτών κάθε ΙΕΚ,
                              προτάσσονται οι τυχόν πολύτεκνοι εκπαιδευτές ή τα
                              τέκνα αυτών μέχρι ποσοστού 20%.
 
       Με τη βεβαιότητα ότι η ανωτέρω πρότασή μας θα μελετηθεί και θα υιοθετηθεί  εκ μέρους σας,
 
 

Διατελούμε με εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

            Ο Πρόεδρος                                                                  Ο Γεν. Γραμματέας

 

 

 

    Βασίλειος  θεοτοκάτος                                                   Εμμανουήλ Χρυσόγελος

                                                                               

Πρόσφατα άρθρα