Ενημέρωση
- 03 Οκτωβρίου 2010 // //
- Θέματα Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων
- Εμφανίσεις: 5912
Προς τον πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Γεώργιο Παπανδρέου. |
Κοινοποίηση: κ. Λούκα Τ. Κατσέλη Υπουργό Ίσως αυτή η επιστολή να μη φτάσει στα χέρια σας… εμείς όμως θα συνεχίσουμε να τη στέλνουμε μέχρι να πάρουμε μία απάντηση. Φέτος, στις 30 Μαρτίου 2010, στις αρχές της οικονομικής κρίσης και με την σπάθη του ΔΝΤ επάνω από τη χώρα μας, αποκτήσαμε το τέταρτο παιδί μας. Είμαστε ευτυχισμένοι πολύτεκνοι, γιατί επιθυμούσαμε να κάνουμε μία μεγάλη οικογένεια, καθώς αγαπάμε πολύ τα παιδιά. Αυτή η αγάπη μας για τα παιδιά, την διαπαιδαγώγησή τους και γενικότερα για τη γνώση μας ώθησε, πριν ακόμη δημιουργήσουμε οικογένεια, να σπουδάσουμε για να εργαστούμε ως εκπαιδευτικοί. Καθημερινά παλεύουμε για να προσφέρουμε στα τέσσερα παιδιά μας, όχι μόνο τα στοιχειώδη αλλά και το λίγο παραπάνω που δικαιούνται ως παιδιά. Προσπαθούμε τόσα χρόνια να συνεχίσουμε την διαρκή μόρφωσή μας, όπως επιτάσσει και η νέα ονομασία του Υπουργείου Παιδείας…δια Βίου μάθηση. Ειδικά εγώ, ο Χρήστος Φωτόπουλος, απέκτησα το τελευταίο από τα τρία πτυχία μου τον Μάρτιο του 2010, στα 48 μου χρόνια, λίγες μέρες πριν γεννηθεί το τέταρτο παιδί μου. Παρά το βάρος των οικογενειακών υποχρεώσεων και της υπερφορτωμένης επαγγελματικής μου απασχόλησης η πενταετής φοίτηση στη Σχολή Μουσικολογίας του ΑΠΘ ήταν μία ονειρική κατάσταση που έγινε πραγματικότητα, καθώς η φοίτηση στη συγκεκριμένη σχολή ήταν ένα μεγάλο απωθημένο, μετά και από τις ωδειακές μου σπουδές στο Κρατικό Ωδείο της πόλης μας, αλλά και επειδή έβλεπα πολλούς πρώην μαθητές μου από τα Ωδεία στα οποία διδάσκω, να είναι φοιτητές της συγκεκριμένης σχολής. Η σύζυγός μου, Αθανασία Μοσχόβου, απέκτησε το πτυχίο Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου το 1995, που αποτελούσε και για αυτή όνειρο ζωής, καθώς από το Γυμνάσιο ονειρευόταν να γίνει κάποτε καθηγήτρια Ιστορίας. Και το κατάφερε. Σπούδασε αυτό που επιθυμούσε, όμως λίγο μετά την ορκομωσία της καταργήθηκε η επετηρίδα και ήρθε ο ΑΣΕΠ. Και έδωσε μία φορά και δεν ήταν επιτυχούσα για λίγα μόρια. Στη συνέχεια ακολούθησε τη ζωή όπως ερχόταν, κάνοντας αυτό που κάνει η πλειοψηφία ίσως των αποφοίτων πανεπιστημιακών σχολών : ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές-τριες λυκείου. Το 2002 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξήγγειλε και εφάρμοσε το νόμο υπέρ των διορισμών των πολυτέκνων εκπαιδευτικών και το 2004 η κυβέρνηση της ΝΔ τον επέκτεινε διορίζοντας κάθε χρόνο όλους τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς. Από τότε απέκτησαν για πρώτη φορά οι γεννήσεις στη χώρα μας θετικό πρόσημο. Οι γεννήσεις που αφορούσαν Έλληνες πολίτες και όχι μετανάστες (χωρίς να έχουμε τίποτα απολύτως εναντίον τους). Ήρθε λοιπόν το 2009 και οι εκλογές…και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνησή σας, δια μέσου της υπουργού Παιδείας κ. Αννας Διαμαντοπούλου αποφάσισε να καταργήσει αυτόν το νόμο που ήταν μοναδικός στο είδος του και που ήταν ο μόνος που έφερε τέτοια θετικά δημογραφικά αποτελέσματα. Ανατράπηκε δραματικά μέσα σε λίγες μέρες ο προγραμματισμός ζωής εκατοντάδων νέων πολύτεκνων οικογενειών που σκεφτόμασταν και πράξαμε με βάση τα όσα ίσχυαν μέχρι και τον Απρίλιο του 2010. Αντικρίσαμε μία ανεξήγητα επιθετική στάση του υπουργείου Παιδείας απέναντί μας, υποδαυλιζόμενη από τη συνδικαλιστική ηγεσία της ΟΛΜΕ, ανακοινώνοντας το διορισμό μόλις 3% περίπου πολύτεκνων εκπαιδευτικών και με περιοχές διορισμού τέτοιες που τινάζουν στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό. Από την δική μου ειδικότητα διορίστηκαν 35 εκπαιδευτικοί ( 24 ΠΕ16.01 και 11 ΤΕ16 ) εκ των οποίων μόνο ένας ήταν πολύτεκνος!! Μόλις 96 από τους 629 πολύτεκνους διορίστηκαν στην ονομαζόμενη μεταβατική περίοδο των 2 ετών. Μεταβατική περίοδος…όταν το ακούς ή το διαβάζεις σου έρχεται στο μυαλό ότι είναι μία περίοδος που εφαρμόζεται το παλαιό ώστε να δώσει τη θέση του σταδιακά στο νέο. Στο συγκεκριμένο θέμα όμως μεταβατική περίοδος δεν υπάρχει. Υπάρχει μόνο εμπαιγμός και πολεμική εναντίον όλων εμάς που από ότι φαίνεται κάνουμε πολύ κακό στη χώρα μας φέρνοντας στον κόσμο παιδιά. Παράλληλα ανακοινώνεται ότι τεράστια οργανικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία θα καλυφθούν από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, ενώ παράλληλα είναι γνωστή η πρόθεση του υπουργείου για διορισμό 15.500 αναπληρωτών και 10.800 ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Αλήθεια, σε σχέση με τα εκπληκτικά αυτά νούμερα ο μόνιμος διορισμός λιγότερων από 500 πολυτέκνους εκπαιδευτικούς (εκ των οποίων 235 περίπου με εκπαιδευτική επάρκεια αλλά και με υποχρέωση της πολιτείας για ρύθμιση αυτής της εκκρεμότητας για τους υπόλοιπους ) θα τινάξει στον αέρα τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης; Αλλά το σκηνικό του παραλόγου συμπληρώνεται από την είδηση της τελευταίας στιγμής: το υπουργείο προτίθεται να ξεκινήσει πολυδάπανο επιμορφωτικό πρόγραμμα 150.000 πρώην αποσπασμένων εκπαιδευτικών λόγω μακροχρόνιας αποχής τους από την διδασκαλία (Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία 5/9/2010 ). Εγώ προσωπικά σαν ωρομίσθιος επί δεκαετία στο χώρο των ωδείων και με τόσο πρόσφατο το πανεπιστημιακό πτυχίο του Μουσικολόγου που μου δίνει πλήρη παιδαγωγική επάρκεια νιώθω απόλυτα μάχιμος εκπαιδευτικός και βαθειά αγανακτισμένος από την άρνηση του υπουργείου για το αυτονόητο. Δεν ζητάμε τον οίκτο σας κ. πρωθυπουργέ γιατί δεν συνηθίσαμε σε τέτοιες τακτικές. Ζητάμε μόνο να εφαρμοστεί τίμια και ακέραια αυτό που η κ. Διαμαντοπούλου ονόμασε μεταβατική περίοδο για να διοριστούν όλοι όσοι έχουν υποβάλλει αίτηση φέτος. Αυτό επιτάσσει άλλωστε το Σύνταγμα του κράτους, το οποίο αναφέρει ότι οι πολύτεκνοι χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης από το κράτος, καθώς και ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας που ισχύει ακόμη . Είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε μέχρι τέλους με κάθε νόμιμο μέσο για αυτή την δίκαιη υπόθεσή μας και σε περίπτωση αρνητικής έκβασης το μόνο που μας μένει, σκεπτόμενοι σοβαρά είναι η μετανάστευση σε χώρα της Ε.Ε. όπου η πρόνοια προς τις πολύτεκνες οικογένειες φαντάζει ονειρική για τη χώρα μας…. Αναζητούμε τέτοιες λύσεις υπό το κράτος της απελπισίας, δεδομένου ότι στα 65 μου θα έχω ακόμη ανήλικο παιδί.... Φωτόπουλος Χρήστος ΠΕ16.01, ΤΕ16, ΠΕ17.01 Μοσχόβου Αθανασία ΠΕ02 |
Απάντηση κ. Λ.Κατσέλη |
------- |
Αγαπητέ κ. Φωτόπουλε, |
Επισυνάπτω για ενημέρωσή σας το σημείωμα - απάντηση της κας Διαμαντοπούλου στο γράμμα που μου απευθύνατε. |
Φιλικά, |
Λούκα Τ. Κατσέλη |
Απάντηση κ. Διαμαντοπούλου |
….Με το Νόμο 3848/2010 ‘’Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση’’ καθιερώσαμε ενιαίους κανόνες πρόσληψης των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ. Στο νόμο, ο οποίος θα ισχύσει πλήρως για τους διορισμούς μετά από μεταβατικό στάδιο 2 ετών δηλ. το 2012, προβλέπεται θετική διάκριση για τους πολυτέκνους με πριμοδότηση 10 μόρια στους νέους πίνακες του ΑΣΕΠ. Είναι η πρώτη κατηγορία σε πριμοδότηση από τις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες. Η σημασία που δόθηκε στους πολυτέκνους φαίνεται καθαρά εάν συγκριθεί π.χ με τα 5 μόρια που ο νόμος προβλέπει για τους κατόχους διδακτορικών. |
Η κριτική που ασκείται ότι οι πολύτεκνοι πρέπει να εξαιρεθούν από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και να προσλαμβάνονται στο σύνολό τους όπως γινόταν από την κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει κανένα έρεισμα στο χώρο της εκπαίδευσης. Ο νόμος 3255/2004 που ψηφίσθηκε από τη ΝΔ και επικαλούνται οι πολύτεκνοι ότι διορίζονταν στο σύνολο τους προβλέπει ότι ‘’….οι διορισμοί γίνονται σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες’’. Όπως είναι γνωστό η έννοια ‘’της ανάγκης στην εκπαίδευση’’ είχε αποκτήσει σχετική έννοια, με αποτέλεσμα να διορίζονται όλοι αδιακρίτως !! Εφέτος, στο πλαίσιο και των περιορισμών , διορίσαμε απ΄όλες τις ευαίσθητες κατηγορίες ένα ποσοστό εκπαιδευτικών ( εκπαιδευτικοί με αναπηρία 67%, εκπαιδευτικοί με παιδιά με αναπηρία 67 %, απολυμένοι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κ.λ.π ) με σαφές αυξημένο ποσοστό διορισμών για τους πολυτέκνους. Φυσικά ήταν αδύνατο στο σύνολο των 1334 διορισμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να προσλάβουμε και τους 730 πολύτεκνους που έκαναν αίτηση και ιδιαίτερα σε ειδικότητες που δεν υπήρχαν κενά και δεν εξυπηρετούσαν εκπαιδευτικές ανάγκες. Από το σύνολο των 163 διορισμών από τις ευαίσθητες κατηγορίες οι 90 είναι πολύτεκνοι, ποσοστό πάνω από το 50%. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς είναι μεγάλη, από τις 19 αιτήσεις πολυτέκνων διορίσαμε κατά προτεραιότητα και τους 19. |
Το ΠΑΣΟΚ, σ΄όλες τις θεσμικές πρωτοβουλίες για τους διορισμούς εκπαιδευτικών ( π.χ Ν. 3027/2002 ) προέβλεπε πάντα ευνοϊκή μεταχείριση των πολυτέκνων επι τη βάση κριτηρίων και σαφούς πλαισίου. Τις αρχές αυτές εφαρμόσαμε και στο νόμο 3848/2010 με γνώμονα πάντα την ποιότητα και την αξιοκρατία στην εκπαίδευση με κοινωνική ευαισθησία. |
==================== |
Απάντηση κ. Φωτόπουλου στην κ. Λ.Κατσέλη |
Αξιότιμη κ. Λούκα Κατσέλη, |
Είναι εξαιρετικά παρήγορο που σε μία εποχή έντονης απαξίωσης της πολιτικής ζωής προθυμοποιηθήκατε να ασχοληθείτε με το θέμα των αδιόριστων πολύτεκνων εκπαιδευτικών. Για αυτό και μόνο τον λόγο και την καλή πρόθεση, πέρα από το όποιο αποτέλεσμα σας ευχαριστώ θερμά. |
Θα ήθελα να αναφέρω κάποιες λεπτομέρειες όσον αφορά το ποιόν της δικής μου ανάμειξης σε αυτή τη δραματική υπόθεση. Όπως αναφέρω και στην ανοιχτή επιστολή προς τον κύριο πρωθυπουργό απέκτησα τον τρίτο τίτλο σπουδών μου (μουσικολόγος από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ, ΠΕ16.01) στις 12 Μαρτίου του 2010 όντας 48 ετών, και λίγες μέρες μετά, στις 30 του ίδιου μήνα, απέκτησα και την πολυτεκνική ιδιότητα με τη γέννηση του 4ου παιδιού μου. Μπορεί να μοιάζει λίγο με ανέκδοτο αλλά εδώ και 38 ολόκληρα χρόνια με μικρά ενδιάμεσα διαλείμματα βρίσκομαι σε διαδικασία εξετάσεων. Όσο κι αν φαίνεται αστείο ξεκίνησα να γράφω εξετάσεις σαν μαθητής της 5ης δημοτικού και υπέστην στην καμπούρα μου όλες τις επαναστατικές καινοτομίες-πειραματισμούς που εφαρμόστηκαν στην ελληνική παιδεία από κάθε νεόκοπο υπουργό. Πράγματι, έγραψα εξετάσεις για να μπω στο γυμνάσιο, στο Λύκειο, δύο φορές πανελλήνιες εξετάσεις (2α και 3η Λυκείου) για Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. (τα πάλαι ποτέ ΚΑΤΕΕ) ατελείωτες εξεταστικές στα Τ.Ε.Ι., εξετάσεις επί 11 συναπτά έτη στις ωδειακές μου σπουδές, κατατακτήριες εξετάσεις για τη σχολή της μουσικολογίας και ξανά εξεταστικές στο πανεπιστήμιο αυτή τη φορά…μέχρι την διπλωματική εξέταση του περασμένου Μαρτίου. Μέσα σε όλα αυτά το στρατιωτικό έμοιαζε με ένα αναπαυτικό διάλειμμα. Παρόλα αυτά καλούμαι μετά από ένα ή δύο χρόνια, όταν θα είμαι πλέον 50 ετών, με τις αυτονόητες υποχρεώσεις της πολυμελούς οικογένειάς μου και την οικονομική μου κατάσταση καταρρακωμένη απέναντι στις γνωστές απαιτήσεις των φροντιστηρίων να ξαναγράψω εξετάσεις, για να αξιολογηθεί η διδακτική μου επάρκεια από ένα κρατικό φορέα που ονομάζεται ΑΣΕΠ, ενώ δεν είναι της παρούσης να ασχοληθώ με τα γνωστά του παρατράγουδα. Για τα 10 μόρια που αναφέρει η κ. υπουργός απλώς θέτω το εξής ερώτημα: Είναι δυνατό μια πολύτεκνη μάνα με 4 ανήλικα παιδιά να μπορέσει να διαγωνισθεί με τις ίδιες προϋποθέσεις άλλους συνυποψήφιους της, χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, και αυτό να λέγεται «εξέταση με ίσους όρους»; |
Όταν ένας νόμος ισχύει σε μία δεδομένη χρονική στιγμή κατά την οποία αποκτάς μία ιδιότητα και προτού καν εφαρμοστεί η ευνοϊκή ρύθμιση που σε αφορά αυτός καταργηθεί, αυτό δεν συνιστά νομικό πρόβλημα και κενό άραγε; Θεωρώ ότι είναι γνωστή η απάντηση ακόμη και για έναν πρωτοετή φοιτητή της Νομικής. |
Ο νόμος 3255/2004 που επικαλείται η κ. Διαμαντοπούλου αναφέρει επί λέξει τα εξής: «Άρθρο 6. παράγραφος 3: Από την έναρξη του σχολικού έτους 2004-2005 και εφεξής οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί με τέκνα, τα οποία είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν εγγράφονται μέχρι 30 Ιουλίου κάθε έτους σε ειδικό πίνακα και διορίζονται σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Για το σκοπό αυτό συνιστώνται οι αναγκαίες θέσεις εκπαιδευτικών.» |
Πουθενά στον νόμο αυτόν δεν αναφέρεται η φράση που χρησιμοποιεί η κυρία υπουργός στο κείμενο που σας έστειλε σύμφωνα με την οποία: ‘’….οι διορισμοί γίνονται σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες’’ πάντα σε σχέση με την κοινωνική ομάδα των πολυτέκνων. Αντίθετα η τελευταία φράση που σας παρέθεσα «… Για το σκοπό αυτό συνιστώνται οι αναγκαίες θέσεις εκπαιδευτικών.» ερμηνεύτηκε και εφαρμόστηκε στη βάση της απλούστατης λογικής ότι σύμφωνα με τον αριθμό πολυτέκνων κάθε κλάδου και ειδικότητας ορίζονταν οργανικές θέσεις σε σχολεία του τόπου συμφερόντων σύμφωνα με το Νόμο 1910/1944, άρθρο 10§3: «Πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται εις τον τόπον των συμφερόντων αυτών...». Για να είμαι όμως απόλυτα έντιμος απέναντί σας διευκρινίζω ότι πράγματι υπήρξε Υ.Α της κ. Γιαννάκου που μιλάει για εκπαιδευτικές ανάγκες... όμως ποτέ δεν έγινε χρήση αυτής, γιατί ο αριθμός των πολυτέκνων δεν ξεπέρασε ποτέ το 9,27% του συνολικού αριθμού των διοριζομένων εκπαιδευτικών(http://www.aspe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1010&Itemid=2)... έναντι του ποσοστού του 20% που προβλέπουν οι γενικότεροι νόμοι και για αυτό το λόγο δεν εφαρμόσθηκε ποτέ... και για αυτό το λόγο η ΑΣΠΕ διεκδικούσε το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 20% να συμπληρώνεται από τα τέκνα πολυτέκνων.. όπως ίσχυε με το ν. 1566/85 (προτάσσονταν στην επετηρίδα του έτους...όσων υπέβαλαν αιτήσεις την ίδια χρονιά.). |
Όσον αφορά τον ισχυρισμό ότι ο νόμος περί διορισμού των πολυτέκνων εκπαιδευτικών ανεξαρτήτως ΑΣΕΠ δεν έχει κανένα έρεισμα στην εκπαίδευση θα πρέπει να διευκρινίσει τι ακριβώς εννοεί. Έχει κάνει δημοσκόπηση και το έχει διαπιστώσει αυτό; Αλλά ακόμη και αν την διενεργήσει κάποια στιγμή θα έχει φροντίσει προηγουμένως για την πλήρη και δίκαιη ενημέρωση επί του θέματος; Θα ανέφερε για παράδειγμα ότι ο συγκεκριμένος νόμος που εισήγαγε αρχικά το ίδιο το κόμμα της (οι πολύτεκνοι διορίζονταν αρχικά κατακτώντας απλά τη βάση στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ) και επέκτεινε η ΝΔ ήταν ο μόνος που επέφερε θετικό πρόσημο στις γεννήσεις στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια; Θα ενημέρωνε σφαιρικά για το καυτό πρόβλημα του δημογραφικού το οποίο είναι πραγματική κατάρα για μία χώρα γερόντων με δραματικό αντίκτυπο στην οικονομία, την άμυνα και την ευημερία της; (επιστημονικές έρευνες το επιβεβαιώνουν). Θα τολμούσε να ενημερώσει ότι για κάθε νέο πολύτεκνο εκπαιδευτικό που διορίζεται αντιστοιχούν άλλες δύο θέσεις διοριστέων εκπαιδευτικών; Στο μόνο σημείο που θα μπορούσε ίσως να θεωρηθεί βάσιμος αυτός ο ισχυρισμός είναι το θέμα της πλήρωσης οργανικών θέσεων από πολύτεκνους εκπαιδευτικούς στον τόπο κατοικίας τους έναντι άλλων που ίσως τη δικαιούνταν λόγω προϋπηρεσίας. Δυστυχώς εδώ για άλλη μία φορά το Κράτος οξύνει τις συντεχνιακές αντιθέσεις και αδυνατεί (;) να καλύψει ένα νομικό κενό με μία δίκαιη ποσόστωση ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση κάθε εκπαιδευτικού κάτι που άλλωστε ζητά ξεκάθαρα και η ΑΣΠΕ. Δυστυχώς όλη η πολεμική και δυσφήμηση που υφίσταται η ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών οξύνεται και από μία ισχυρή μερίδα του δημοσιογραφικού κόσμου. Προφανώς δεν είμαι εγώ αρμόδιος να εξιχνιάσω και να διακρίνω την αιτία αυτής της δυσάρεστης κατάστασης. |
Η παρουσίαση των ποσοστών διορισμού σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου δυστυχώς αποτελεί αυτό που ο απλός λαός χαρακτηρίζει «πολιτικά τερτίπια». Η απλή αριθμητική αποδεικνύει ότι το φετινό ποσοστό των διορισμένων πολυτέκνων εκπαιδευτικών ήταν 3,29% συνολικά και είναι απορίας άξιον γιατί προβάλλεται αυτή η κατηγοριοποίηση που κάνει τους αριθμούς να τεντώνουν και να χαλαρώνουν σα λάστιχο. Φυσικά δεν έχουμε τίποτε εναντίον των άλλων ευπαθών κοινωνικά ομάδων που αντιστοιχούν στους ειδικούς πίνακες Β και Γ (με ποσοστά αναπηρίας 67% κλπ) αλλά δεν υπήρχε και νόμος που να επιτάσσει τον διορισμό όλων των αντίστοιχων υποψηφίων (μακάρι να είχε μεριμνήσει το Κράτος για αυτό). Μπορώ όμως κι εγώ να χειριστώ τους αριθμούς όπως με συμφέρει: Επί συνόλου 35 διοριστέων εκπαιδευτικών στον κλάδο της Μουσικής (24 των ΠΕ16.01 και 11 των ΤΕ16) υπήρχε μόνο ένας πολύτεκνος!! Τρομακτικό ποσοστό έτσι; (Από τον πίνακα Β διορίστηκαν 5). Από τον κλάδο ΠΕ17.01 (Πολιτικοί μηχ. ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ) δε διορίστηκε ούτε ένας πολύτεκνος!! Ακόμη πιο τρομακτικό ποσοστό έτσι; Βλέπετε τυχαίνει να διαθέτω και τις τρεις αυτές ειδικότητες, με παιδαγωγική κατάρτιση, ευρισκόμενος στις δύο πρώτες θέσεις και των τριών αυτών πινάκων και όμως να παραμένω αδιόριστος. |
Χωρίς να με αφορά άμεσα είναι πραγματικά απάνθρωπη η αφαίρεση του όρου «πολύτεκνοι» από τις αιτήσεις διορισμού που αντικαταστάθηκε με το «γονείς άνω των 3 τέκνων» επιφυλάσσοντας έτσι τραγική μοίρα στις μονογονεϊκές τρίτεκνες οικογένειες. Αναρωτιέμαι ποιος αρρωστημένος εγκέφαλος συνέλαβε αυτήν την ιδέα. Αυτό είναι το κοινωνικό πρόσωπο που επαγγέλλεται η κ. Διαμαντοπούλου; Κρίμα, κρίμα και αίσχος… |
Κυρία Κατσέλη, οι αυθαίρετες ρυθμίσεις στα θέματα των προσλήψεων των χιλιάδων αναπληρωτών στην εκπαίδευση λειτουργούν με τέτοιο απίστευτο τρόπο που είμαι και πάλι έξω από το χορό. Δεδομένου ότι το τελευταίο πτυχίο μου (ΠΕ16.01), το απέκτησα το Μάρτιο και αποτελεί την κύρια ειδικότητά μου πλέον, λόγω μηδενικής προϋπηρεσίας, αν και πολύτεκνος, δεν προτάσσομαι σε κανέναν πίνακα. Είναι αστείο ότι η λίγη προϋπηρεσία που κατέχω με την ειδικότητα ΤΕ16 (πάλι μουσικής) δεν μετράει διότι άλλη μουσική δίδασκα τότε(;). Συγχρόνως με δεδομένο ότι αδυνατούσα να δηλώσω έστω και σαν ωρομίσθιος μακρινές περιοχές πρόσληψης λόγω των αυτονόητων οικογενειακών μου υποχρεώσεων είναι σα να μην έχω καταφέρει τίποτε με τις τελευταίες 5ετείς σπουδές μου (αν και πολύτεκνος). Εάν κατείχα έστω και 0,001 ώρες προϋπηρεσίας θα ήμουν αυτήν την στιγμή αναπληρωτής κοντά στο σπίτι μου. Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσω ότι όλη αυτή η παράλογη κατάσταση δημιουργεί κατάφορη παραβίαση του νόμου 3260/2004, παρ. 1 του άρθρου 1 για τον διορισμό των πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων στο Δημόσιο που προανέφερα άλλωστε, με την οποία αντικαταστάθηκε η παρ 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/94, «... Ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά νομαρχία, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα, καλύπτονται από πολυτέκνους και τέκνα πολυτέκνων, εφόσον υπάρχουν». Υπάλληλοι του «Υπουργείου Παιδείας και δια βίου Μάθησης» διατείνονται σε τηλεφωνική επικοινωνία μας ότι οι εκπαιδευτικοί εξαιρούνται των αντίστοιχων διατάξεων του δημοσίου. Πως γίνεται τότε να συμμετέχουν και αυτοί στην τελευταία απογραφή και εν τέλει ποιος νόμος το καθορίζει αυτό; Ποιος νομοθετεί επιτέλους σε αυτήν την χώρα; (υποθέτω πως κάτι θυμίζει αυτή η φράση). |
Δεν μπορεί όμως παρά να αποτελεί ακόμη πιο ισχυρό επιχείρημα περί του δίκαιου της υπόθεσής μας η αναφορά στις διατάξεις, του άρθρου 21 παρ. 2 του Συντάγματος οι οποίες ορίζουν ότι : «οι πολύτεκνες οικογένειες δικαιούνται της ειδικής φροντίδας του Κράτους». Αν η κ. υπουργός παιδείας και δια βίου μάθησης πιστεύει ότι η πριμοδότηση με 10 μόρια σύμφωνα με το νέο νόμο αποτελεί ειδική φροντίδα του κράτους λυπάμαι αλλά έχει χαθεί το μέτρο της σοβαρότητας σε αυτή τη χώρα. Η αγωνία της επιβίωσης μετατρέπεται σε πανικό με εκθετικούς ρυθμούς, με την 10ετή απασχόλησή μου σαν ωρομίσθιου εκπαιδευτικού (ξέρετε, αυτοί που προσλαμβάνονται τον Οκτώβριο και απολύονται τον επόμενο Ιούνιο) στον ιδιωτικό τομέα να φθίνει τραγικά κάθε χρόνο, δεδομένου ότι το Ωδείο για τους μαθητές μας είναι εκ των πραγμάτων το τελευταίο βαγόνι μίας ασθμαίνουσας ατμομηχανής που αποτελούν το σχολείο, το φροντιστήριο, η ξένη γλώσσα, η εκμάθηση p.c., το γυμναστήριο…. |
Κυρία Κατσέλη, ο ίδιος ο κ. Πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στους πολύτεκνους πριν λίγο καιρό, έλεγε ότι: |
«Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη.» |
Κι όμως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε …. |
Θα πρέπει να αντιληφθεί όλη η πολιτική ηγεσία του τόπου ότι ο αγώνας μας είναι ανένδοτος (και αυτή η λέξη ελπίζω κάτι να θυμίζει). Ο ουσιαστικός αποκλεισμός μας από την εκπαίδευση με το νέο νόμο σε συνάρτηση με τους τωρινούς εξοντωτικούς οικονομικούς δείκτες που διαγράφονται ακόμη πιο τρομακτικοί για το μέλλον δημιουργεί σε όλους μας ανομολόγητα συναισθήματα τα οποία μοιραία θα περάσουν και στα παιδιά μας. Καλούμε την κ. Διαμαντοπούλου να αποσοβήσει αυτή την τραγική εξέλιξη, να συντελέσει ούτως ώστε να κλείσει η ανοιχτή πληγή που τείνει να κακοφορμήσει, να εφαρμόσει τίμια και ακέραια την μεταβατική περίοδο των 2 χρόνων που η ίδια και ο Γραμματέας του υπουργείου της ο κ.Κουλαϊδής υποσχέθηκαν, (http://www.aspe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1209&Itemid=2) για να προκύψει το αυτονόητο: |
Απλά και μόνο η ΑΞΙΟΠΡΕΠΉΣ ΔΙΑΒΊΩΣΗ των πολυτέκνων οικογενειών μας. |
Με τιμή |
Φωτόπουλος Χρήστος |
Υ.Γ. Η επιστολή αυτή θα κοινοποιηθεί στην Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολύτεκνων, το ηλεκτρονικό Forum των Συλλόγων Αποφοίτων των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Ιονίου και την ΟΛΜΕ. |
7/10/2010 |