Ενημέρωση
- 28 Σεπτεμβρίου 2011 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 6438
Επιστολή Αντιναυάρχου στον Πρωθυπουργό για τις Μετεγγραφές...Κύριε Πρωθυπουργέ,Έχω τη γνώμη ότι η Κυβέρνηση λαμβάνει δέσμη μέτρων, τα οποία δείχνουν αντιπολυτεκνική και αντιοικογενειακή επιδρομή, επίθεση κατά του πολυτεκνικού κόσμου της χώρας και παράλληλη σκανδαλώδη εύνοια των Μουσουλμάνων. Η κρίση μου αυτή ενισχύεται από τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα: α. Στο υπ’ αριθμ. Πρωτ. 2/8243/0020/1.3.2011 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών και της Γεν. Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής, με θέμα: «Έγκριση πρόσληψης προσωπικού» προβλέπεται η πρόσληψις αυτή τη δύσκολη περίοδο 44.045 νέων υπαλλήλων αρμοδιότητος του Υπουργείου Παιδείας μεταξύ των οποίων και η πρόσληψη 250 ιεροδιδασκάλων στις Μουφτείες της Θράκης για τη διδασκαλία του Κορανίου. |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ- - - - Δ/ΝΣΗ OΡΓΑΝ. ΚΑΙ ΔΙΕΞ.ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ A’- - - -Ταχ. Δ/νση: Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37 T.K. – Πόλη: 151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr/examsΠληροφορίες: Μ. Κολαϊτη Τηλέφωνο: 2103442101 Email:maria.kolaiti@minedu.gov.gr FAX: 2103442077
| Βαθμός Ασφαλείας: Να διατηρηθεί μέχρι Μαρούσι, 29 /09/2011 Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτερ. Φ. 151/102460/Β6 Προς: κ. Π. Σ…. |
ΘΕΜΑ: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες πολυτέκνων, τριτέκνων, κοινωνικών κριτηρίων, αποφοίτων λυκείων που προέρχονται από τη Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης
Απαντούμε στην από 4/7/2011 επιστολή σας προς το Γραφείο του κ. Πρωθυπουργού και αναφορικά με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες, σας πληροφορούμε τα ακόλουθα :
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, το 1995 θεσπίζεται η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας με εξετάσεις, υποψηφίων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, σε χωριστό ποσοστό θέσεων. Ειδικότερα, στο νόμο 2341/1995, ΦΕΚ 208 Α’, ορίζεται η εισαγωγή σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. αποφοίτων λυκείου που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, ενώ με το νόμο 3404/2005 (ΦΕΚ 260 Α’) θεσπίζεται η εισαγωγή υποψηφίων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, κατόχων πτυχίου Β’ κύκλου ΤΕΕ, στις σχολές και στα τμήματα του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.
Στις Υπουργικές Αποφάσεις Φ.151/20049/Β6/01.03.2007, ΦΕΚ 272-Β’, Φ.151/34623/Β6/06.04.2009, ΦΕΚ 636-Β’, Φ.151/19155/Β6/02.03.2010, ΦΕΚ 220-Β’, ορίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής των δυναμένων να υπαχθούν στη ρύθμιση αυτή. Πιο συγκεκριμένα, στην ειδική κατηγορία της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης υπάγονται όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια Δήμου της Θράκης ή άλλου Δήμου της χώρας στον οποίο έχουν μετεγγραφεί από Δήμο της Θράκης και είναι κάτοχοι:
α)απολυτηρίου τίτλου Λυκείου της ημεδαπής ή Μειονοτικού Λυκείου ή Λυκείου διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου ή Ιεροσπουδαστηρίου, που είναι ισότιμος των τίτλων των Εκκλησιαστικών Λυκείων.
β)Βεβαίωσης πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση
γ)Πτυχίου ημερησίων και εσπερινών ΤΕΕ Β’ κύκλου
δ)Πτυχίου ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑΣ Α’
Οι υπαγόμενοι στην ανωτέρω ειδική κατηγορία για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση συμμετέχουν σε Πανελλήνιες Εξετάσεις και έχουν δικαίωμα πρόσβασης ανά τύπο απολυτηρίου:
α)σε όλες τις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, εκτός των τμημάτων Θεολογίας, Κοινωνικής Θεολογίας των Πανεπιστημίων της Αθήνας των Πανεπιστημίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης και των προγραμμάτων σπουδών των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, σε ποσοστό θέσεων 0,5%
β)στις σχολές και τα τμήματα των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ σε ποσοστό θέσεων 0,5% οι απόφοιτοι Ημερησίων και Εσπερινών ΤΕΕ Β’ κύκλου σπουδών
γ)στις σχολές και τα τμήματα των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ σε ποσοστό θέσεων 0,5% οι απόφοιτοι Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑΣ Α’
Με τις διατάξεις του άρθρου 59 παραγρ. 11 του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α’), οι ‘Ελληνες πολίτες της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, εξακολουθούν να αποτελούν ειδική κατηγορία και να διεκδικούν ύστερα από τη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, εκτός από τη γενική σειρά και επιπλέον θέσεις που δίνονται στην ειδική αυτή κατηγορία και οι οποίες κατανέμονται χωρίς διάκριση σε όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ εκτός από τα τμήματα που προαναφέρθηκαν, αφού η κατηγορία αυτή δεν ανήκει στις ειδικές περιπτώσεις πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων που θεσμοθετήθηκαν για πρώτη φορά με τις ίδιες προαναφερθείσες διατάξεις αντί των μετεγγραφών οι οποίες με τις διατάξεις του άρθρου 60 του ιδίου ως άνω νόμου καταργήθηκαν.
Από τα προαναφερθέντα προκύπτει με σαφήνεια ότι με τη θεσμοθέτηση των παραπάνω διατάξεων η πολιτεία αποδεικνύει ότι έσκυψε με ευαισθησία στα θέματα που απασχολούν ειδικές κοινωνικά ομάδες, και στο πλαίσιο των συνταγματικών ορίων, έδωσε τη δυνατότητα σε νέους, που θέλουν πραγματικά να σπουδάσουν, έστω και αν με οικονομικές ή κοινωνικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν σπουδές κοντά τουλάχιστον στη μόνιμη κατοικία τους, αγνοώντας ταυτόχρονα τη θεμελιώδη συνταγματική αρχή της ισότητας, προκειμένου η αδικία που προκαλείται στους υποψηφίους που διαγωνίζονται χωρίς προνόμια από τις διατάξεις που αφορούν κατηγορίες με προνομιακή μεταχείριση, να περιορίζεται στο ελάχιστο. Στην περίπτωση όμως που επιθυμούν να σπουδάσουν σε τμήματα ή σχολές αποκλειστικής επιλογής, που ενδεχομένως δεν υπάρχουν κοντά στην κατοικία των γονέων τους, τότε θα πρέπει να διαγωνίζονται και αυτοί, επί ίσοις όροις, για τις ίδιες θέσεις με τους λοιπούς υποψηφίους, χωρίς την πριμοδότηση αυτών μέσω της ειδικής περίπτωσης καθώς με αυτό τον τρόπο καταστρατηγείται η ισότητα των λοιπών υποψηφίων. Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΑΝΘΗ ΓΩΡΟΥ
=======================================
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Φραγκίσκος Παρασύρης
Βουλευτής Ηρακλείου – ΠAΣΟΚ
Ηράκλειο, 22-09-2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η ανακοίνωση της ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΑΣΠΕ)
Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011
Κύριοι Πρυτάνεις ‘Ήρξασθε χειρών αδίκων..’
Κύριοι Πρυτάνεις, “ήρξασθε χειρών αδίκων”, όταν δια του τότε ανεκδιήγητου υφυπουργού του ΥΠΕΠΘ κ. Πανάρετου, ζητήσατε την ακύρωση των μετεγγραφών των Πολυτέκνων. Ήταν το ‘δώρο’ που προσφέρατε στην Σαλώμη του Υπουργείου Παιδείας για να γίνεται αρεστοί στα μάτια της. Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων σας κάνατε ‘παροχές’, ‘εξορθολογισμούς’, δώσατε βούτυρο στο ψωμί της για να ‘προφυλάξετε’ την αυτοδιοίκηση και άλλα θέματα του Πανεπιστημίου.
Όταν προσφέρατε αυτό το ‘δώρο’ –την κατάργηση των μετεγγραφών- στην ανάλγητη και εμπαθή Υπουργό, δεν σκεφτήκατε τα προβλήματα τα οποία προσθέτατε στην....
Ελληνική Οικογένεια. Προβάλλατε τότε την αύξηση του φοιτητικού πληθυσμού στα κεντρικά Πανεπιστήμια. Δεν μπήκατε καν στο κόπο να δείτε ότι τόσα χρόνια κανένα πρόβλημα δεν είχαν δημιουργήσει οι μετεγγραφές, αλλά το πρόβλημα δημιουργήθηκε προσφάτως, όταν δικαίωμα μετεγγραφών απέκτησαν και οι Τρίτεκνοι. Και δεν μπήκατε καν στον κόπο να μελετήσετε ενδελεχώς το πρόβλημα. Όταν όμως πονάει δόντι, κύριοι Πρυτάνεις, δεν κόβουν κεφάλι!. Εισηγηθήκατε ημι-ανεπίσημα το μέτρο στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, η οποία με προθυμία και ιδιαίτερη χαιρεκακία έσπευσε να καρατομήσει τις μετεγγραφές .
“’Ηρξασθε χειρών αδίκων” κύριοι Πρυτάνεις και μάλιστα κρυπτόμενοι πίσω από τον τότε ‘άνθρωπό σας’ κ. Πανάρετο, και δεν σκεφτήκατε εκείνη την στιγμή ότι, με την πρόταση αυτή αποτοιχιζόσασταν από το σώμα της κοινωνίας, και λαμβάνατε σοβαρές αποστάσεις από την Ελληνική οικογένεια. Καίτοι ευρυμαθείς και οξυδερκείς κύριοι Πρυτάνεις, συμπλεύσατε με την ανάλγητη υπουργό εναντίων των πολυτέκνων και της Ελληνικής κοινωνίας.
“’Ηρξασθε χειρών αδίκων” και αποδεχτήκατε ‘Αβρόχοις ποσί’ όλα τα ερασιτεχνικά κατασκευάσματα του τότε γ.γ. κου Πανάρετου. Αποδεχτήκατε τον γεωγραφικό περιορισμό της Πολυτεκνικής ιδιότητας, τα ηλικιακά και εισοδηματικά φίλτρα του νόμου τα ακατανόητα στατιστικά νούμερα του παράλογου που καταργούν κάθε έννοια δικαιοσύνης και καθιστούν το νόμο αντισυνταγματικό. Ήταν όλα τόσο εξόφθαλμα, άδικα αλλά εσείς αδιαφορήσατε, διότι προφανώς δεν σας ενδιέφερε το θέμα. Δεν εμπίπτατε εσείς στην κατηγορία αυτή, άρα αφήνατε το πεδίο ελεύθερο στην υπουργό να ασελγήσει πάνω στην κοινωνία. Δεν σκεφτήκατε για λίγο ότι εσείς, δεν είστε δημόσιοι υπάλληλοι αλλά πνευματικοί ταγοί της χώρας; Δεν βρήκατε ένα λόγο να πείτε. Και το φιάσκο δεν άργησε να έρθει! Τα στρεβλά και ακραία αποτελέσματα είναι πλέον γνωστά, αλλά εσείς και πάλι δεν βρήκατε να πείτε ένα λόγο. Οι πολύτεκνοι ουδέποτε ζήτησαν ιδιαίτερη βαθμολογική μεταχείριση. Μάλιστα, τάχθηκαν κατά της κατάργησης της βάσης του 10. Απλά ζητούν αυτό που τόσα χρόνια υπήρχε πχ ο Πολιτικός Μηχανικός να μετεγγραφεί σε επίσης τμήμα Πολιτικού Μηχανικού που βρίσκεται στον τόπο κατοικίας του ή που σπουδάζει ο αδερφός. Ζητούν διευκόλυνση για προφανείς λόγους και όχι ‘χάρες’. Δεν ζητούν αλλοίωση αποτελεσμάτων!. Ή μήπως θεωρείτε ότι δεν είναι δίκαιο και αυτονόητα πρακτικό μέτρο να σπουδάζουν τα πολύτεκνα παιδιά, ει δυνατόν, σε έναν τόπο;
Παρασιωπήθηκε ότι οι ακραίες καταστάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν οφείλονται σε φιλο-πολυτεκνικά μέτρα αλλά σε ερασιτεχνισμό και προχειρότητα της σημερινής υπουργού και των συνεργατών της. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, οι Πολύτεκνοι σπιλώθηκαν. Παρασιωπήθηκε ότι, το μεγάλο μέρος των πολυτέκνων δεν χρησιμοποίησε καν την ιδιότητα αυτή και αρκετοί από αυτούς σήμερα βρίσκονται σε οικτρή κατάσταση.
“’Ηρξασθε χειρών αδίκων” και προσφέρατε ‘δώρα’ κύριοι Πρυτάνεις στην υπουργό η οποία τότε σας απειλούσε με διάφορα θέματα και ατυχώς για σας ‘αντάμειψε’ καταλλήλως. Πχ. σας αφαίρεσε το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου – το οποίο αυτονόητα σας ανήκει. Η ‘αγορά’ δια της γνωστής υπουργού, σας άλωσε. Αυτό η πλειοψηφία των πολιτών, ούτε το ήθελε ούτε το ζήτησε. Το ήθελε όμως η ‘αγορά. Τρέχετε τώρα και δεν φτάνετε και εσείς. Τρέχει μαζί σας και η Ελληνική κοινωνία. Όλοι αναγνωρίζουμε τα δίκαια που έχετε, με την διαφορά όμως ότι σεις πρώτοι “ήρξασθε χειρών αδίκων” και επιδιώξατε ημι-επίσημες συμφωνίες προσφέροντας ‘ανταλλάγματα’ και ‘πνεύμα συνεργασίας’. Και όμως όλα αυτά, απλά δεν σας βγήκαν σε καλό. Η ‘αγορά’ σας έβαλε στη γωνία. Σας παραμέρισε. Προφανώς σήμερα δυσφορείτε από τις νέες αποφάσεις-νόμους οι οποίοι ψηφίστηκαν. Και εμείς νιώθουμε αλληλέγγυοι μαζί σας και ευχόμαστε να δικαιωθείτε. Αλλά για σκεφτείτε και εσείς πόσο υποφέρουν οι Πολύτεκνες οικογένειες και μάλιστα εν μέσω κρίσεως.
“’Ηρξασθε χειρών αδίκων” και δείτε τα αποτελέσματα κύριοι Πρυτάνεις. Σας ενοχλούσαν οι λίγοι πολύτεκνοι διότι τύχαινε σε ορισμένες περιπτώσεις να μετεγγράφονται σε τμήμα που ήταν μέχρι και 1000 μόρια υψηλότερα. Και αυτό η υπουργός τότε το χαρακτήρισε σκάνδαλο! Σήκωσε παντιέρα ‘επανάστασης’ και ως σύγχρονος ‘Ιαβέρης’, ξιφούλκησε και καρατόμησε τις μετεγγραφές και υποσχέθηκε αξιοκρατικό σύστημα. Και δείτε τα αποτελέσματα. Άλλο ένα φιάσκο του υπουργείου. Οι βαθμολογική διαφορά ομοειδών τμημάτων επαρχίας – κέντρου, σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε τα 2000 μόρια. Αυτή είναι η ‘αξιοκρατία’ του υποσχέθηκε το υπουργείο. Τώρα όμως έχουμε Πανεπιστήμια και Σχολές δύο ταχυτήτων. Τώρα πως θα διαχειριστείτε αυτό το πρόβλημα κύριοι Πρυτάνεις; Και πάλι δεν βρήκατε να πείτε ένα λόγο;
Πως μπορέσατε κύριοι Πρυτάνεις να αποδεχτείτε το γεγονός ότι ακόμη και οι πολύτεκνοι μεταξύ τους δεν είχαν τις ίδιες ευκαιρίες. Πχ οι Πολύτεκνοι Ηπείρου, των Νήσων του Ιονίου και του Αιγαίου δεν είχαν τις ίδιες ευκαιρίες δήλωσης σε σχέση με τους πολύτεκνους Αθηνών, Θεσσαλονίκης κλπ. Διότι όπως είναι γνωστό στις περιοχές αυτές δεν υπάρχουν Πολυτεχνικές Σχολές, Νομικές, Φαρμακευτικές σχολές. Και αυτό καταργεί την ισονομία και φυσικά το σύστημα είναι διάτρητο σε ότι αφορά την συνταγματικότητά του. Και εσείς κύριοι Πρυτάνεις δεν συγκινηθήκατε καθόλου από όλα αυτά. Μείνατε απαθείς!
“’Ηρξασθε χειρών αδίκων” κύριοι Πρυτάνεις, διότι το μέτρο των μετεγγραφών ήταν το μόνο μέτρο που δεν ζητούσε χρήματα.! Και μάλιστα επιβλήθηκε η κατάργηση τους σε μια εποχή μεγάλης ανέχειας, απολύσεων, και δυσπραγίας όπου οι οικογένειες φανερά πλέον δυσκολεύονται. Αν αυτό το μέτρο δεν φανερώνει εμπάθεια τότε τι άλλο δείχνει;
Κύριοι Πρυτάνεις, είμαστε λίγοι σ’ αυτή την χώρα και είναι δύσκολο να κρυφτούμε. Αν αυτά που λέω είναι λάθος. Αν έχετε διαφορετική γνώμη και σας αδικώ. Αν διαφοροποιείστε από τα όσα το υπουργείο άδικα νομοθέτησε. Τότε βγείτε και πάρτε θέση, με παρρησία. Σταθείτε στο ύψος που υπαγορεύει ο ρόλος σας. Εμείς σας αναγνωρίζουμε σαν πνευματικούς ταγούς της χώρας. Αναγνωρίζουμε την αξιοσύνη σας και την Ευρυμάθειά σας. Αναγνωρίζουμε την ανάγκη για το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Αναγνωρίζουμε τους αγώνες και τους κόπους σας. Αναγνωρίζουμε τα έργα σας. Σας αναγνωρίζουμε ως αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνικού λαού. Σας σεβόμαστε. Αλλά περιμένουμε και εσείς φροντίστε να φερθείτε ανθρώπινα και να σκεφθείτε με περισσότερη αγάπη για την κοινωνία. Διότι όπως πάμε σε λίγο δεν θα υπάρχουν Έλληνες. Αυτό το θέλετε; Δεν νομίζω!.
Ριζοσπάστης 22/9: Δε γράφουν παιδιά πολυτέκνων στις σχολές...
------------
ΤΑ ΝΕΑ Έγραψαν στις 17/9: http://www.aspe.gr/images/stories/efimerides/51663.pdf
---------
Ο ΛΑΚΩΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΕΓΡΑΨΕ στις 8/9:
http://www.aspe.gr/images/stories/efimerides/skmbt_c55011090911530.pdf
-----------------------------
ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΣΥΝΤΗΡΕΙ 4 ΣΠΙΤΙΑ... ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 6/9
----------------
ΜΑΙΕΥΤΗΡ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ... εφημερ Ελευθεροτυπια 5/9
-------------
ΜΑΡΙΑ ΝΕΝΕΛΑ ΦΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΡΟΣΤΑΝ 39 – ΑΘΗΝΑ – 11141 Αθήνα, 25/9/2011
ΠΡΟΣ:
Τον κ. Πρωθυπουργό, Γεώργιο Παπανδρέου
ΚΟΙΝ.:
1. κα. Υπουργό Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα. Άννα Διαμαντοπούλου
2. κα. Υφυπουργό Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου
3. Πολιτικά Κόμματα και Βουλευτές
4. Α.Σ.Π.Ε
5. Ημερήσιο Τύπο
Ονομάζομαι ΜΑΡΙΑ ΝΕΝΕΛΑ ΦΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ, είμαι συνταξιούχος εκπαιδευτικός, πολύτεκνη και διαζευγμένη, με τέσσερα παιδιά και οικογενειακό εισόδημα 24.000€, γεννημένη στην Αθήνα, όπου και κατοικώ με τα παιδιά μου, και απέκτησα την πολυτεκνική ιδιότητα το 1999, όταν το πρώτο μου παιδί ήταν 20 ετών, ιδιότητα την οποία διατηρώ ισοβίως, σύμφωνα με τον νόμο, «Οι γονείς που απέκτησαν την πολυτεκνική ιδιότητα βάσει των διατάξεων του Ν. 860/1979 (ΦΕΚ 2 Α΄), όπως και εκείνοι που την αποκτούν βάσει των διατάξεων του παρόντος, τη διατηρούν ισοβίως και απολαμβάνουν ισοβίως τα δικαιώματα που απορρέουν από την πολυτεκνική ιδιότητα» (Ν. 3454/2006, αρ.6, παρ.3).
Φέτος ο δεύτερος γιος μου ήταν υποψήφιος στις Πανελλήνιες εξετάσεις και λόγω οικονομικών δυσκολιών αποφασίσαμε να δηλώσει σχολές που τον ενδιέφεραν πρωτίστως στην περιοχή της Αθήνας, κάνοντας χρήση της ειδικής κατηγορίας των πολυτέκνων. Κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου Υποψηφίου, ζήτησα τηλεφωνικά από την ειδική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, αρμόδια για την παροχή βοήθειας στη συμπλήρωσή του, διευκρινίσεις για την κατηγορία των πολυτέκνων και, αφού τους περιέγραψα σαφώς τη δική μου οικογενειακή κατάσταση, ρώτησα αν μπορούσα να ενταχθώ στην πρώτη περίπτωση της κατηγορίας «Πολύτεκνοι». Ο υπάλληλος του Υπουργείου με ρώτησε αν παίρνω πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από την Α.Σ.Π.Ε. και, στη θετική μου απάντηση, με διαβεβαίωσε ότι ανήκω στην κατηγορία «Πολύτεκνοι», περίπτωση α. Μετά από αυτήν τη διαβεβαίωση, προχώρησα στην ένταξη του γιου μου στην κατηγορία και οριστικοποιήσαμε το Μηχανογραφικό Δελτίο του.
Ο γιος μου, με βάση τις μονάδες που συγκέντρωσε (14.100) και τη χρήση της ειδικής κατηγορίας, εισήχθη στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθήνας. Στις 23/9/2011 όμως, όταν πήγε να εγγραφεί στη σχολή, δεν πιστεύαμε στα αυτιά μας, όταν η Γραμματεία τού ανακοίνωσε ότι δεν μπορούσε να κάνει δεκτή την εγγραφή του, γιατί δεν ανήκε στην κατηγορία «Πολύτεκνοι», επειδή το πρώτο παιδί της οικογένειάς μας είχε ξεπεράσει το 23ο έτος της ηλικίας του!
Αυτός είναι και ο λόγος αυτής της επικοινωνίας μου με σας, γιατί όπως γίνεται αντιληπτό είναι αδιανόητο να μην ανήκω στους πολύτεκνους, εφόσον πληρώ όλες τις προϋποθέσεις, σύμφωνα με τον νόμο, να έχω πολυτεκνικό βιβλιάριο, να παίρνω το πολυτεκνικό επίδομα, να έχω δηλαδή την πολυτεκνική ιδιότητα, ιδιότητα που διατηρώ ισοβίως. Εκτός αυτού, και ο υπάλληλος της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας με είχε διαβεβαιώσει ότι ο γιος μου εντάσσεται στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων. Σε αντίθετη περίπτωση, θα είχε συμπληρώσει το Μηχανογραφικό του εκτός ειδικών κατηγοριών και θα είχε εισαχθεί στη σχολή της τρίτης προτίμησής του, πάλι στην Αθήνα.
Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Πώς γίνεται να εξηγήσεις σε ένα παιδί που έκανε μια υπερπροσπάθεια έναν χρόνο, για να περάσει σε μια σχολή της αρεσκείας του και να πραγματοποιήσει ένα όνειρο, που έτρεφε από το δημοτικό σχολείο ακόμη, ότι πέρασε μεν στη σχολή που ήθελε, αλλά δεν θα φοιτήσει, εξαιτίας μιας κακής διευθέτησης και λάθος οδηγιών των αρμοδίων. Και τι θα κάνει τώρα αυτό το παιδί; Με τι κουράγιο, τι ψυχή θα μπορέσει να ξαναπροσπαθήσει για κάτι που κατάφερε ήδη, αλλά του το στερούν, χωρίς να μπορεί να κατανοήσει γιατί; Μπορεί κάποιος να νοιώσει την απογοήτευση και τη ματαίωσή του; Αλλά και πώς θα μπορέσω εγώ να το βοηθήσω πάλι, με χαμηλότερα φέτος τα εισοδήματά μου κατά πολύ και με ένα τρίτο παιδί, που επίσης θα χρειαστεί βοήθεια, καθώς πλησιάζει στο τέλος του Λυκείου; Και εν πάση περιπτώσει, τι την χρειάζομαι την «ισόβια» πολυτεκνική ιδιότητα, αφού, στη μόνη περίπτωση που πραγματικά τη χρειάστηκε η οικογένειά μου, κρίνεται άκυρη; Να την έχω για να δηλώνω «πολύτεκνη»; Ποιος κοινός νους μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό; Ή μήπως να την έχω για το «πολυτεκνικό επίδομα» των 120€ περίπου τον μήνα (που αν και είναι εισόδημα αφορολόγητο, στην έκτακτη εισφορά υπολογίστηκε ως φορολογητέο εισόδημα) ή για το μισό εισιτήριο στα Μ.Μ.Μ., που σπάνια χρειαζόμαστε εκ των πραγμάτων, και για το ρύζι και τα μακαρόνια που δίνει η Α.Σ.Π.Ε., εφόσον επαρκούν για όλους;
Είναι απελπιστικά άδικο για τον γιο μου αλλά και όλη την οικογένειά μου να μην γίνει δεκτός στη σχολή στην οποία πέτυχε κάτω από αυτές τις συνθήκες, αλλά και σε καμία άλλη σχολή, και μάλιστα με ποινή τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων για τα δύο επόμενα χρόνια, τη στιγμή που παιδιά της ίδιας κατηγορίας πέρασαν σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. με βαθμολογία 2!
Δεν ζητώ να με λυπηθείτε, ζητώ να δικαιώσετε εμένα ως κάτοχο μιας ιδιότητας που η πολιτεία μού εκχώρησε, με τη διαβεβαίωση ότι αυτήν την ιδιότητα οι πολύτεκνοι τη «διατηρούν ισοβίως και απολαμβάνουν ισοβίως τα δικαιώματα που απορρέουν από την πολυτεκνική ιδιότητα, τα δε τέκνα τους προστατεύονται και απολαμβάνουν των δικαιωμάτων των τέκνων πολυτέκνων, όσο διαρκεί η πολυτεκνική ιδιότητα, έστω και του ενός γονέα», αλλά να δικαιώσετε και τον γιο μου σ’ αυτόν τον αγώνα που έδωσε και κέρδισε επάξια και να μην ματαιώσετε την προσπάθεια του.
Με εκτίμηση,
ΜΑΡΙΑ ΝΕΝΕΛΑ ΦΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ
------------------
ΟΤΑΝ Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ, Η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ.
ΘΕΜΑ: Μετεγγραφές Πολυτέκνων
Σας γράφει μια πολύτεκνη μητέρα από την Κέρκυρα, που η κόρη της πέτυχε σε υψηλόβαθμο Πανεπιστημιακό Τμήμα στη Θεσ/νικη και που η ίδια υπηρετούσε στην Ανώτατη Εκπαίδευση για 29 χρόνια.
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων εξετάσεων, τη μεγάλη χαρά για την επιτυχία της κόρης μου στη Σχολή που επιθυμούσε έρχεται να επισκιάσει η απόγνωση και το οικονομικό αδιέξοδο, αφού έχω άλλα τρία παιδιά εκ των οποίων ο ένας μεγαλύτερος γιος είναι πτυχιούχος του ΕΜΠ, Τμ.Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ και άνεργος και τα άλλα δύο παιδιά είναι φοιτητές σε Παν/μια στην Αθήνα.Καλούμαι επομένως – εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς και τραγικής οικονομικής κατάστασης που βρίσκομαι, και την οποία άλλωστε βιώνουν οι περισσότερες οικογένειες- να συντηρήσω ταυτόχρονα τρία σπίτια ή να διακόψω τις σπουδές σε κάποιο από τα παιδιά μου!!
Μέσα σε αυτόν τον προβληματισμό μου έρχεται να προστεθεί η αγανάκτηση, η απογοήτευση και η οργή για όσα διαβάζω ή ακούω για την εισαγωγή των παιδιών των πολυτέκνων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, χωρίς να έχουν τα απαιτούμενα μόρια και ότι τα φαινόμενα αυτά συμβαίνουν λόγω της διακριτικής μεταχείρισης του Υπουργείου Παιδείας υπέρ των πολυτέκνων, της δήθεν δηλαδή πολιτικής του Υπουργείου υπέρ των πολυτέκνων!!!
ΛΑΘΟΣ!!! Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ουδόλως λειτούργησε υπέρ των πολυτέκνων. Αντίθετα κατήργησε εντελώς αδικαιολόγητα και αιφνιδιαστικά το ευεργετικό μέτρο των μετεγγραφών των πολυτέκνων και αντί αυτού δημιούργησε με ιδιαίτερη προχειρότητα, εξαιρετική ταχύτητα, χωρίς κανένα σχεδιασμό και πρόβλεψη για το αποτέλεσμα, ένα έκτρωμα Νόμο, ο οποίος οδήγησε σε γελοίες καταστάσεις, απαξιώνοντας και ισοπεδώνοντας τον ήδη ψυχοφθόρο αναξιόπιστο και απάνθρωπο θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων, και για τον οποίο Νόμο ο τ. Υφυπουργός κ. Πανάρετος περηφανευόταν λέγοντας ότι κατάφερε «να τετραγωνίσει τον κύκλο»!!!!Όταν το Μάρτιο του 2011 ενημερωθήκαμε για πρώτη φορά ότι πρόκειται να αλλάξει ο Νόμος περί μετεγγραφών και άρχισε η δημόσια διαβούλευση (άλλη υποκρισία και αυτή!!!) για το θέμα αυτό, όσοι είχαμε τη δυνατότητα να συμμετέχουμε, συμμετείχαμε, παλέψαμε, επιχειρηματολογήσαμε, παρακαλέσαμε, απευθυνθήκαμε στους αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας με επιστολές, προβλέποντας τα οικτρά και άδικα αποτελέσματα που θα είχαμε. Μάλιστα η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων, η οποία αγωνίσθηκε για να μην ψηφιστεί ο Νόμος αυτός, είχε τονίσει ότι θα δημιουργηθεί φαινόμενο «λευκής κόλλας».Μάταια όμως. Κανείς μας δεν εισακούστηκε.
ΤΙ ΙΣΧΥΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ, σύμφωνα με το Ν.860/79, τον οποίο το Υπουργείο κατήργησε μετά από 32 χρόνια.
-εισαγωγή σε Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ με ίδιες βάσεις πανελλαδικών εξετάσεων για όλους τους υποψηφίους. Ισονομία και αξιοκρατία λοιπόν!!-Και στη συνέχεια, έχοντας όμως ο πολύτεκνος υποψήφιος ως προϋπόθεση την επιτυχία σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ, κι εφόσον συνέτρεχαν κάποιοι συγκεκριμένοι λόγοι, είχε τη δυνατότητα να μετεγγραφεί σε ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ και μόνο Πανεπιστημιακό Τμήμα ή ΤΕΙ.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΚΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ.
1. Καταργήθηκαν οι μετεγγραφές.
2. Καθορίστηκε ειδικός αριθμός θέσεων ειδικών κατηγοριών (Πολύτεκνοι κ.α.)Με ποια κριτήρια καθορίστηκε ο αριθμός αυτός δεν γνωρίζουμε. Ο μεγαλύτερος όμως αριθμός αυτών δόθηκε σε Πανεπιστημιακά Τμήματα των Αθηνών. Στα περιφερειακά ΑΕΙ και ΤΕΙ δόθηκε ελάχιστος αριθμός (στην Κέρκυρα μόνο 2 ανά Τμήμα).
3. Τέθηκε εισοδηματικό κριτήριο για τις οικογένειες των πολυτέκνων των οποίων τα παιδιά διεκδικούσαν θέσεις στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ Αθηνας και Θεσ/νικης.
Στις 16 Ιουνίου 2011 εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση από το Υπουργείο Παιδείας (αριθμ.Φ.253/67430/Β6/15.6.2011) με την οποία τίθενται άλλα δύο περιοριστικά μέτρα, χωρίς να αναφέρονται στο Νόμο!
1. Αποκλείσθηκε εντελώς το δικαίωμα από τους πολύτεκνους που κατοικούν στην επαρχία ή τα νησιά να διεκδικήσουν θέσεις ειδικών κατηγοριών σε ένα από τα Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ που βρίσκονται εκτός της διοικητικής τους περιφέρειας και που οι υποψήφιοι επιθυμούν, (έθεσε δηλαδή γεωγραφικό περιορισμό), παρά το γεγονός ότι πουθενά στο Νόμο που ψηφίστηκε το Μάιο 2011 δεν αναφερόταν κάτι τέτοιο!!
2. Αποκλείσθηκε στα παιδιά των πολυτέκνων να κάνουν χρήση της πολυτεκνικής τους ιδιότητας εάν κάποιο από τα τέκνα της πολύτεκνης οικογένειας είχε υπερβεί το 23o έτος της ηλικίας του. Κι αυτό επίσης δεν αναφέρεται στο Νόμο που ψηφίστηκε.
Επομένως τις θέσεις των ειδικών κατηγοριών των πολυτέκνων που δόθηκαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που βρίσκονται στην Αττική (και που είναι οι περισσότερες) δεν είχαν το δικαίωμα να τις διεκδικήσουν οι πολύτεκνοι όλης της χώρας, αλλά να τις διεκδικήσουν και να τις καλύψουν μόνο οι ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ και που πληρούν ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ και τα ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟΙ!!!Και πόσοι άραγε είναι αυτοί???? Το είδαμε.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
1. Απίστευτο φιάσκο!. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χάρισε κυριολεκτικά την εισαγωγή σε υψηλόβαθμα ΑΕΙ και ΤΕΙ της Αθήνας υποψηφίων οι οποίοι πιθανόν να μην εισάγονταν ούτε σε κάποιο από τα χαμηλόβαθμα ΤΕΙ.
2. Άνιση μεταχείριση και αδικία μεταξύ των υποψηφίων των πανελληνίων εξετάσεων.
3. Άνιση μεταχείριση και αδικία ακόμη και μεταξύ των πολυτέκνων της χώρας. Υπήρξαν άριστοι υποψήφιοι πολύτεκνοι στην περιφέρεια ή στα νησιά και αφαιρέθηκε από αυτούς το δικαίωμα να διεκδικήσουν θέσεις των Πανεπιστημίων που βρίσκονται εκτός της γεωγραφικής τους περιφέρειας.
4. Θέσπιση βάσεων εισαγωγής δύο κατηγοριών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
5. Αιφνιδιασμός και ανατροπές στη ζωή μας την τελευταία στιγμή. (Ας μην ξεχνάμε ότι η ψήφιση που Νόμου αυτού έγινε δυο μέρες πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων και η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης , με την οποία έθεσε και άλλα δύο περιοριστικά μέτρα, συνέπεσε με την προθεσμία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων στις 16/6/2011).
6. Άλλο ένα αποτυχημένο πείραμα του Υπουργείου Παιδείας εις βάρος μας και εις βάρος των ονείρων των παιδιών μας.
ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ? ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ!!!
Φταίει μόνο ο «Νόμος - Εφεύρεση» του Υπουργείου ΠαιδείαςΕμείς οι πολύτεκνοι ουδέποτε ζητήσαμε να εισάγονται τα παιδιά μας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας χαριστικά, υποσκελίζοντας τους άλλους συνυποψηφίους.
Αυτό που ζητάμε είναι να διαγωνίζονται όπως όλα τα παιδιά της χώρας μας και αφού εισαχθούν μόνο με τις ικανότητές τους, να έχουν τη δυνατότητα να μετεγγραφούν σε αντίστοιχο Τμήμα πόλης που έχουν το άμεσο συμφέρον, εκεί που είναι και τα άλλα παιδιά μας. Ό,τι δηλαδή ίσχυε έως τώρα.
Φανταστείτε μια πολύτεκνη οικογένεια με 4 παιδιά και άνω να σπουδάζει τα παιδιά της σε τέσσερις ή πέντε διαφορετικές πόλεις της Ελλάδος , δηλαδή να συντηρεί 4-5 κι ένα των γονέων έξι σπίτια ταυτόχρονα!
Αυτό πέτυχε με το Νόμο αυτό το Υπουργείο Παιδείας!!
Αυτό που πρέπει τάχιστα να γίνει είναι:Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (η οποία φέρει αποκλειστικά και μόνον η ιδία την ευθύνη) να εγκύψει με πολιτικό θάρρος στο πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε και:-Να αποσύρει τάχιστα το Νόμο αυτό.
-Να επαναφέρει σε ισχύ τις διατάξεις που ίσχυαν για τις μετεγγραφές των πολυτέκνων (εδώ και 32 χρόνια!!)
-Να βρει τρόπο να διορθώσει το λάθος της, να αποκαταστήσει τη ζημία που έχει προκαλέσει στους φετινούς υποψηφίους που ανήκουν στην κατηγορία των πολυτέκνων !!
Μετά τιμής
Μαρία Γ.Π.
ΚΕΡΚΥΡΑ
------------
ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ |
Τις τελευταίες ημέρες, μετά τη δημοσίευση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, γράφεται και ακούγεται ότι το υπουργείο Παιδείας ευνόησε χαρακτηριστικά τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών. Λέγεται ότι πολλά από αυτά πέρασαν στα πανεπιστήμια με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, ακόμη και κάτω από τη βάση. Πρόκειται για κατάφωρο ψέμα, για ένα καλοστημένο σχέδιο, που έχει ως σκοπό του αφενός τη σταδιακή κατάργηση όλων των προνομίων που εδώ και δεκαετίες είχαν οι πολύτεκνες οικογένειες και αφετέρου τον επηρεασμό της κοινής γνώμης, ώστε να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι οι πολύτεκνοι είναι μία ευνοημένη και προνομιούχος κοινωνική τάξη, η οποία πρέπει να χτυπηθεί ανελέητα και να εξοντωθεί. |
Η αλήθεια στο συγκεκριμένο θέμα είναι τελείως διαφορετική. Επειδή το υπουργείο έκρινε ότι θα ήταν δύσκολο να σταματήσει απότομα τις μεταγραφές των παιδιών των πολύτεκνων οικογενειών, σχεδίασε να γίνει αυτό σταδιακά, και για να είναι πιο εύκολο το έργο τους, φρόντισαν να εκθέσουν τους πολύτεκνους στα μάτια του πολύ κόσμου, μια και θα θεωρούνταν πλέον προνομιούχος τάξη. Έτσι λοιπόν καταργήθηκε ο νόμος που προέβλεπε τις μεταγραφές που γίνονταν επί 32 συνεχόμενα χρόνια και επέτρεπε στα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών τη μεταγραφή τους στις αντίστοιχες σχολές των πόλεων που βρίσκονταν πιο κοντά στη μόνιμη κατοικία τους, εφόσον βέβαια είχαν εισαχθεί σε κάποια σχολή με τα ίδια κριτήρια που εισάγονται και τα παιδιά των μη πολύτεκνων οικογενειών. Στο νέο νόμο που αντικατέστησε αυτόν που καταργήθηκε, σαν αντιστάθμιση της κατάργησης αυτής δόθηκαν επιπλέον θέσεις σε κάθε σχολή που θα τις καταλάμβαναν τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών με βαθμολογίες χαμηλότερες από αυτές της γενικής σειράς. Δημιουργήθηκε δηλαδή μία ειδική κατηγορία για τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών. Σε κάποιες μάλιστα σχολές υψηλής ζήτησης δίδονται σκόπιμα δυσανάλογα πολλές θέσεις στην κατηγορία των πολυτέκνων. Από εδώ και πέρα όμως αρχίζει το παράλογο. Μέσα από τα άρθρα του νέου νόμου αρχίζουν να αποκλείονται από τη διεκδίκηση των επιπλέον θέσεων της ειδικής κατηγορίας των πολυτέκνων τα παιδιά των οποίων οι οικογένειες δήλωσαν για το έτος 2009 εισοδήματα πάνω από 60.000 ευρώ αθροιστικά, ανεξάρτητα από την πηγή που προήλθαν τα δηλωθέντα χρήματα. Κάποιος δηλαδή μπορεί τη χρονιά αυτή να δήλωσε χρήματα από την πώληση ενός σπιτιού, ή αν ήταν δημόσιος υπάλληλος να πήρε σύνταξη και να πήρε και το εφάπαξ του. Επιπλέον αποκλείστηκαν όσα παιδιά είχαν αδελφό ή αδελφή μεγαλύτερο από 23 χρονών επειδή πλέον δεν θεωρούνται πολύτεκνοι. |
Το αποκορύφωμα ήλθε με μία υπουργική απόφαση η οποία εκδόθηκε μετά το νόμο και τελείως αυθαίρετα απαγόρευε στα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών να διεκδικούν τις επιπλέον θέσεις της ειδικής κατηγορίας, στις σχολές που δεν ανήκαν στην περιφέρεια της μόνιμης κατοικίας τους. Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό, γιατί εδώ στηρίχτηκε όλο το σχέδιο του υπουργείου, οι υποψήφιοι που είχαν μόνιμη κατοικία στην περιφέρεια Πελοποννήσου μπορούσαν να διεκδικήσουν μόνο τις επιπλέον θέσεις των σχολών του πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Δεν είχαν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τις επιπλέον θέσεις των σχολών που δεν υπήρχαν βέβαια στην περιφέρειά τους, στις γειτονικές περιφέρειες της Αττικής και της Δυτικής Ελλάδας και να εισαχθούν στην αντίστοιχη σχολή που βρίσκεται πλησιέστερα στη μόνιμη κατοικία τους. Είναι γνωστό ότι στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου δεν υπάρχουν Ιατρικές, Πολυτεχνικές, Φιλοσοφικές και πολλές άλλες σχολές. Όλες αυτές τις θέσεις δεν μπορούσε να τις διεκδικήσει ένας υποψήφιος πολύτεκνης οικογένειας που είχε μόνιμη κατοικία στην περιφέρεια Πελοποννήσου. Για παράδειγμα: Νοσηλευτική υπάρχει μόνο στην Αθήνα και στη Σπάρτη. Μία σπουδάστρια που μένει στην Κόρινθο μπορεί να μπει μόνο στη Σπάρτη (επειδή είναι στην ίδια περιφέρεια με την Κόρινθο) και όχι στην Αθήνα που είναι πολύ πιο κοντά! Το ίδιο ισχύει βέβαια και για όλες τις υπόλοιπες περιφέρειες της Ελλάδος. Έτσι, λόγω του περιορισμού αυτού, τις θέσεις της ειδικής κατηγορίας των πολυτέκνων όλων των υψηλόβαθμων σχολών που ανήκουν στην περιφέρεια Αττικής, τις διεκδίκησε μόνο ένας πολύ μικρός αριθμός υποψηφίων που προέρχονταν από πολύτεκνες οικογένειες, με μόνιμη κατοικία στην Αθήνα. Μοιραίο λοιπόν ήταν σε αρκετές περιπτώσεις λόγω του μικρού ανταγωνισμού, να καταλάβουν τις θέσεις αυτές και υποψήφιοι που συγκέντρωσαν χαμηλές βαθμολογίες ακόμα και αρκετά κάτω από τη βάση. Αν όμως τις θέσεις αυτές τις διεκδικούσαν υποψήφιοι και από τις άλλες περιοχές της Ελλάδας, τότε οι βάσεις της ειδικής κατηγορίας των πολυτέκνων θα είχαν μικρή απόκλιση από αυτές της γενικής σειράς. |
Στο υπουργείο γνώριζαν ότι θα συμβεί αυτό, γιατί τους το είχε επισημάνει η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, που δήλωσε έγκαιρα ότι οι πολύτεκνοι δεν θέλουν τα παιδιά τους να εισάγονται με χαμηλές βαθμολογίες στα πανεπιστήμια. Μάλιστα όταν καταργήθηκε η βάση του δέκα (10), είχε ζητήσει ειδικά τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών όταν συγκεντρώνουν βαθμολογίες κάτω από δέκα να μην εισάγονται στα πανεπιστήμια. Η υπουργός Παιδείας, σε επερωτήσεις που της έγιναν από βουλευτές και της περιοχής μας για τις συνέπειες που θα έχει αυτό το θέμα, ουσιαστικά δεν απάντησε, ή για την ακρίβεια απάντησε σύμφωνα με τη λαϊκή ρήση «γεια σου Γιάννη, κουκιά σπέρνω». Κάποιοι άλλοι βέβαια τήρησαν σιγήν ιχθύος, προφανώς για να μην εκτεθούν παραπάνω. |
Γνώριζαν λοιπόν στο υπουργείο τι θα συμβεί στην πραγματικότητα και αφού δεν έκαναν καμία προσπάθεια να το αποτρέψουν, ενώ είχαν όλο το χρόνο, δεν υπάρχει άλλη εξήγηση, ότι αυτό έγινε σχεδιασμένα, για να δημιουργηθεί η εντύπωση στην πλειονότητα των Ελλήνων, που δεν γνωρίζουν λεπτομέρειες για το θέμα, ότι το υπουργείο Παιδείας ευνόησε χαρακτηριστικά τους πολύτεκνους. Στην πραγματικότητα χρησιμοποίησαν τα παιδιά των πολυτέκνων για να επιτύχουν το σκοπό τους, μια και αυτοί που πέρασαν σε σχολές υψηλών απαιτήσεων με βαθμολογίες κάτω από τη βάση, είναι ουσιαστικά τα εξιλαστήρια θύματα. Είναι δυνατόν να μπορέσει να παρακολουθήσει κάποιος που έγραψε μέσο όρο βαθμό 2,0 την Φιλοσοφική ή 5,0 το Πολυτεχνείο. Με αυτό λοιπόν το επιχείρημα θα έλθει το υπουργείο την επόμενη χρονιά και θα μειώσει σημαντικά τις θέσεις που αντιστοιχούν στους πολύτεκνους και τη μεθεπόμενη να τις κόψει τελείως. |
Αυτή είναι η πλήρης αλήθεια. Επιπλέον ο νέος νόμος ίσχυσε από 24/5/2011 μια μέρα μετά τη λήξη των πανελλαδικών εξετάσεων και δεν έδωσε καθόλου χρόνο προσαρμογής στους υποψήφιους. Αυτό βέβαια μπροστά στα υπόλοιπα ίσως είναι λεπτομέρεια. Είναι απορίας άξιο για ποιο λόγο στο υπουργείο Παιδείας έχουν τέτοιο μένος με τους πολύτεκνους, μια και σταδιακά καταργούν όλα σχεδόν τα προνόμια που ίσχυαν εδώ και χρόνια, και αφορούν επιδόματα, φορολογικές απαλλαγές και κατ’ εξαίρεση διορισμούς και τοποθετήσεις τους, εξισώνοντάς τους ουσιαστικά με τους άγαμους. Η Ελλάδα είναι η χώρα με τον γηραιότερο πληθυσμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία οι γεννήσεις είναι πολύ λιγότερες από τους θανάτους. Γι’ αυτό δόθηκαν προνόμια στους πολύτεκνους ως κίνητρο για να αυξηθούν οι γεννήσεις. Στις δύσκολες εποχές που ζούμε τα προνόμια αυτά έπρεπε να διατηρηθούν με νύχια και με δόντια και όχι να αποθαρρύνονται οι νέοι άνθρωποι να κάνουν πολυμελείς οικογένειες. Ποιος είναι ο στόχος του υπουργείου, της κυβέρνησης γενικότερα; Να αφανιστεί το γένος των Ελλήνων; Αυτός ο σχεδιασμός, σε συνδυασμό με όλα όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στην πατρίδα μας, μάλλον εξηγεί πολλά. Τι θα γίνει όμως στην πραγματικότητα θα δείξει ο χρόνος. Γιατί άλλα αυτοί προστάζουν και άλλα ο Θεός ορίζει. |
Νικόλαος Θεοδωρακάκος |
Πολύτεκνος πατέρας |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ |
ΛΑΡΙΣΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ |
*ΗΠΕΙΡΟΥ 83 41222 ΛΑΡΙΣΑ |
(2410614177 begin_of_the_skype_highlighting 2410614177 end_of_the_skype_highlighting 2410614177 begin_of_the_skype_highlighting 2410614177 end_of_the_skype_highlighting FAX:2410614981 01/09/2011 |
|
Προς την Υπουργό Παιδείας δια βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων |
Α.Παπανδρέου 37 Τ.Κ 15180 Μαρούσι |
Θέμα: Αδικίες με το νέο σύστημα των μετεγγραφών |
για τις πολύτεκνες οικογένειες. |
Νέο πλήγμα για τις πολύτεκνες οικογένειες. |
Κ.Υπουργέ, |
|
Ο λόγος που επικοινωνούμε μαζί σας είναι για να σας επισημάνουμε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με κάποιο μέλος του συλλόγου μας μονόμισθου πολύτεκνου γονέα ο οποίος καλείται να διατηρεί 3 σπίτια σε Θεσσαλονίκη-Πειραιά και Τρίπολη!! |
Ο κ.Κ.Θ έχει 6 παιδιά.Απο αυτά το 2008 το ένα εισήχθη στο τμήμα πληροφορικής του ΑΠΘ,το δεύτερο το 2010 εισήχθη στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στο ΤΕΙ Αθηνών και φέτος το τρίτο στο τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών Πανεπ.Πελοπον. στην Τρίπολη!! |
Με το ισχύον σύστημα των μετεγγραφών ο συνάδελφος πολύτεκνος καλείται να διατηρεί 3 σπίτια ανά την Ελλάδα και ένα εδώ στη Λάρισα στον τόπο μόνιμης κατοικίας του!! |
Μόνο στο άκουσμα του ότι μονόμισθος πολύτεκνος πατέρας 6 παιδιών (όλα κάτω από 25 ετών) καλείται να σηκώσει τόσο μεγάλο οικονομικό βάρος (και μάλιστα σε καιρό τόσης μεγάλης οικονομικής κρίσης) είναι αν μη τι άλλο πρωτοφανές για να μην πούμε τρελό. |
Με το μέχρι τώρα ισχύον σύστημα μετεγγραφών ο κάθε πολύτεκνος ( ο οποίος σημειωτέον προστατεύεται από το Σύνταγμα – αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία την οποία εσείς οι πολιτικοί πρέπει να την δείτε κάποτε) δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα.Ηταν τόσο μικρός ο αριθμός των μετεγγραφομένων σπουδαστών που πραγματικά δεν δημιουργούταν πρόβλημα.Δώσατε μεγαλύτερη έμφαση στο να μην κλείσουν περιφερειακά ΑΕΙ-ΤΕΙ παρά να προστατεύσετε την πολύτεκνη οικογένεια.Το μόνο πρόβλημα ήταν στην καθυστέρηση εγγραφής στη νέα σχολή που μπορούσε να φθάσει μέχρι και το Δεκέμβριο.Αυτό όμως ήταν κατά τη γνώμη μας θέμα γραφειοκρατικό και δεν είχε καμιά ανάμειξη ο πολύτεκνος. |
Εσείς όμως και οι σύμβουλοι σας εγκλωβίσατε τους πολύτεκνους στις Διοικητικές Περιφέρειες θεωρώντας τα παιδιά των πολυτέκνων παιδιά κατώτερου Θεού δίνοντας τους επί πλέον ειδικές θέσεις,Ανισος ο αγώνας τα δικά μας τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στις ειδικές θέσεις μόνο εδώ στην Περιφέρεια Θεσσαλίας που οι σχολές και τα τμήματα είναι κατά πολύ λιγότερα από ότι στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. |
Εδώ στη Θεσσαλία έχει ΤΕΙ πληροφορικής και όχι ΑΕΙ που το συγκεκριμμένο άτομο επέλεξε και τιμωρήθηκε από τη μητριά πολιτεία!! |
Θα θέλαμε να βρεθείτε κι εσείς στη θέση αυτής της συγκεκριμένης πολύτεκνης οικογένειας και ΜΟΝΟ τότε θα μας καταλαβαίνατε. |
Είμαστε της άποψης ότι ακόνη και τώρα κάτι πρέπει να γίνει και να δοθεί η δυνατότητα στον μονόμισθο ήρωα πολύτεκνο γονέα των 6 παιδιών της μετεγγραφής σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη ούτως ώστε να μετριασθεί το οικονομικό βάρος και εξαθλίωση της οικογένειας του. |
Και επειδή ακούμε και διαβάζουμε ότι επανεξετάζεται η περίπτωση των ειδικών κατηγοριών για του χρόνου,θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι θα δείτε με καλλίτερο μάτι το θέμα των μετεγγραφών των παιδιών των πολυτέκνων.Εσείς καταργήσατε την βάση του 10 και επιτρέψατε να εισάγονται μαθητές με πολύ χαμηλούς βαθμούς. |
Επίσης θα θέλαμε να καυτηριάσουμε και την κακή συμπεριφορά που αντιμετώπισαν πολλά μέλη του συλλόγου μας κατά την επικοινωνία τους την περίοδο συμπλήρωσης του ΜΔ από υπαλλήλους του Υπεπθ τους οποίους εμείς οι φορολογούμενοι πολίτες τους πληρώνουμε και μάλιστα αδρά!! |
Η περίπτωση αυτή κ.υπουργέ είναι μια από τις πολλές που γίναμε αποδέκτες διαμαρτυρίας. |
|
Περιμένοντας άμεση απάντηση και δίνοντας λύση στο πρόβλημα αυτό σας ευχαριστούμε εκ ων προτέρων |
|
Για το Δ.Σ |
|
|
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας |
|
|
|
Νικ.Τσιόγιας Νικ.Αλεξίου |
Κοιν. |
1. Μέγαρο Μαξίμου |
2. Αντ/δρο της Κυβέρνησης κ.Πάγκαλο |
3. Υφ/ργό Παιδείας κ.Χριστοφιλοπούλου |
4. Γραμματέα Κ.Ο ΠΑΣΟΚ κ.Εξαρχο Βασίλειο |
=====================
ΑΣΤΕΡΙΟΣ Γ. ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΛΑ.Ο.Σ.
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Βουλής 4, Τηλ. 2103706439, fax: 2103706039
email: a.rontoulis@parliament.gr
Ιστοσελίδα: http://www.rontoulis
Επίκαιρη Ερώτηση
|
Προς την αξιότιμη Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων |
Θέμα: «Η γελοιοποίηση των εισαγωγικών εξετάσεων» |
Η δημοσίευση των βάσεων και των επιτυχόντων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ τόσο με τη γενική σειρά όσο και με τις ειδικές κατηγορίες (μεταξύ των οποίων πολύτεκνοι και τέκνα αυτών), απέδειξε ότι η αντιπολυτεκνική και αντιδημογραφική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, με το νέο σύστημα των δήθεν αξιοκρατικών κριτηρίων που εφαρμόστηκε, είχε ως αποτέλεσμα την γελοιοποίηση του θεσμού των εισαγωγικών εξετάσεων καθώς εισήχθησαν υποψήφιοι με «λευκές κόλλες». |
Όμως, μετά από αυτό το εκπαιδευτικό φιάσκο, αντί να εγκαλείται η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, εξαπολύθηκε μια καλά ενορχηστρωμένη ρατσιστική επίθεση κατά των πολυτέκνων, επειδή δήθεν τέκνα αυτών κατάφεραν να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας με χαμηλότατη βαθμολογία, εκμεταλλευόμενα μια δήθεν ευνοϊκή για αυτά νομοθεσία, που κατήργησε και αντικατέστησε το προηγούμενο σύστημα των μετεγγραφών. |
Τούτων δοθέντων ερωτάται η κ. Υπουργός: |
1. Οι πολύτεκνοι ευθύνονται για την απαξίωση των φετινών εισαγωγικών εξετάσεων, ή ο αντιπολυτεκνικός και αντιδημογραφικός οίστρος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας; |
2. Υπάρχει η σκέψη της επανόδου στο προηγούμενο καθεστώς των μετεγγραφών, όπως ίσχυε μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011, και της θέσπισης της βάσης του δέκα (10) για την εισαγωγή ειδικά των πολυτέκνων και των τέκνων τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας; |
Ο Ερωτών Βουλευτής |
Ροντούλης Αστέριος |