Ενημέρωση
- 31 Αυγούστου 2011 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 5932
1
Δρ Τσακαλίδης Γεώργιος
Τ. Σχολικός Σύμβουλος
Μέλος του Γεν. Συμβουλίου της Α.Σ.Π.Ε.
Τα κατορθώματα της κ. Διαμαντοπούλου στις πανελλήνιες εξετάσεις
Τα πρόσφατα αποτελέσματα των πανελλήνιων εξετάσεων ανέδειξαν για άλλη μία φορά το πραγματικό μένος που πνέει η κ. Υπουργός εναντίον των πολυτέκνων. Όλοι γνωρίζουν τα διαβήματα στα οποία προέβη η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος και τους αγώνες που διεξήγαγε για την υπεράσπιση του δικαιώματος των πολύτεκνων οικογενειών να σπουδάζουν τα παιδιά τους σε ένα μέρος, για να μη αιμορραγούν οικονομικά συντηρώντας ταυτόχρονα τρία ή και τέσσερα νοικοκυριά. Το δικαίωμα αυτό της μετεγγραφής των παιδιών πολύτεκνων οικογενειών ήταν μέχρι τη δική της υπουργία θεσμικά κατοχυρωμένο. Η ίδια το χαρακτήρισε σκάνδαλο, το πολέμησε, το κατήργησε, αντί δε αυτού παραχώρησε μερικές θέσεις στα πανεπιστήμια που προορίζονται αποκλειστικά για ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνους, πολύτεκνους, Α.Μ.Ε.Α., μονογονεϊκές οικογένειες). Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ακόμη μεγαλύτερου σκανδάλου. Σε περιζήτητες σχολές να μένουν αριστούχοι μαθητές εκτός σχολής και να εισάγονται εντελώς αναξιοκρατικά μαθητές από τις ειδικές αυτές κατηγορίες με μηδαμινά μόρια. Καμαρώστε λοιπόν τα κατορθώματα της κατά τα άλλα κοπτωμένης υπέρ της αξιοκρατίας κ. Υπουργού:
1) Στο τμήμα Φιλολογίας μπαίνει εφέτος υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας με βαθμό μόλις 2,04, ενώ την ίδια στιγμή η βάση στο ίδιο τμήμα για τη γενική κατηγορία είναι 17,55.
2) Στους αρχιτέκτονες του ΕΜΠ, σχολή περιζήτητη, με βάση 18,95, μπαίνει υποψήφιος ειδικής κατηγορίας με 4,62 και αφήνει απέξω υποψήφιους με 18,94.
3) Στους τοπογράφους του ΕΜΠ εισάγεται από τις ειδικές κατηγορίες με 5,8 ενώ η γενική σειρά έχει βάση 16.
4) Στο Μαθηματικό Αθήνας μπαίνει υποψήφιος ειδικής κατηγορίας με 3,1, ενώ η βάση της γενικής σειράς είναι 15,7.
5) Στους χημικούς μηχανικούς του ΕΜΠ εισάγονται φοιτητές με 9,7, τη στιγμή που η βάση της γενικής σειράς είναι 18,6.
6) Στο τμήμα Γεωπονίας της Θεσσαλονίκης θα σπουδάσουν φοιτητές με βαθμό 2,8.
7) Στο τμήμα Φυσικής Θεσσαλονίκης εισάγονται με βαθμό 5,08.
8) Στο τμήμα ΜΜΕ του Παντείου, εισάγεται από τις ειδικές κατηγορίες μαθητής με βαθμό μόλις 2,9.
Με το παλαιό σύστημα οι μετεγγραφόμενοι από τμήμα της επαρχίας σε κεντρικό πανεπιστήμιο, σπάνια ξεπερνούσαν μια διαφορά 1.000 μορίων. Τώρα με το «αξιοκρατικό» σύστημα της υπουργού η διαφορά αυτή υπερβαίνει τα 15.000 μόρια, ενώ έχουν μείνει έξω υποψήφιοι με υψηλότατη βαθμολογία, οι οποίοι για λίγα μόρια δεν έπιασαν την βάση του κάθε τμήματος.
Σ’ αυτές τις κωμικοτραγικές καταστάσεις με τις κραυγαλέες αδικίες οδήγησε η διατυμπανιζόμενη αξιοκρατία της κ. Διαμαντοπούλου, αλλά και το μένος της εναντίον των πολυτέκνων καθώς και ο ερασιτεχνισμός της ίδιας και των συνεργατών της. Θα μου πείτε, πολύτεκνος εσείς, ονομάζετε «κραυγαλέες αδικίες» την εύνοια των πολυτέκνων; Ναι. Οι πολύτεκνοι δεν ζητήσαμε ειδική μεταχείριση[1]. Ζητήσαμε από μια εμφανιζόμενη ως σοσιαλίστρια υπουργό, ευαισθητοποιημένη εννοείται σε κοινωνικά ζητήματα, το αυτονόητο δικαίωμα να σπουδάζουν τα παιδιά μας, ει δυνατόν, σε έναν τόπο. Το ότι η απόφασή της οδήγησε σε σκανδαλώδη εύνοια των ειδικών κατηγοριών, μεταξύ των οποίων και οι πολύτεκνοι, δεν οφείλεται ούτε σε δική μας πίεση ούτε όμως και στη δική της ευαισθησία. Έχει δείξει ήδη απτά αντιπολυτεκνικά αισθήματα η κ. Υπουργός[2]. Δεν αποκλείεται το μέτρο της περιορισμένης ειδικής μεταχείρισης να υποκρύπτει σκόπιμη πρόκληση αγανάκτησης της κοινής γνώμης εναντίον των «ευνοούμενων» πολυτέκνων, από την αναξιοκρατική εισαγωγή των παιδιών τους στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας, πράγμα που διαφαίνεται ήδη σε ορισμένα δημοσιεύματα, και να αποσκοπεί στο επόμενο βήμα πλήρους κατάργησης οποιουδήποτε ευεργετικού μέτρου υπέρ των πολυτέκνων. Την ευθύνη πάντως για την αναξιοκρατική αυτή εισαγωγή υποψηφίων των ειδικών κατηγοριών φέρει αποκλειστικά η ίδια.
[1] Υπενθυμίζουμε ότι στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο Πρόεδρος της Α.Σ.Π.Ε. κ. Θεοτοκάτος ζήτησε να μη εισάγεται κανείς, ούτε πολύτεκνος, που δεν θα έπιανε τη βάση του 10. «Είναι αδιανόητο», έγραφε η Α.Σ.Π.Ε., «να εισάγονται στα Πανεπιστήμια μαθητές με λευκές κόλλες».
[2] Υπενθυμίζουμε ότι το Υπουργείο της δημιούργησε τεράστια σύγχυση με τη διάδοση ότι πολύτεκνοι θεωρούνται μόνο όσοι έχουν τουλάχιστον 4 παιδιά κάτω των 23 ετών. Η ίδια περιόρισε το δικαίωμα των επικαλουμένων την πολυτεκνική ιδιότητα να δηλώνουν Σχολές μόνο εντός της Περιφέρειας στην οποία κατοικούν, προκειμένου να τύχουν του ευεργετήματος του Νόμου. Αυτό ανάγκασε υποψηφίους να μη δηλώσουν καν την πολυτεκνική τους ιδιότητα. Είναι δε γνωστή η εμμονή της να ελαχιστοποιήσει ή να μηδενίσει τους διορισμούς πολύτεκνων εκπαιδευτικών.
=================
Περισσότερα: http://www.aspe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1699&Itemid=2
2
Δρ Τσακαλίδης Γεώργιος
τ. Σχολικός Σύμβουλος
Μέλος Γεν. Συμβουλίου Α.Σ.Π.Ε.
Ενδιαφερόταν όντως ο κ. Πανάρετος για τη λύση του δημογραφικού;
(Απάντηση σε άρθρο του κ. Τάκη Θεοδωρόπουλου στην εφημ. ΤΑ ΝΕΑ)
Διάβασα το σχόλιο του κ. Θεοδωρόπουλου και συμφωνώ με τη διαπίστωσή του ότι η χώρα μας αντιμετωπίζει οξύ δημογραφικό πρόβλημα. Είναι ένα πρόβλημα που εκδικείται όσους το αγνοούν. Νομίζω το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδος είναι ακόμη πιο οξύ και από το οικονομικό, το οποίο δεν πρόκειται να λυθεί ανεξάρτητα από το δημογραφικό. Ενώ όμως γίνεται πολύς λόγος και καταβάλλονται πολλές προσπάθειες για τη λύση του οικονομικού κανείς κυβερνητικός αξιωματούχος δεν μιλάει καν για το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, που μεταβάλλεται με μαθηματική ακρίβεια σε γηροκομείο. Η Ελλάδα είναι η Τρίτη πιο γερασμένη χώρα του κόσμου.
Θα διαφωνήσω όμως έντονα με τον κ. Θεοδωρόπουλο στην εκτίμηση των προθέσεων του τ. Υφυπουργού Παιδείας Γιάννη Πανάρετου, ότι «συνέλαβε το μεγαλοφυές αυτό σχέδιο λύσης του δημογραφικού». Θα αγνοεί προφανώς ότι ειδικά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επί των ημερών του κ. Πανάρετου έλαβε καθαρά αντιδημογραφικά και αντιπολυτεκνικά μέτρα, κάποιος δε ειδικός γραμματέας το ξεστόμισε ωμά: «Δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας η λύση του δημογραφικού». Να υπενθυμίσουμε ότι επί των ημερών του κ. Πανάρετου καταργήθηκαν σχεδόν οι διορισμοί πολύτεκνων εκπαιδευτικών και όπου έγιναν τοποθέτησαν τον ένα σύζυγο στην Πελοπόννησο και την άλλη στη Θράκη, για να τους εξαναγκάσουν σε παραίτηση. Να υπενθυμίσω τον λόγο της κ. Διαμαντοπούλου στη Βουλή: «Δεν ανήκουν, κύριοι συνάδελφοι, οι πολύτεκνοι στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, αλλά οι μονογονεϊκές». Να υπενθυμίσω την ομιλία της στην Κοζάνη, όπου εκλεγόταν βουλευτής: «Το δημογραφικό δεν λύνεται μόνο με τις γεννήσεις, αλλά και με την αξιοποίηση των λαθρομεταναστών». Να υπενθυμίσω ακόμη την ομιλία της στη Βουλή όπου χαρακτήρισε ψευδώς ως «παγκόσμια πρωτοτυπία» τις μετεγγραφές φοιτητών, θέλοντας να πλήξει τους πολύτεκνους, τη στιγμή που οι μετεγγραφές φοιτητών σε πλειάδα χωρών της Ευρώπης είναι εντελώς ελεύθερες; Οι μετεγγραφές των φοιτητών πολύτεκνων οικογενειών ήσαν μέχρι τη δική της υπουργία, αλλά και την υφυπουργία του κ. Πανάρετου θεσμοθετημένες. Έλυναν δε ένα μεγάλο πρόβλημα των πολυτέκνων. Φανταστείτε, κ. Θεοδωρόπουλε, μια οικογένεια να σπουδάζει τρία και τέσσερα παιδιά σε διαφορετικές πόλεις. Αληθινή οικονομική αιμορραγία για την πολυμελή οικογένεια. Αυτό λοιπόν το ευεργετικό μέτρο του να σπουδάζουν τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών σε έναν τόπο το χαρακτήρισε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «σκάνδαλο», το πολέμησε και το κατήργησε. Διάβασα και το άρθρο του κ. Πανάρετου «οι μετεγγραφές και οι αδικίες». Ομολογώ ότι δεν με έπεισε. Το πρόβλημα που περιγράφει ότι ήσαν περισσότεροι οι μετεγγραφόμενοι από τους επιτυχόντες στις σχολές των μεγάλων αστικών κέντρων μπορεί να είναι αληθές, δεν το δημιούργησαν όμως οι πολύτεκνοι, που αποτελούσαν ούτε το 30% των μετεγγραφόμενων, αλλά οι πελατειακές σχέσεις των πολιτικών μας, που άνοιξαν διάπλατα τις πόρτες των Σχολών.
Ισχυρίστηκε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι βάζει αξιοκρατικά κριτήρια, αλλά δημιούργησε ασφυκτικές καταστάσεις για τους πολύτεκνους. Μία φορά με τα εισοδηματικά κριτήρια που καθιέρωσε, δεύτερη φορά με την κατάργηση της πολυτεκνικής ιδιότητας, όταν κάποιο από τα παιδιά ήταν πάνω από 23 ετών, πράγμα παράνομο, και τρίτη φορά με την υποχρέωση να δηλώνουν, εφόσον επικαλούνται την πολυτεκνική τους ιδιότητα μόνο σχολές της Περιφέρειας στην οποία κατοικούν. Σε όλα αυτά τα αντιπολυτεκνικά και αντιδημογραφικά μέτρα κώφευσε ο κ. Πανάρετος. Ξέρετε πόσα παιδιά πολυτέκνων δεν έκαναν χρήση της ιδιότητάς τους, προκειμένου να πετύχουν στη σχολή της αρεσκείας τους; Εάν δεν εφαρμοζόταν οι περιορισμοί και οι αποκλεισμοί αυτοί, που άφησαν ακόμη και αριστούχους πολύτεκνους εκτός σχολών, δεν θα φτάναμε στα φετινά κωμικοτραγικά αποτελέσματα να εισάγονται μαθητές με 2,05 στη φιλολογία και να μένουν έξω μαθητές του 17,5. Ξέρετε με πόσα μόρια πέρασε πέρσι ο τελευταίος πολύτεκνος μαθητής σε φιλολογική σχολή; Με 15.956 στην Καλαμάτα, με 16.354 στα Γιάννενα, με 16.676 στην Πάτρα. Ήταν σκάνδαλο κατά την κ. Διαμαντοπούλου και κατά τον κ. Πανάρετο να πάρει μετεγγραφή στη Θεσσαλονίκη, όπου η βάση ήταν 17.594 ή στην Αθήνα, όπου η βάση ήταν 17.795. Και δεν είναι σκάνδαλο να περνά με 1.885 φέτος! Σ’ αυτές τις γελοιότητες μας οδήγησαν οι εμμονές της κ. Διαμαντοπούλου, αλλά και του κ. Πανάρετου εναντίον των πολυτέκνων, που κόπτονταν για αξιοκρατία. Οι δικαιολογίες που πρόβαλαν «δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τέτοιες στρεβλώσεις» δεν ταιριάζουν σε υπεύθυνους πολιτικούς. Έχουν και οι δύο τεράστια ευθύνη, τη στιγμή που η ηγεσία της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων, διά στόματος του Προέδρου κ. Θεοτοκάτου στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είχε προειδοποιήσει: «Δεν θέλουμε τα παιδιά μας να περνούν με λευκές κόλλες» και είχε ζητήσει «Αν δεν θέλετε να εφαρμόσετε τη βάση του 10 γενικά, εμείς σας ζητούμε τη βάση αυτή μόνο για τους πολύτεκνους». Δεν αξίζει επομένως, κ. Θεοδωρόπουλε να υπερασπίζεστε τον κ. Πανάρετο και προπαντός να του αποδίδετε προθέσεις λύσης του δημογραφικού, που ποτέ του δεν είχε.
--------------
3
Απάντηση και στον κ. Πανάρετο
Κ. Πανάρετε, διάβασα όλη τη συνέντευξή σας. Δεν βλέπω πουθενά να επικαλείστε τον λόγο της συμβολής των πολυτέκνων στη λύση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, όπως σας υπερασπίστηκε και σας επαίνεσε ο δημοσιογράφος των Νέων Τάκης Θεοδωρόπουλος. Απ' ότι φαίνεται το δημογραφικό πρόβλημα δεν έπαιξε κανένα απολύτως ρόλο στις επιλογές σας. Σας αποδίδουν επομένως προθέσεις που δεν είχατε. Η λύση που επιλέξατε από κοινού με την κ. Διαμαντοπούλου, κατάργησης των μετεγγραφών και αντιπαροχή συγκεκριμένων θέσεων στις ειδικές κατηγορίες, ήταν εντελώς λανθασμένη, διάτρητη και καθόλου αξιοκρατική, παρά την αντίθετη ρητορεία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Τα κωμικοτραγικά αποτελέσματα ήταν προβλέψιμα και αναμενόμενα. Απλά δεν είχατε την ανδρεία να τα δείτε, όταν σας τα έλεγε η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Δώσατε όμως τροφή σε πολλούς δημοσιογράφους να τα βάλουν με τους πολύτεκνους, παρότι ο αριθμός των πολύ χαμηλόβαθμων πολύτεκνων δεν υπερβαίνει τους 20, όταν στα 96 από τα 194 τμήματα των ΤΕΙ και σε 18 τμήματα των ΑΕΙ και στρατιωτικών σχολών οι βάσεις είναι κάτω του 10.Οι πολύτεκνοι δεν θέλαμε να περνούν τα παιδιά μας με λευκές κόλλες. Δεν σας ζητήσαμε κάτι τέτοιο. Ίσα-ίσα ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας σας πρότεινε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή, "αν δεν δέχεστε τη βάση του 10 για τις γενικές κατηγορίες, σας προτείνουμε να το καθιερώσετε αποκλειστικά για τους πολύτεκνους». Εξαιτίας του ερασιτεχνισμού της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας κατηγορούνται άδικα οι πολύτεκνοι "ως στουρνάρια", τη στιγμή που η γενική εικόνα είναι αποκαρδιωτική. Θα ήταν προτιμότερο το καθεστώς των μετεγγραφών, που δεν επέτρεπαν τέτοιες στρεβλώσεις, αρκεί να εφαρμοζόταν σωστά ο νόμος, τον οποίο αφειδώς παραβίασαν οι ίδιοι οι πολιτικοί. Φοβούμαι πως τα δημοσιεύματα εξαιτίας των λανθασμένων επιλογών του Υπουργείου και οι μονομερείς αιχμές εναντίον των πολυτέκνων δίνουν άλλοθι στην Υπουργό, που δεν κρύβει άλλωστε τα αντιπολυτεκνικά της αισθήματα, να καταργήσει και τα τελευταία υπολείμματα των ευεργετημάτων στους πολύτεκνους.
4.
ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ Στουρνάρια στο περιστύλιο
της Ρούλας Γεωργακοπούλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011
Κοιτάζω τη λίστα με τη βαθμολογία των επιτυχόντων ειδικών κατηγοριών και δεν πιστεύω στα μάτια μου. Ποιανού μερακλή παιδί είναι αυτό που θα περάσει στην Αρχιτεκτονική έχοντας γράψει κατά μέσο όρο τέσσερα την ώρα που η βάση της σχολής είναι δεκαεννιάρι ακατέβατο για τα τέκνα εγκρατών γονέων;
Μπορεί να βαστάνε από την παλιά αγροτική κοινωνία, τότε που όσα παιδιά τόσα χέρια εργασίας και εκλογικά κουκιά. Στους σημερινούς πάτερ φαμίλιες όμως δεν βρίσκω απολύτως καμία δικαιολογία. Από την εποχή ιδίως που εξαφάνισαν από τη δημόσια εικόνα τις συζύγους τους, συνδικαλίστηκαν και βγήκαν να εισπράξουν μεταξύ τους τα χρωστούμενα από Εκκλησία, κόμματα και Πολιτεία.
Δεν λέω να γίνουμε Κινέζοι, προτείνω όμως να γίνουμε κάπως πιο λογικοί όσον αφορά την επιδοματική τεκνοποιία και να μη βαραίνουμε κάθε χρόνο το εκπαιδευτικό σύστημα με ασύστολους που μπαίνουν στις πιο περιζήτητες σχολές παραδίδοντας λευκή κόλλα. Για να κάνεις χρήση αυτού του προνομίου χωρίς μάλιστα την παραμικρή ενοχή πάει να πει ότι δεν είσαι μόνον λειτουργικά αναλφάβητος αλλά και λειτουργικά γαϊδουρογάιδαρος.
Λυπάμαι ειλικρινά κ. Ραγκούση αλλά, δεδομένης της καταστάσεως και σελαγιζούσης της σελήνης, ήρθε η ώρα νομίζω να γίνει μια σημαντική τράμπα στα προς την τρόικα υποσχεμένα. Χίλιες φορές καλύτερα να κλείσουμε το επάγγελμα γεμίζοντας πολύτεκνους ταξιτζήδες παρά να ανοίξουμε τα πανεπιστήμια γεμίζοντάς τα στουρνάρια περιωπής.
Απάντηση στο άρθρο της κ. Ρούλας Γεωργακοπούλου με τίτλο: ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ «Στουρνάρια στο περιστύλιο».
Διαμαρτύρομαι για τη μη δημοσίευση σχολίου μου που στάλθηκε στις 2. 9. και αφορούσε στο παραπάνω άρθρο της κ. Ρούλας Γεωργακοπούλου, που βρίθει εμπάθειας και ύβρεων απέναντι στους πολύτεκνους. Βάλτε τα, αν έχετε τα κότσια, με τους Πανάρετο-Διαμαντοπούλου, τους εμπνευστές του νομικού αυτού τερατουργήματος, που έδωσε τη δυνατότητα να περνούν και "στουρνάρια" στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι με τους πολύτεκνους, που δεν ζήτησαν ιδιαίτερη μεταχείριση. Το μόνο που ζήτησαν ήταν να παραμείνει ο θεσμός των μετεγγραφών, που δεν αδικούσε κανένα και δεν επέτρεπε την είσοδο "στουρναριών" στα Πανεπιστήμια. Το ότι φτάσαμε στο κατάντημα αυτό οφείλεται όχι μόνο στις αποκλειστικές θέσεις για τις ειδικές κατηγορίες, που δημιούργησαν, αλλά και στο ότι απέκλεισαν τους πολύτεκνους των περιφερειών να δηλώσουν σχολές του κέντρου. Και δεν είναι μόνο οι πολύτεκνοι, αλλά και άλλες ομάδες που ευνοήθηκαν, μεταξύ των οποίων και οι μουσουλμάνοι Σ’ αυτούς περίσσεψαν μάλιστα και 165 θέσεις, που έμειναν ακάλυπτες. Δεν γράφετε όμως λέξη ούτε για τους εμπνευστές του νόμου, ούτε για τις άλλες κατηγορίες, αλλά επικεντρώνετε μονομερώς τα δηλητηριώδη βέλη σας εναντίον των πολυτέκνων. Μάθετε να διακρίνετε επιτέλους τους θύτες από τα θύματα. Το ότι κρατάτε στο απυρόβλητο τους κύριους υπεύθυνους μου φαίνεται πολύ ύποπτο.
Μετά την αποστολή της παραπάνω διαμαρτυρίας αναρτήθηκε επιτέλους το σχόλιο, που ήταν κάπως ηπιότερο και το οποίο διαβάζετε παρακάτω με την παρατήρηση ότι δημοσιεύτηκε μόλις σήμερα 6.9. και όχι 4.9., όπως αναγράφεται:
Δεν έχω διαβάσει πιο εμπαθές και πιο υβριστικό κείμενο κατά των πολυτέκνων από αυτό της κ. Γεωργακοπούλου. Τα βέλη σας, κ. Ρούλα, θα πρέπει να τα στρέψετε εναντίον της κ. Διαμαντοπούλου, που είχε αυτή την φαεινή ιδέα να καταργήσει τις μετεγγραφές των πολυτέκνων, που τις χαρακτήρισε "σκάνδαλο" και να δώσει με δόλο και σκοπιμότητα ως αντιπαροχή τις αποκλειστικές θέσεις στις ειδικές κατηγορίες, μεταξύ των οποίων και οι πολύτεκνοι, και όχι εναντίον των πολυτέκνων, που δεν ζήτησαν ιδιαίτερες μεταχειρίσεις. Σκάνδαλο οι μετεγγραφές, που σε όλα τα χρόνια εφαρμογής τους δεν παρουσίαζαν αποκλίσεις μεγαλύτερες των 1000 μορίων (1 βαθμό της 20άβαθμης κλίμακας) και δεν είναι σκάνδαλο το τερατούργημα των Πανάρετου - Διαμαντοπούλου να μπαίνουν σε πανεπιστημιακές σχολές μαθητές με διαφορά 15.000 μορίων. Αυτό μόνο μια κ. Διαμαντοπούλου μπορούσε να πετύχει. Και το πέτυχε παρασύροντας κι' εσάς στο αντιπολυτεκνικό της στρατόπεδο. Κρίμα που δεν μπορείτε να διακρίνετε ανάμεσα στο θύμα και στον θύτη.