Ενημέρωση
- 07 Ιουνίου 2017 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 7401
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ. 465 |
Αθήνα, 6/6/2017 |
Αξιότιμη
Κυρία Αικατερίνη Στεργίου – Παπανάτσιου ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ
Υφυπουργό Οικονομικών.
Νίκης 5-7, Τ.Κ. 105 63 Αθήνα
ΘΕΜΑ: Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
Κυρία Υπουργέ.
Για το προκείμενο θέμα σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
1. Γράφτηκε την προηγούμενη εβδομάδα στον τύπο, ότι ετοιμάζονται αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας από το Υπουργείο Οικονομικών.
Συγκεκριμένα, έχει αναφερθεί ότι «είναι υπό επεξεργασία πρόταση για να γίνουν αναλογικότερα, καθώς θα συνυπολογίζονται τα κυβικά και η παλαιότητα, ενώ γίνεται προσπάθεια να συμπεριληφθεί και η τιμή αγοράς καθώς και κριτήρια, όπως η ρύπανση».
Όμως, ένα άλλο δίκαιο αίτημα που εκκρεμεί για χρόνια, δεν θέλουμε και πάλι να «ξεχαστεί» από το Υπουργείο Οικονομικών. Όπως έχουμε γράψει κατ’ επανάληψη, τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων είναι μεγάλα για να χωρούν τα παιδιά τους και να μεταφέρονται με ασφάλεια – όχι επειδή είναι πολυτελή!
Ο πολύτεκνος που με τέσσερα, πέντε, έξι και περισσότερα παιδιά, αναγκάστηκε με θυσίες να αγοράσει ένα μεγάλο αυτοκίνητο, βρέθηκε να πληρώνει τεράστια ποσά για τέλη κυκλοφορίας και τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης! Ακόμη και όσοι το πάρκαραν λόγω κόστους για να το χρησιμοποιούν μόνο για τον Κυριακάτικο περίπατο, δεν μπορούν πλέον να διαθέτουν ένα με δύο μηνιάτικα, απλώς και μόνο γιατί το κράτος δεν εννοεί να καταλάβει την ιδιαιτερότητα του πολυτεκνικού αυτοκινήτου.
2. Λαμβάνοντας υπόψη τη Συνταγματική επιταγή περί ειδικής φροντίδας του κράτους για τις πολύτεκνες οικογένειες, παρακαλούμε και ελπίζουμε το Υπουργείο αυτή τη φορά να περιλάβει στην αναμόρφωση του συστήματος υπολογισμού τελών κυκλοφορίας και τα εξής δίκαια μέτρα:
α. Μείωση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων των πολυτέκνων κατά 50%,
β. Κατάργηση του τέλους πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων,
3. Επί του προκείμενου:
α. Ο Πρωθυπουργός, δήλωσε προσφάτως ότι οι πολύτεκνοι έχουν πληγεί δυσανάλογα από την οικονομική κρίση σε σχέση με άλλες κοινωνικές ομάδες και
β. Ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης (μιλώντας στη Βουλή στις 11/1/2016 απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Κ. Κατσίκη, για την επιβολή φόρου πολυτελείας στα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα των πολυτέκνων), αναγνώρισε ότι η φορολόγηση των πολυτέκνων είναι ένα παράδειγμα αδικίας, σημειώνοντας ότι ενώ το 2013 κατατέθηκαν 3.940 φορολογικές δηλώσεις, πολυτέκνων με πάνω από τέσσερα παιδιά και αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, που απέφεραν έσοδα 3,077 εκατ. ευρώ, το 2014, μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου (και επειδή οι φορολογούμενοι αυτής της κατηγορίας κατέθεταν τις πινακίδες των αυτοκινήτων), υποβλήθηκαν 2.101 δηλώσεις που απέδωσαν έσοδα 1,67 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός... και κατέληγε:«Αντί ο νόμος να δίνει κίνητρα και ενισχύσεις στους πολυτέκνους, τους επιβαρύνει και στερεί έσοδα από το κράτος», σημειώνοντας ότι ο νόμος που ισχύει ψηφίστηκε το 2013 και «δυστυχώς αναγκαζόμαστε ακόμη να τον υλοποιούμε».
4. Κατόπιν των ανωτέρω, θέλουμε να ελπίζουμε, Κυρία Υπουργέ, ότι αυτή τη φορά, το Υπουργείο Οικονομικών θα ακολουθήσει την κοινή λογική και θα αποφασίσει με κοινωνική ευαισθησία.
Με εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος
---
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ. 480 |
Αθήνα, 13/6/2017 |
Αξιότιμο
Κύριο Χρήστο Σπίρτζη
Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε
Τ.Κ. 101 91 Χολαργός
ΘΕΜΑ: Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων
Κύριε Υπουργέ.
Για το προκείμενο θέμα σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
1. Γράφτηκε την προηγούμενη εβδομάδα στον τύπο, ότι ετοιμάζονται αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας από το Υπουργείο Οικονομικών.
Συγκεκριμένα, έχει αναφερθεί ότι «είναι υπό επεξεργασία πρόταση για να γίνουν αναλογικότερα, καθώς θα συνυπολογίζονται τα κυβικά και η παλαιότητα, ενώ γίνεται προσπάθεια να συμπεριληφθεί και η τιμή αγοράς καθώς και κριτήρια, όπως η ρύπανση».
Όμως, ένα άλλο δίκαιο αίτημα που εκκρεμεί για χρόνια, δεν θέλουμε και πάλι να «ξεχαστεί» από το Υπουργείο Οικονομικών. Όπως έχουμε γράψει κατ’ επανάληψη, τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων είναι μεγάλα για να χωρούν τα παιδιά τους και να μεταφέρονται με ασφάλεια – όχι επειδή είναι πολυτελή!
Ο πολύτεκνος που με τέσσερα, πέντε, έξι και περισσότερα παιδιά, αναγκάστηκε με θυσίες να αγοράσει ένα μεγάλο αυτοκίνητο, βρέθηκε να πληρώνει τεράστια ποσά για τέλη κυκλοφορίας και τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης! Ακόμη και όσοι το πάρκαραν λόγω κόστους για να το χρησιμοποιούν μόνο για τον Κυριακάτικο περίπατο, δεν μπορούν πλέον να διαθέτουν ένα με δύο μηνιάτικα, απλώς και μόνο γιατί το κράτος δεν εννοεί να καταλάβει την ιδιαιτερότητα του πολυτεκνικού αυτοκινήτου.
2. Λαμβάνοντας υπόψη τη Συνταγματική επιταγή περί ειδικής φροντίδας του κράτους για τις πολύτεκνες οικογένειες, παρακαλούμε και ελπίζουμε το Υπουργείο αυτή τη φορά να περιλάβει στην αναμόρφωση του συστήματος υπολογισμού τελών κυκλοφορίας και τα εξής δίκαια μέτρα:
α. Μείωση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων των πολυτέκνων κατά 50%,
β. Κατάργηση του τέλους πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων,
3. Επί του προκείμενου:
α. Ο Πρωθυπουργός, δήλωσε προσφάτως ότι οι πολύτεκνοι έχουν πληγεί δυσανάλογα από την οικονομική κρίση σε σχέση με άλλες κοινωνικές ομάδες και
β. Ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης (μιλώντας στη Βουλή στις 11/1/2016 απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Κ. Κατσίκη, για την επιβολή φόρου πολυτελείας στα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα των πολυτέκνων), αναγνώρισε ότι η φορολόγηση των πολυτέκνων είναι ένα παράδειγμα αδικίας, σημειώνοντας ότι ενώ το 2013 κατατέθηκαν 3.940 φορολογικές δηλώσεις, πολυτέκνων με πάνω από τέσσερα παιδιά και αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, που απέφεραν έσοδα 3,077 εκατ. ευρώ, το 2014, μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου (και επειδή οι φορολογούμενοι αυτής της κατηγορίας κατέθεταν τις πινακίδες των αυτοκινήτων), υποβλήθηκαν 2.101 δηλώσεις που απέδωσαν έσοδα 1,67 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός... και κατέληγε:«Αντί ο νόμος να δίνει κίνητρα και ενισχύσεις στους πολυτέκνους, τους επιβαρύνει και στερεί έσοδα από το κράτος», σημειώνοντας ότι ο νόμος που ισχύει ψηφίστηκε το 2013 και «δυστυχώς αναγκαζόμαστε ακόμη να τον υλοποιούμε».
4. Κατόπιν των ανωτέρω, θέλουμε να ελπίζουμε, Κύριε Υπουργέ, ότι αυτή τη φορά, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ακολουθήσει την κοινή λογική και θα αποφασίσει με κοινωνική ευαισθησία.
Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας Ο Διευθυντής
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος Χαράλαμπος Παύλος