Ενημέρωση
- 11 Οκτωβρίου 2010 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 6581
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΓΝΟΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ!
Δυστυχώς και ο νέος νόμος 3888/2010 για τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων που δημοσιεύθηκε, δεν λαμβάνει καμία μέριμνα για τα αυτοκίνητα των πολύτεκνων, κατά παράβαση του άρθρου 21 του Συντάγματος που ορίζει πως οι πολύτεκνες οικογένειες δικαιούνται της ειδικής φροντίδας του κράτους.
Πέρυσι, στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα, η ΑΣΠΕ κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις και μας υποσχέθηκαν ότι θα προβούν σε διορθωτικές κινήσεις για τα τέλη κυκλοφορίας των πολυτέκνων του 2011, δυστυχώς όμως…
Έχουμε επαναλάβει πολλές φορές, ότι τα αυτοκίνητα των πολύτεκνων είναι μεγάλα για να χωρούν τα πολλά παιδιά τους και όχι για λόγους πολυτελείας ή πλουτισμού ή επιδείξεως!.
Προβάλουμε το οικονομικό επιχείρημα ότι τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων πρέπει να είναι ευθέως ανάλογα της αγοραστικής τους αξίας. Αυτό επιβάλλεται άλλωστε και από το Σύνταγμα, άρθρο 4, παράγραφος 5, που επιτάσσει τη συμμετοχή των Ελλήνων στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους. Πως ισχύει όμως αυτή η Συνταγματική επιταγή, όταν ο πολύτεκνος με ένα αυτοκίνητο αξίας 25.000 ευρώ και 2000 κυβικά εκατοστά καταβάλλει 600 ευρώ τέλη, ενώ κάποιος με αυτοκίνητο αξίας 50.000 ευρώ, πολλαπλάσιας ιπποδύναμης και 1800 κυβικά εκατοστά πληρώνει λιγότερα τέλη; Είναι κοινωνική δικαιοσύνη αυτή; Ή μήπως δε γνωρίζει το Υπουργείο Οικονομικών ότι η αξία αγοράς ενός αυτοκινήτου δε σχετίζεται με τα κυβικά εκατοστά της μηχανής αλλά με την ιπποδύναμη; Πρόκειται για άγνοια ή για ανικανότητα;
Οι έμμεσοι φόροι που προκύπτουν από την αύξηση του ΦΠΑ, τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων, οι μειώσεις μισθών και συντάξεων κ.λπ. στραγγίζουν και τα τελευταία ευρώ κάθε πολύτεκνης οικογένειας, που αναλογικά λόγω μελών, πλήττεται περισσότερο από τις αυξήσεις αυτές.
Ζητούμε άμεση εφαρμογή των άρθρων 4 και 21 του Συντάγματος, με την τροποποίηση των σχετικών διατάξεων περί των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων ως ακολούθως:
Α) Προσδιορισμός των τελών αυτοκινήτων, βάσει ιπποδύναμης και όχι κυβισμού και
Β) Την παροχή εκπτώσεως 50% επί των τελών που θα αναλογούν στα αυτοκίνητα των πολυτέκνων.
Από το γραφείο τύπου της ΑΣΠΕ