Ενημέρωση
- 06 Ιουλίου 2010 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 6233
| ||
Αξιότιμα | ||
Μέλη της Βουλής των Ελλήνων | ||
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΝΟΜΟΥ: | ||
| ||
ΚΑΙ | ||
2. «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» | ||
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, | ||
Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ | ||
Το 2001 το Υπουργείο Εργασίας (Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ), είχε δώσει στη δημοσιότητα μία έκθεση – πρόταση για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος στην οποία ανέφερε κατά λέξη: | ||
«Προοπτικά το ασφαλιστικό σύστημα εμφανίζει μια συνεχή επιδείνωση … οι παράγοντες που βρίσκονται πίσω από την επιδείνωση αυτή είναι κυρίως οι εξής: | ||
α) ο παράγοντας «γήρανση» | ||
Ο κυριότερος παράγοντας που επηρεάζει την προοπτική του ασφαλιστικού συστήματος είναι η γήρανση του πληθυσμού και η συνεχώς φθίνουσα αναλογία πληθυσμού σε παραγωγικές ηλικίες προς πληθυσμό πάνω από 65 ετών. Ο αριθμός των ατόμων στις ηλικίες συνταξιοδότησης θα αυξηθεί μέχρι το 2040 περίπου 50% συγκριτικά με το 2000. Την ίδια περίοδο ο αριθμός των ατόμων που θα είναι στις ηλικίες εργασίας προβλέπεται να μειωθεί περίπου κατά 13%. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η δραματική μείωση της αναλογίας εργαζομένων προς συνταξιούχους από 2, 1 που είναι σήμερα κάτω από 1, 2 μετά το 2040. | ||
Αυτή η δημογραφική μεταβολή είναι ιδιαίτερη κρίσιμη για τις μελλοντικές προοπτικές του ασφαλιστικού μας συστήματος. | ||
Σε μια τέτοια εξέλιξη για τη χρηματοδότηση του συστήματος θα απαιτηθεί αύξηση των εισφορών κατά 75% περίπου … ή θα πρέπει το συνολικό κόστος των συντάξεων να μειωθεί κατά αντίστοιχο ποσοστό…». | ||
Ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Τζ. Μπούζεκ, τόνισε ενώπιον μελών της Κυβερνήσεως και Ελλήνων βουλευτών στις αρχές του προηγουμένου μηνός, ότι η επίλυση του δημογραφικού, ίσως είναι η βέλτιστη λύση στη οικονομική κρίση που περνάτε. | ||
Ήδη και το Διεθνές Γραφείο Εργασίας αναδεικνύει το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας και επισημαίνει για την εξέλιξη των εργαζομένων – συνταξιούχων στο ΙΚΑ ότι η αναλογία μεταξύ των εισφερόντων και συνταξιούχων από 2,51 που ήταν το 2005 το 2055 θα κατέλθει στο 0,98 δηλ. αυτοί που θα εισφέρουν (2.254.391) θα είναι λιγότεροι των συνταξιούχων (2.307.494)!!! | ||
Στα ίδια αποτελέσματα καταλήγει και στη 2η εκτίμησή του στις 22 Ιουνίου 2010, η οποία περιλαμβάνεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου (βλ. σελίδα 52). Δηλαδή, σήμερα, σε κάθε συνταξιούχο του ΙΚΑ αναλογούν 2,5 περίπου εργαζόμενοι. Ενώ το 2060, σε κάθε συνταξιούχο του ΙΚΑ θα αναλογεί ένας (1) εργαζόμενος ! | ||
Και αυτό διότι η Ελλάδα είναι ήδη η δεύτερη (2η) πλέον γερασμένη χώρα του κόσμου, με στοιχεία του ΟΗΕ, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατατάσσει την Ελλάδα στις 6 χώρες υψηλού κινδύνου από πλευράς δημογραφικού προβλήματος και βιωσιμότητας ασφαλιστικού συστήματος. | ||
Από τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος, αποδεικνύεται ότι στην απογραφή του 1961 ο αριθμός των παιδιών ηλικίας μέχρι 14 ετών ανήρχετο σε 2.243.962 δηλ. το 27% του πληθυσμού (που ήταν 8.768.372) και των ηλικιωμένων άνω των 65 ετών σε 686.654, δηλ. στο 8% του πληθυσμού. | ||
Το 2007 ο αριθμός των παιδιών ηλικίας μέχρι 14 ετών μειώθηκε σε 1.598.684, δηλ. στο 14% περίπου του πληθυσμού (που είναι 11.192.849) και των ηλικιωμένων άνω των 65 ετών ανήλθε σε 2.082.217, δηλ. στο 19% περίπου του πληθυσμού, πράγμα που σημαίνει ότι τα παιδιά ηλικίας μέχρι 14 ετών στα 50 αυτά περίπου χρόνια μειώθηκαν κατά 645.278 και οι ηλικιωμένοι οι άνω των 65 ετών αυξήθηκαν κατά 1.395.563!!! | ||
Ενώ, λοιπόν, εξ αιτίας αυτής της εφιαλτικής κατάστασης της υπογεννητικότητας και της πλήρους ως εκ τούτου ανατροπής της αναλογίας των εργαζομένων προς τους συνταξιούχους, το όλο ασφαλιστικό μας σύστημα απειλείται με κατάρρευση, με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου κανένα κίνητρο δεν παρέχεται από ασφαλιστικής πλευράς για την απόκτηση παιδιών. | ||
Καμία μέριμνα για τους πολυτέκνους, οι οποίοι περισσότερο από κάθε άλλο, εισφέρουν στο ασφαλιστικό σύστημα με τα πολλά παιδιά τους. | ||
Ουσιαστικά εξομοιώνονται τα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση: | ||
- των πολυτέκνων με τους αγάμους!!! | ||
- των πολύτεκνων μητέρων με τις άγαμες !!! | ||
Β. ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ «ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ» | ||
1. Επί του άρθρου 10 του νομοσχεδίου | ||
Με την παράγραφο του άρθρου 141 «Πλασματικός χρόνος μητέρων» του Ν. 3655/2008 ορίζονται τα ακόλουθα: | ||
«1. Η παρ. 7 του άρθρου 4 του Ν. 3029/2002 αντικαθίσταται ως εξής: | ||
«7. Στις ασφαλισμένες των φορέων κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, πλην ΟΓΑ, αναγνωρίζεται πλασματικός χρόνος για κάθε παιδί που αποκτούν από 1.1.2000 και εφεξής, ο οποίος ανέρχεται σε ένα έτος ή 300 ημέρες ασφάλισης για το 1ο παιδί και σε 2 έτη ή 600 ημέρες ασφάλισης για κάθε επόμενο παιδί και μέχρι το τρίτο…» | ||
Όπως έχει η παραπάνω διατύπωση ουδεμία μέριμνα έχει λάβει για όσες αποκτούν 4ο ή επόμενο τέκνο, και είναι απαράδεκτη διότι αγνοεί τις πολύτεκνες μητέρες, οι οποίες απολαμβάνουν και της ειδικής προστασίας του άρθρου 21, παρ. 2 του Συντάγματος. | ||
Συνεπώς, στο άρθρο 10 πρέπει να προστεθεί παράγραφος με τον αριθμό 21, η οποία θα έχει ως εξής: | ||
Άρθρο 10 | ||
21. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 141 του Ν. 3655/2008 αντικαθίσταται ως ακολούθως: | ||
«Στις ασφαλισμένες των φορέων κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, πλην ΟΓΑ, αναγνωρίζεται πλασματικός χρόνος για κάθε παιδί που αποκτούν από 1.1.2000 και εφεξής, ο οποίος ανέρχεται σε ένα έτος ή 300 ημέρες ασφάλισης για το 1ο παιδί και σε 2 έτη ή 600 ημέρες ασφάλισης για κάθε επόμενο παιδί και μέχρι το τρίτο, και σε τρία (3) έτη ή 900 ημέρες ασφάλισης για το 4ο τέκνο και για κάθε ένα επιπλέον του 4ου.» | ||
Σημειώνουμε ότι ανάλογη τροπολογία – πρόσθηκη έχει κατατεθεί από τους Βουλευτές κ.κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, Παύλο Στασινό και Σοφία Σακοράφα. | ||
2. Επί του άρθρου 16 του νομοσχεδίου | ||
Στην παράγραφο 6, η οποία προνοεί ότι οι διατάξεις του άρθρου αυτού που αναφέρονται στην απασχόληση συνταξιούχων δεν έχουν εφαρμογή στους πολυτέκνους, πρέπει να προστεθεί στο τέλος της περιπτώσεως γ) η φράση: | ||
«ή υπηρετεί τη στρατιωτική θητεία του». | ||
3. Επί του άρθρου 38 του νομοσχεδίου | ||
Το άρθρο 38 αναφέρεται στην εισφορά αλληλεγγύης των συνταξιούχων. | ||
Πρέπει να προστεθεί παράγραφος 8, η οποία να λαμβάνει ειδική μέριμνα για τους συνταξιούχους πολυτέκνους και ακόμη ειδικότερη για όσους έχουν έξι (6) τέκνα και άνω, και η οποία να έχει ως εξής: | ||
«Τα ποσοστά της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων που προβλέπονται στο παρόν άρθρο για τους πολυτέκνους ειδικώς είναι μειωμένα κατά το ήμισυ (50%), οι δε πολύτεκνοι οι οποίοι έχουν έξι (6) τέκνα και άνω απαλλάσσονται εξ ολοκλήρου της εν λόγω εισφοράς.» | ||
4. Προσθήκη άρθρου για λήψη μέτρων ειδικώς για τους πολυτέκνους | ||
Εν όψει της εφιαλτικής καταστάσεως της υπογεννητικότητος της χώρας και της Συνταγματικής επιταγής του άρθρου 21, παρ. 2 και 5 για την άσκηση δημογραφικής πολιτικής και τη λήψη ειδικής μέριμνας για τους πολυτέκνους πρέπει να προστεθεί άρθρο με το αριθμό 75 και τα άρθρα 76 και 77 του σχεδίου νόμου να λάβουν τους αριθμούς 77 και 78. | ||
Άρθρο 75 | ||
Μέριμνα για τους πολυτέκνους | ||
1. ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ | ||
Οι πολύτεκνες μητέρες με ασφάλιση ΙΚΑ να δικαιούνται πλήρους συντάξεως, εφόσον έχουν 7.500 ένσημα, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Του ανωτέρω δικαιώματος δικαιούται ο πολύτεκνος πατέρας υπό τον όρο ότι η μητέρα δεν θα δικαιούται να κάνει χρήση. Σε περίπτωση που ο ένας σύζυγος έκανε χρήση της ανωτέρω διατάξεως, ο έτερος να συνταξιοδοτείται λαμβάνοντας πλήρη σύνταξη μετά από 9000 ένσημα, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. | ||
2. ΠΡΟΩΡΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ: ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ | ||
Οι πολύτεκνες μητέρες με ασφάλιση ΙΚΑ να δικαιούνται συντάξεως, εφόσον έχουν 4.500 ένσημα, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Του ανωτέρω δικαιώματος δικαιούται και ο πολύτεκνος πατέρας υπό τον όρο ότι η μητέρα δεν θα δικαιούται να κάνει χρήση του δικαιώματος αυτού. Σε περίπτωση που ο ένας σύζυγος έκανε χρήση της ανωτέρω διατάξεως, ο έτερος δικαιούται να συνταξιοδοτείται μετά από 7500 ένσημα, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Για τον υπολογισμό του ύψους των συντάξεων στις ανωτέρω περιπτώσεις ισχύουν ως έχουν οι διατάξεις του Ν. 3029/2002 (Άρθρο 2 – Ασφαλισμένοι πριν την 1.1.1993, Άρθρο 3 – Ασφαλισμένοι μετά την 1.1.1993). | ||
Στο άρθρο 3 του Ν. 3029/2002 και στο τέλος της παραγράφου 6 να προστεθεί το ακόλουθο εδάφιο: | ||
«Οι διατάξεις αυτές ισχύουν και για τους πολυτέκνους που έχουν ασφαλιστεί πριν την 1.1.1993». | ||
3. ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ ΕΤΗ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ | ||
Στα ανωτέρω όρια για τις πολύτεκνες γυναίκες, αλλά και για τους πολύτεκνους άνδρες, συνυπολογίζονται τα ακόλουθα πλασματικά έτη: | ||
| ||
| ||
| ||
(Δηλαδή, για τέσσερα τέκνα συνολικός πλασματικός χρόνος οκτώ (8) έτη ή 2400 ημέρες ασφάλισης, για πέντε τέκνα συνολικός πλασματικός χρόνος έντεκα (11) έτη ή 3300 ημέρες ασφάλισης, κ.ο.κ.) | ||
Στην περίπτωση του συνυπολογισμού των ανωτέρω πλασματικών ετών, ο υπολογισμός της σύνταξης για τους δημοσίους υπαλλήλους γίνεται με το ισχύον καθεστώς του Ν. 3029/2002, άρθρο 1. | ||
4. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ | ||
Oι ανωτέρω προϋποθέσεις του Δημοσίου (όρια, έτη κ.λπ.) εφαρμόζονται και για τους Ελεύθερους Επαγγελματίες (ΟΑΕΕ), τους ασφαλισμένους στον Ο.Γ.Α., καθώς και για τους ασφαλισμένους στα άλλα ταμεία κύριας ασφάλισης όπως ταμεία ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΗΣΑΠ, Τύπου, ΤΣΕΜΔΕ, ΤΣΑΥ, Νομικών κ.ά. | ||
Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος εντάσσεται στις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης, να αθροίζεται δηλαδή ο συντάξιμος χρόνος που έχουν διανύσει σε όλα τα ταμεία που έχουν ασφαλισθεί. | ||
Οι ανωτέρω προϋποθέσεις που αφορούν την κύρια ασφάλιση ισχύουν και στην επικουρική ασφάλιση καθώς και στις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος δικαιούται συντάξεως από περισσότερα του ενός ταμεία. | ||
5. ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ | ||
Οι πολύτεκνοι που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και παραμένουν στην εργασία τους, για τον υπόλοιπο χρόνο μέχρι της συνταξιοδότησής τους δεν θα καταβάλουν εισφορές για κύρια και επικουρική ασφάλιση. | ||
6. ΑΔΕΙΕΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ | ||
Για εργαζόμενες στον ιδιωτικό τομέα μητέρες, πρόσθετη άδεια: | ||
q έξι (6) μηνών για τη μητέρα που αποκτά το πρώτο (1ο) παιδί, | ||
q εννέα (9) μηνών για τη μητέρα που αποκτά το δεύτερο (2ο) παιδί, | ||
q δώδεκα (12) μηνών για τη μητέρα που αποκτά το τρίτο (3ο) παιδί, | ||
q δεκαπέντε (15) μηνών για τη μητέρα που αποκτά το τέταρτο (4ο) παιδί, | ||
q δεκαοκτώ (18) μηνών για τη μητέρα που αποκτά το πέμπτο (5ο) παιδί και για κάθε ένα επιπλέον επίσης δεκαοκτώ (18) μηνών. | ||
Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, ο χρόνος αυτός συνυπολογίζεται ως συντάξιμος, η δε μητέρα λαμβάνει από τον ΟΑΕΔ το ½ των τακτικών της αποδοχών, για δε τις ασφαλιστικές εισφορές: | ||
q απαλλάσσεται η μητέρα κατά το μέρος που της αναλογεί και | ||
q ο ΟΑΕΔ καταβάλλει το μέρος που αναλογεί στον εργοδότη. | ||
Γ. ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» | ||
1. Επί του άρθρου 3 «Βασική σύνταξη» | ||
Στο τέλος της παραγράφου 1 να προστεθεί η φράση: | ||
«Ειδικώς για τους πολυτέκνους, το ύψος της βασικής σύνταξης για το έτος 2010 καθορίζεται στο ποσό των πεντακοσίων (500,00) ευρώ και αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 7 του νόμου αυτού». | ||
2. Επί του άρθρου 6 «Όρια ηλικίας συνταξιοδότησης» | ||
Στο τέλος της παραγράφου 1.α. να προστεθούν ειδικώς για τους πολυτέκνους το εξής: | ||
«Από 01.01.2011, πολύτεκνες μητέρες, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, εφόσον έχουν συμπληρώσει 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας μπορούν να συνταξιοδοτούνται λαμβάνοντας πλήρη σύνταξη (35/35). Του ανωτέρω δικαιώματος δικαιούται ο πολύτεκνος πατέρας υπό τον όρο ότι η μητέρα δεν θα δικαιούται να κάνει χρήση. Σε περίπτωση που ο ένας σύζυγος έκανε χρήση της ανωτέρω διατάξεως, ο έτερος να συνταξιοδοτείται λαμβάνοντας πλήρη σύνταξη μετά από 30 έτη πραγματικής υπηρεσίας, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας.» | ||
3. Επί του άρθρου 10 «Απασχόληση Συνταξιούχων» | ||
Στο τέλος της παραγράφου 1 να προστεθεί: | ||
«Εξαιρούνται οι πολύτεκνοι που έχουν τουλάχιστον ένα ανήλικο τέκνο ή τέκνο που σπουδάζει ή υπηρετεί στρατιωτική του θητεία, οι οποίοι επιτρέπεται να εργάζονται χωρίς να περικόπτεται η σύνταξη τους.» | ||
4. Επί του άρθρου 12 «Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων» | ||
Να προστεθεί περίπτωση 2.γ) ως ακολούθως: | ||
«Τα ποσοστά της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων που προβλέπονται στο παρόν άρθρο για τους πολυτέκνους ειδικώς είναι μειωμένα κατά το ήμισυ (50%), οι δε πολύτεκνοι οι οποίοι έχουν έξι (6) τέκνα και άνω απαλλάσσονται εξ ολοκλήρου της εν λόγω εισφοράς.» | ||
5. Επί του άρθρου 13 «Εφάπαξ έκτακτη οικονομική παροχή» | ||
Α. Στην παράγραφο 2, η φράση: | ||
«Για μηνιαία ακαθάριστη βασική σύναξη ποσού από 1.100,01 ευρώ και άνω δεν καταβάλλεται η έκτακτη η έκτακτη οικονομική παροχή.» | ||
να τροποποιηθεί ως εξής: | ||
«Για μηνιαία ακαθάριστη βασική σύναξη ποσού από 1.100,01 ευρώ και άνω δεν καταβάλλεται η έκτακτη οικονομική παροχή, εξαιρουμένων των πολυτέκνων για τους οποίους το ως άνω ποσό των 1.100,01 ευρώ μεταβάλλεται σε 2.100,01 ευρώ». | ||
Β. Στο τέλος της παραγράφου 2 να προστεθεί η φράση: | ||
«Ειδικώς για τους πολυτέκνους, στα ανωτέρω υπό α) και β) ποσά προστίθεται το ποσό των 100 ευρώ για το 4ο τέκνο και κάθε επόμενο τέκνο πέραν του 4ου. | ||
5. Προτάσεις | ||
Σε ευθυγράμμιση προς τη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21, παρ. 2 και 5 για την άσκηση δημογραφικής πολιτικής και τη λήψη ειδικής μέριμνας για τους πολυτέκνους πρέπει να προστεθεί άρθρο με το αριθμό 20 και τα άρθρα 20 και 21 του σχεδίου νόμου να λάβουν τους αριθμούς 21 και 22 αντίστοιχα. | ||
Άρθρο 20 | ||
Μέριμνα για τους πολύτεκνους | ||
1. ΠΡΟΩΡΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ: ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ | ||
Από 01.01.2011, οι μητέρες που είναι πολύτεκνες, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, δικαιούνται συντάξεως μετά από πραγματική 15-ετή υπηρεσία. Του δικαιώματος αυτού δικαιούται και ο πολύτεκνος πατέρας υπό τον όρο ότι η μητέρα δεν θα δικαιούται να κάνει χρήση του δικαιώματος αυτού. Σε περίπτωση που ο ένας σύζυγος έκανε χρήση της ανωτέρω διατάξεως, ο έτερος δικαιούται να συνταξιοδοτείται μετά από 25-ετή υπηρεσία, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Για τον υπολογισμό του ύψους των συντάξεων στις ανωτέρω περιπτώσεις ισχύουν ως έχουν οι διατάξεις του Ν. 3029/2002 (Άρθρο 1). | ||
2. ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ ΕΤΗ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ | ||
Στα ανωτέρω όρια για τις πολύτεκνες γυναίκες, αλλά και για τους πολύτεκνους άνδρες, συνυπολογίζονται τα ακόλουθα πλασματικά έτη: | ||
| ||
| ||
| ||
(Δηλαδή, για τέσσερα τέκνα συνολικός πλασματικός χρόνος οκτώ (8) έτη ή 2400 ημέρες ασφάλισης, για πέντε τέκνα συνολικός πλασματικός χρόνος έντεκα (11) έτη ή 3300 ημέρες ασφάλισης, κ.ο.κ.) | ||
Στην περίπτωση του συνυπολογισμού των ανωτέρω πλασματικών ετών, ο υπολογισμός της σύνταξης για τους δημοσίους υπαλλήλους γίνεται με το ισχύον καθεστώς του Ν. 3029/2002, άρθρο 1. | ||
3. ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ | ||
Οι πολύτεκνοι που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και παραμένουν στην εργασία τους, για τον υπόλοιπο χρόνο μέχρι της συνταξιοδότησής τους δεν θα καταβάλουν εισφορές για κύρια και επικουρική ασφάλιση. | ||
4. ΑΔΕΙΕΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ | ||
Η εργαζόμενη μητέρα δικαιούται να λαμβάνει, πέραν των μέχρι σήμερα προβλεπομένων αδειών: | ||
| ||
| ||
| ||
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, | ||
θεωρούμε ότι τα ανωτέρω μέτρα θα βοηθήσουν σημαντικά στην ανατροπή του δημογραφικού κατήφορου, ο οποίος είναι καταλυτικός παράγοντας στο ασφαλιστικό πρόβλημα. | ||
Με τη βεβαιότητα ότι οι θέσεις της ΑΣΠΕ θα υιοθετηθούν από τη Βουλή των Ελλήνων, | ||
| ||
Διατελούμε με τιμή | ||
Για την ΑΣΠΕ | ||
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας | ||
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος | ||
============== ΔΕΙΤΕ: Ομιλία Λ.Κανέλλη περί γενοκτονίας... http://www.youtube.com/watch?v=0VO5BgzjtZo&feature=player_embedded |