Οι αλλαγές που "πέρασαν" την τελευταία στιγμή για τα τεκμήρια διαβίωσης (όπου πλέον το άρθρο ονομάζεται :Προσδιορισμός εισοδήματος με βάση αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες) βρίσκονται στο άρθρο 3. Ακόμη τη νέα κλίμακα των αποζημιώσεων απολύσεως θα την βρείτε στο άρθρο 5 και τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των Α.Ε. και των μερισμάτων στο άρθρο 11.

Από την Ελευθεροτυπία

Αρθρο 1: Κλίμακα φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών – μειώσεις φόρου

Άρθρο 2 : Εκπτώσεις από το εισόδημα

Άρθρο 3 Προσδιορισμός εισοδήματος με βάση αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες

Άρθρο 4 : Κατάργηση και Τροποποίηση Φοροαπαλλαγών

Άρθρο 5: Κατάργηση Αυτοτελούς Φορολόγησης – Τροποποίηση Συντελεστών

Άρθρο 6: Φορολογία Εμπορικών Επιχειρήσεων

Άρθρο 7: Φορολογία Ελεύθερων Επαγγελματιών –Παρακράτηση Φόρων

Άρθρο 8: Λοιπές Διατάξεις

Άρθρο 9: Εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και ακίνητα

Άρθρο 10: Τόκοι ομολογιακών δανείων και τόκοι που καταβάλλουν φυσικά πρόσωπα στην αλλοδαπή

Άρθρο 11: Προσδιορισμός καθαρών κερδών των επιχειρήσεων

Άρθρο 12: Κατάργηση φορολογικών απαλλαγών νομικών προσώπων κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα

Άρθρο 13: Φορολογία μερισμάτων και των κερδών που διανέμουν τα λοιπά νομικά πρόσωπα

Άρθρο 14: Έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής του φόρου

Άρθρο 15: Μερίσματα εισηγμένων εταιρειών

Άρθρο 16: Κέρδη από την πώληση μετοχών εισηγμένων στο Χ.Α.

Άρθρο 17: Υποχρεώσεις υπηρεσιών, νομικών προσώπων και οργανώσεων γενικά για υποβολή πληροφοριών και στοιχείων, ρυθμίσεις θεμάτων λογιστών – φοροτεχνικών και πιστοποιητικό νόμιμων ελεγκτών

Άρθρο 18: Ενθάρρυνση επαναπατρισμού κεφαλαίων

Άρθρο 19: Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων

Άρθρο 20: Διασφάλιση και Έλεγχος Συναλλαγών

Άρθρο 21: Απαλλαγή πρώτης κατοικίας

Άρθρο 22: Συντελεστές του φόρου μεταβίβασης ακινήτων

Άρθρο 23: Κατάργηση φόρου αυτομάτου υπερτιμήματος και τέλους συναλλαγής ακινήτων

Άρθρο 24: Επαναφορά Διατάξεων

Άρθρο 25: Φορολογία κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών

Άρθρο 26: Φορολογία κερδών από λαχεία, παιχνίδια, τηλεοπτικά έπαθλα κ.λπ.

Άρθρο 27: Αντικείμενο του φόρου

Άρθρο 28: Υποκείμενο του φόρου

Άρθρο 29: Απαλλαγές από το φόρο

Άρθρο 30: Προσδιορισμός αξίας ακινήτων - Γενικά

Άρθρο 31: Προσδιορισμός αξίας ακινήτων νομικών προσώπων

Άρθρο 32 : Προσδιορισμός αξίας ακινήτων φυσικών προσώπων

Άρθρο 33: Δήλωση νομικών προσώπων – Προθεσμία υποβολής

Άρθρο 34: Δήλωση φυσικών προσώπων

Άρθρο 35: Υπολογισμός του φόρου νομικών προσώπων

Άρθρο 36: Υπολογισμός του φόρου φυσικών προσώπων

Άρθρο 37: Καταβολή του φόρου νομικών προσώπων

Άρθρο 38: Καταβολή του φόρου φυσικών προσώπων

Άρθρο 39: Πρόσθετοι φόροι νομικών προσώπων

Άρθρο 40: Πρόσθετοι φόροι φυσικών προσώπων

Άρθρο 41: Αρμόδιος προϊστάμενος Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας νομικών προσώπων

Άρθρο 42: Αρμόδιος προϊστάμενος Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας φυσικών προσώπων

Άρθρο 43: Μεταγραφή δηλώσεων

Άρθρο 44: Βεβαίωση του φόρου

Άρθρο 45: Διαδικασία βεβαίωσης του φόρου – Παραγραφή

Άρθρο 46: Φορολογικό απόρρητο

Άρθρο 47: Ευθύνες και δικαιώματα των τελευταίων κυρίων ή επικαρπωτών ακινήτων

Άρθρο 48: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφων και υποθηκοφυλάκων προϊσταμένων κτηματολογικών γραφείων

Άρθρο 49: Κυρώσεις

Άρθρο 50 : Μη επιβολή φόρου και δικαιωμάτων για λογαριασμό τρίτων – εξουσιοδοτικές διατάξεις

Άρθρο 51: Δήλωση στοιχείων ακινήτων

Άρθρο 52: Περιουσιολόγιο Ακινήτων

Άρθρο 53: Ολοκλήρωση εκκαθάρισης Ενιαίου Τέλους Ακινήτων έτους 2008

Άρθρο 54: Πρόστιμο Ενιαίου Τέλους Ακινήτων νομικών προσώπων

Άρθρο 55: Μεταβατική διάταξη

Άρθρο 56: Κατάργηση του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων

Άρθρο 57: Ειδικός φόρος επί των ακινήτων

Άρθρο 58 : Μεταβατική διάταξη Ειδικός φόρος επί των ακινήτων

Άρθρο 59: Ενσωμάτωση Οδηγίας 2008/117/ΕΚ

Άρθρο 60: Ενσωμάτωση άρθρου 3 της οδηγίας 2008/8/ΕΚ

Άρθρο 61: Εναρμόνιση διατάξεων του Κώδικα ΦΠΑ με τις διατάξεις της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ

Άρθρο 62: Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα ΦΠΑ

Άρθρο 63: Κατάργηση τμηματικής καταβολής ΦΠΑ

Άρθρο 64 Ειδικός Φόρος Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής

Άρθρο 65: Διευκολύνσεις Τμηματικής Καταβολής

Άρθρο 66: Μεταβατική Διάταξη Καταβολής Εφάπαξ Ληξιπρόθεσμων Οφειλών

Άρθρο 67: Αναγκαστική Είσπραξη Οφειλών

Άρθρο 68: Διαδικασία Πληρωμής Τόκου Αχρεωστήτως Εισπραχθέντων Εσόδων

Άρθρο 69: Κίνητρα για την ανάπτυξη νεανικής επιχειρηματικότητας

Άρθρο 70: Κίνητρα για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας

Άρθρο 71: Φορολογικά Κίνητρα Ευρεσιτεχνίας

Άρθρο 72 Ρύθμιση θεμάτων οικονομικής ενίσχυσης γεωργών

Άρθρο 73: Κίνητρα για τη διατήρηση θέσεων εργασίας

Άρθρο 74: Κίνητρα έκπτωσης φόρου για δωρεές στο Λογαριασμό Αλληλεγγύης

Άρθρο 75: Πρόστιμα για παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων στοιχείων. Κυρώσεις - Ποινές

Άρθρο 76: Αναστολή λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων επιτηδευματιών – Αδικήματα φοροδιαφυγής

Άρθρο 77: Πράξεις Ελεγκτικών Οργάνων και αμοιβή για αποκάλυψη φαινομένων παραβατικής συμπεριφοράς σε φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις

Άρθρο 78: Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής που συνδέεται με κράτη μη συνεργάσιμα στο φορολογικό τομέα ή με προνομιακά φορολογικά καθεστώτα

Άρθρο 79: Αυτοέλεγχος Δηλώσεων

Άρθρο 80: Σύστημα επιλογής υποθέσεων προς έλεγχο

Άρθρο 81: Εκπόνηση κλαδικών εγχειριδίων ελέγχου

Άρθρο 82: Παράταση παραγραφής

Άρθρο 83: Συγκρότηση Περιουσιολογίου

Άρθρο 84: Ρύθμιση για υποβολή δηλώσεων

Άρθρο 85:Εναρμόνιση προς την Οδηγία 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2008 (EE L 9/14.01.2009)

Άρθρο 86: Μεταβατικές διατάξεις

Άρθρο 87: Ειδικός Φόρος σε είδη Πολυτελείας και άλλες διατάξεις

Άρθρο 88: Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος – Οργανωτικές διατάξεις Τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του π.δ. 85/2005 (Α΄122)

Άρθρο 89: Γραφείο Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων και Προστασίας Δεδομένων και Υποδομών στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Άρθρο 90:Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε.

Άρθρο 91: Έναρξη ισχύος

=============================================================

Η ΑΣΠΕ προσπαθεί να περάσει τις ακόλουθες τροπολογίες: 

 
Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ο Γ Ι Α
Στο σχέδιο νόμου «Αποκατάσταση Φορολογικής Δικαιοσύνης και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής»
 
Εισηγητική  Έκθεση
Για να  υπάρξει με το υπό ψήφιση Νομοσχέδιο αποκατάσταση της Φορολογικής Δικαιοσύνης  όπως χαρακτηριστικά τιτλοφορείται θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν για κάθε φορολογούμενο ο αριθμός των παιδιών που προστατεύει κατά νόμο. Δεν είναι δυνατό  ένας  πολίτης που έχει  ένα   μέχρι  και τρία παιδιά να έχει την ίδια φορολογική αντιμετώπιση με εκείνο που έχει 4,5,6  και περισσότερα  παιδιά.
 
Με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο όπως έχει διατυπωθεί προβλέπεται  ο πολίτης που έχει και προστατεύει τρία παιδιά έχει φορολογική απαλλαγή 23.500  ήτοι  απαλλαγή κατά 7.833,33 ευρώ  για κάθε προστατευόμενο παιδί ενώ    για κάθε επί πλέον  προβλέπεται απαλλαγή  του κατά  2.000 ευρώ.
 
Η πολιτική του νομοσχεδίου δεν  υλοποιεί το στόχο που τάσσει με τον τίτλο του  «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης…»  ούτε συμβάλλει στην αντιμετώπιση του σημαντικού για τη χώρα μας Δημογραφικού προβλήματος. Αντίθετα αποθαρρύνει τον πολίτη να αποκτήσει περισσότερα από τρία παιδιά  και επιβαρύνει άδικα και δυσανάλογα τους  πολύτεκνους.
           
Επειδή η οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας   εξαρτάται  και από  την αύξηση  του  κεφαλαίου ανθρώπινα εργατικά χέρια, κάτι που τα τελευταία χρόνια η χώρα μας δυστυχώς στερείται,  έχει αντίθετα  μεταβληθεί σύμφωνα με ειδικούς  επιστήμονες   σε χώρα γερόντων  επιβάλλεται να ληφθεί μέριμνα στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο και  να εισαχθούν αναγκαίες  τροπολογίες  ως ακολούθως.
 
Ι. Η παράγραφος   2 του άρθρου 9 του Κ.Φ.Ε. να διατυπωθεί  ως εξής:
«Το αφορολόγητο ποσό του πρώτου κλιμακίου της κλίμακας της προηγουμένης παραγράφου αυξάνεται κατά χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ εάν το φορολογούμενο βαρύνει   ένα παιδί , κατά τρεις χιλιάδες(3.000) ευρώ εάν τον βαρύνουν   δύο παιδιά , κατά ένδεκα χιλιάδες πεντακόσια (11.500) ευρώ εάν τον βαρύνουν  τρία παιδιά  και  ανά  οκτώ χιλιάδες(8.000) για κάθε παιδί  που τον βαρύνει  πάνω από τα τρία.
 
ΙΙ.   Η παράγραφος 2 του άρθρου 36  διατυπώνεται ως εξής:
«Οι παραπάνω  φορολογικοί συντελεστές προκειμένου περί πολυτέκνων μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό(50%).
 
ΙΙΙ.    Ωσαύτως για τους ιδίους ως άνω λόγους να υπάρξει πρόβλεψη για απαλλαγή των πολυτέκνων από  το τεκμήριο αγοράς ΙΧ αυτοκινήτου, από την αντικειμενική δαπάνη  που υπολογίζεται και προκύπτει με βάση την κατοχή επιβατικού Ι.Χ αυτοκινήτου και στον  περαιτέρω,  υπολογισμό  φόρου πολυτελείας. Να γίνουν ως εκ τούτου  οι ακόλουθες τροπολογίες  στα άρθρα 3 και 87 του Νομοσχεδίου ως εξής:
 
Α. Στο άρθρο 3 παράγραφος 5 και στο τέλος της περιπτώσεως α) προστίθενται τα εξής: «όπως επίσης και στους πολυτέκνους για το Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που χρησιμοποιούν με κυβισμό έως 2.000 κ.εκ.»
 
Β. Στο άρθρο 87 του σχεδίου και στην παράγραφο 1 περ.β στο δεύτερο εδάφιο προστίθεται διάταξη που έχει ως εξής:
«Επίσης εξαιρούνται του παραπάνω φόρου πολυτελείας και τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων έως και 2.000 κυβικά εκατοστά»
 
ΙV. Τέλος:
Παρά τις ρητά προβλεπόμενες  δεσμεύσεις των Ευρωπαϊκών Συνθηκών(Συνθήκη της Ρώμης 1957) για τη συμμετοχή εκπροσώπων οικογενειακών οργανώσεων στην 3η Ομάδα της Ο.Κ.Ε. εν τούτοις στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή που ιδρύθηκε  στα πρότυπα της Αντίστοιχης  Ευρωπαϊκής με το νόμο  ο Ν.2232/1994   δεν προβλέπεται   συμμετοχή μέλους Οικογενειακών  Οργανώσεων κάτι που εφαρμόζεται στην Ευρώπη.
Ο νόμος αυτός πρέπει να τροποποιηθεί και  να προβλέπει τη συμμετοχή ενός ακόμη μέλους στην 3η Ομάδα της Ο.Κ.Ε. που να προέρχεται από την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος μία από τις πλέον μαζικές οργανώσεις οικογενειών της χώρας(180.000 οικογένειες= 1.000.000 πολίτες) , ο επίσημος  συνομιλητής της εκάστοτε Κυβερνήσεως  σε ζητήματα οικογενείας ,μητρότητας, παιδιών και δημογραφικής πολιτικής.
Θεωρούμε αναγκαία μια  τροπολογία  στο νομοσχέδιο και προτείνουμε να προστεθεί άρθρο με αριθμό 91 (το υπάρχον  άρθρο του σχεδίου να λάβει αριθμό 92) ως εξής:
Άρθρον 91
Συμπλήρωση της σύνθεσης Ο.Κ.Ε. Ελλάδος.
Στην παράγραφο 5 του άρθρου 3 του Ν.2232/1994 προστίθεται στο τέλος τα εξής:
Ε) και ένα(1) εκπρόσωπο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (Α. Σ. Π. Ε.) με τον αναπληρωτή του ,οι οποίοι θα ορίζονται με απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της.»
===================================================================                                                               

Πηγή: "Ναυτεμπορική" 8/4/2010

Όπως είπε ο υπουργός, με τις αναδιατυπώσεις αυτές επέρχονται βελτιώσεις στις διατάξεις χωρίς να θίγονται οι βασικές αρχές φορολογικής πολιτικής που αποτελούν το θεμέλιο για τις διατάξεις του σχεδίου νόμου.

Αναλυτικά, με τις αναδιατυπώσεις επέρχονται οι ακόλουθες αλλαγές:

1. Αυξάνεται το ποσό της μείωσης του φόρου στα 3.000 για τους διαζευγμένους και εν διαστάσει που καταβάλλουν διατροφή.

2. Αυξάνεται η έκπτωση από τον φόρο για όσους έχουν συνάψει ιδιωτική ασφάλιση από 1.000 σε 1.200 για τον άγαμο και σε 2.400 για οικογένεια.

3. Βελτιώνεται η ετήσια αντικειμενική δαπάνη για την κύρια κατοικία έτσι ώστε το πρώτο κλιμάκιο μέχρι τα 80 πρώτα τ.μ. να είναι 30 αντί 60. Η ρύθμιση αυτή αποσκοπεί στην αποφυγή επιβάρυνσης των χαμηλών εισοδημάτων από το τεκμήριο της κατοικίας. Αντίστοιχα προστίθεται κλιμάκιο για πάνω από τα 300τ.μ. κατοικίας (300 ανά τ.μ.) προκειμένου η εφαρμογή των κριτηρίων προκειμένου τα τεκμήρια να προσεγγίζουν το πραγματικό εισόδημα όσων κατέχουν τέτοια κατοικία.

4. Αυξάνεται η αντικειμενική δαπάνη για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα με την προσθήκη κλιμακίων (για πάνω από 2.000 κυβικά και μέχρι 3.000 προστίθενται 500 ανά 100κ.ε. και για πάνω από 3.000 κ.ε. 700 ανά 100κ.ε.)

5. Η αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει από τη φοίτηση τέκνων στην αʼθμια και βʼθμια εκπαίδευση προσδιορίζεται στο ποσό που πραγματικά καταβάλλει ο φορολογούμενος όπως προκύπτει από τη σχετική απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

6. Αποσυνδέεται από την αντικειμενική δαπάνη η χρήση μιας οικιακής βοηθού προκειμένου να μην αποτελέσει η ρύθμιση κίνητρο για μαύρη εργασία και προκειμένου να μην δημιουργεί δυσλειτουργία στην πολιτική που πρόκειται να εφαρμόσει στον τομέα αυτό το Υπουργείο Εργασίας.

7. Εξορθολογίζονται και γίνονται πιο αυστηρές οι ρυθμίσεις για την αντικειμενική δαπάνη σκαφών αναψυχής και αεροπλάνων. Λαμβάνεται ιδιαίτερη πρόνοια για τα ιστιοφόρα και για τα σκάφη παραδοσιακής ναυπηγικής.

8. Προκειμένου για συνταξιούχους που έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας, οι αντικειμενικές δαπάνες εφαρμόζονται μειωμένες κατά 30%.

9. Μειώνονται οι συντελεστές φορολόγησης των ναυτικών από 9% και 6% σε 6% και 3%.

10. Βελτιώνεται η ρύθμιση για τη φορολόγησης των ομορρύθμων εταιρειών προκειμένου να εμποδιστεί η καταστρατήγησή της με την αποφυγή φορολόγησης του ποσοστού των εταίρων στην κλίμακα.

11. Ορίζεται ότι και για τους μηχανικούς καθώς και για τα άλλα ελευθέρια επαγγέλματα που μπαίνουν στο λογιστικό προσδιορισμό οι ζημιές μπορούν να μεταφέρονται και σε επόμενες χρήσεις όταν προκύπτει αρνητικό εισόδημα (μέσα στα επόμενα 5 χρόνια).

12. Βελτιώνεται και ρυθμίζεται με κλίμακα η φορολόγηση των μπόνους στελεχών των τραπεζών προκειμένου να μην επιβαρυνθούν χαμηλόβαθμα και μεσαία στελέχη υπέρμετρα.

13. Προσδιορίζεται σε ποσοστό επί της εργοστασιακής αξίας το εισόδημα που προστίθεται στα στελέχη εταιρειών από τη χρήση αυτοκινήτου που τους παραχωρεί η εταιρεία. Το ποσοστό αρχίζει από 15% για τα χαμηλότερης αξίας και φθάνει το 30% για τα ακριβά αυτοκίνητα.

14. Ορίζεται ότι δεν θίγονται οι διατάξεις για τις πολιτιστικές χορηγίες του ν.3525/2007, τροποποιείται ωστόσο η σχετική διάταξη ώστε το ποσοστό του εισοδήματος που τυγχάνει απαλλαγής να μην υπερβαίνει το 10%.

15. Βελτιώνονται και αυστηροποιούνται οι διατάξεις για τις ενδοομιλικές συναλλαγές των άρθρων 39 και 39 Α του ΚΦΕ.

16. Οι βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές επί των κερδών των οποίων επιβάλλεται φορολόγηση ορίζεται από 3 μήνες στους 12 μήνες.

17. Βελτιώνεται νομοτεχνικά η διάταξη για τον ειδικό φόρο επί των πλοίων αναψυχής.

18. Προστίθενται διατάξεις προκειμένου να καταστεί δυνατή η άμεση επιβολή προστίμου από τα ελεγκτικά όργανα όταν κατά τη διάρκεια ελέγχου διαπιστώνονται προφανείς παραβάσεις (π.χ. μηʼ έκδοση δελτίου παροχής υπηρεσιών ή απόδειξης) οι οποίες παραβάσεις λόγω της φύσης τους προκύπτουν από αντικειμενικά δεδομένα η ακρόαση του φορολογούμενου δεν είναι απαραίτητη και το πρόστιμο που επιβάλλεται είναι δεδομένο ως προς το ύψος του. Οι διατάξεις αυτές πιστεύουμε θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην φοροαποφυγή λόγω της δυνατότητας άμεσης επιβολής προστίμου.

19. Ορίζεται ότι το ποσοστό του φόρου που καταβάλλεται όταν ασκείται προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια ανέρχεται σε 25% (από 10% που είναι σήμερα). Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος ενόψει της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας.

20. Τέλος, εξαιρούνται από το φόρο πολυτελείας τα χρυσά κοσμήματα αξίας κάτω από 1.000 ανά τεμάχιο προκειμένου να διευκολυνθεί η εγχώρια βιοτεχνία στο χώρο αυτό.

21. Δεν θα γίνεται παρακράτηση 8% στις επιχειρήσεις.

22. Δεν γίνεται παρακράτηση 20% σε ελεύθερους επαγγελματίες για συναλλαγές ως 300 ευρώ.

23. Δεν θα φορολογείται η αποζημίωση για ηθική βλάβη.

Η συνέχεια στην ολομέλεια της Βουλής...

==================================

Πηγή: Express.gr  01/04/10

 AΛΛAΓEΣ στη φορολόγηση φυσικών προσώπων, επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών (άρθρα 4 έως 8) και στα τεκμήρια (άρθρα 1 έως 3) που «θα δίνουν ελάφρυνση στα χαμηλά εισοδήματα και θα επιβαρύνουν την πολυτελή διαβίωση» προανήγγειλε χθες στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, μετά τη «βροχή» προτάσεων από μεγάλο αριθμό βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στο φορολογικό νομοσχέδιο. «Δεν μιλάμε για αλλαγές στη δομή ή τη φιλοσοφία, αλλά για βελτιώσεις με βάση προτάσεις βουλευτών και φορέων» διευκρίνισε ο υπουργός, ενώ οι τελικές ρυθμίσεις θα κατατεθούν στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα. 

 Το Yπουργείο Οικονομικών λόγω της ανάγκης που υπάρχει για «διορθωτικές παρεμβάσεις» στο φορολογικό ζήτησε να αλλάξει και το χρονοδιάγραμμα ψήφισής του. Eτσι η ψήφισή του μετατίθεται μία εβδομάδα αργότερα απ'Α ό,τι είχε αρχικά προσδιοριστεί. Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί στην αρμόδια επιτροπή την Πέμπτη μετά το Πάσχα, ενώ θα εισαχθεί στην Ολομέλεια την Τρίτη 13 Απριλίου και αναμένεται να ψηφιστεί δύο μέρες αργότερα, την Πέμπτη 15 Απριλίου.

Από την ομιλία του κ. Παπακωνσταντίνου προκύπτει ότι:

• Tα τεκμήρια θα είναι υψηλότερα για τις πισίνες, τα πολυτελή Ι.Χ. και τα μεγάλα σκάφη, τα οποία θα διαχωριστούν από τα μικρά.

 • Tα τεκμήρια θα ισχύουν και για τους συνταξιούχους που βγαίνουν σε σύνταξη σε μικρή ηλικία, ενώ θα υπάρχει και κριτήριο εισοδήματος.

 • Tο τεκμήριο για τα ιδιωτικά σχολεία είναι πολύ πιθανόν να υπολογίζεται με βάση τις αποδείξεις πληρωμής.

• Διορθωτική παρέμβαση θα υπάρξει και για τις οικιακές βοηθούς προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος της απόλυσης ή της «μαύρης εργασίας». Πάντως, ο υπουργός Οικονομικών κατέστησε σαφές ότι οι όποιες αλλαγές θα κινούνται στη βασική γραμμή του νομοσχεδίου που είναι η «φορολογική δικαιοσύνη» και επανέλαβε ότι τα τεκμήρια από μόνα τους δεν αρκούν να αντιμετωπίσουν τη φοροδιαφυγή. Υπέρ των τεκμηρίων τάχθηκε η βουλευτής της Ν.Δ. Ντόρα Μπακογιάννη, σημείωσε ωστόσο ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να έχει αυταπάτες καθώς στο παρελθόν το μέτρο αυτό δεν είχε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Ζήτησε πάντως να μην ισχύσουν τεκμήρια για τα μικρά σκάφη, που είναι κυρίως ελληνικής κατασκευής.

 Εν τω μεταξύ, ο κ. Παπακωνσταντίνου ανακοίνωσε ότι θα επανεξετάσει:

 • Την παρακράτηση φόρου με συντελεστή 8% στο εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις για την παροχή κάθε είδους υπηρεσιών άνω των 300 ευρώ.

 • Τον τρόπο φορολόγησης των ναυτικών.

• Τη φορολόγηση των διαζευγμένων με παιδιά ώστε να μην αντιμετωπίζονται από τη φορολογία ως άγαμοι (π.χ να ισχύσουν ελαφρύνσεις για τη διατροφή).

• Την απαλλαγή του φόρου πολυτελείας για τα Ι.Χ. πολυτέκνων.

 • Για άλλες περιπτώσεις όπως ιπτάμενοι της πολεμικής αεροπορίας, αλεξιπτωτιστές, πυροτεχνουργοί, δύτες, ναρκαλιευτές δεν θα υπάρξει εξαίρεση από την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης, εξετάζεται όμως η μελλοντική κάλυψη του χαμένου εισοδήματός τους στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου.

 • Τη μεταφορά των ζημιών των μηχανικών από χρήση σε χρήση.

• Τον τρόπο ελέγχου των αποδείξεων για γιατρούς και δικηγόρους.

• Τη θεσμοθέτηση κλιμακίου με βάση το ύψος του bonus των υπαλλήλων και στελεχών των τραπεζών.

• Το θέμα των ταμειακών μηχανών για αγρότες - παραγωγούς εντός των ορίων των νομών τους, με πιθανή εξαίρεση τους μεγάλους νομούς. 

Πρόσφατα άρθρα