Ενημέρωση
- 25 Οκτωβρίου 2013 // //
- Νόμοι - Αποφάσεις
- Εμφανίσεις: 6842
Ο ν. 4210/2013 ΕΔΩ, ελλάχιστες αλλαγές. Στου κουφού την πόρτα!
-Και μία θετική αλλαγή... αν και μισή: « Σε περίπτωση γέννησης διδύμων τριδύμων κ.λ.π. τέκνων χορηγείται επιπλέον άδεια ανατροφής χρονικής διάρκειας έξι (6) μηνών με αποδοχές για κάθε τέκνο πέραν του ενός».
----------
και νεότερη επιστολή..
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ. 367 |
Αθήνα 5/11/2013 |
Αξιότιμη
Κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου
Υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Βασ. Σοφίας 15, Τ.Κ. 106 74
Αγαπητή Κυρία Υφυπουργέ.
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» είναι ανάγκη να επέλθουν οι ακόλουθες τροποποιήσεις που αφορούν τους πολυτέκνους και τα τέκνα των πολυτέκνων, αφού λάβετε υπόψη σας το δημογραφικό κατήφορο και την υπογεννητικότητα που μαστίζει τη χώρα μας και έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα δεδομένα:
α. Για πρώτη φορά από το 1921 (ο πληθυσμός τότε της Ελλάδας ανείρχετο σε 5.016.889 κατοίκους) οι γεννήσεις κατήλθαν στις 100.371 κατά το έτος 2012 (με πληθυσμό της χώρας 10.815.197) δηλαδή διπλάσιο από το 1921.
β. Οι θάνατοι για πρώτη φορά την ίδια χρονική περίοδο ανήλθαν σε 116.670 το 2012 (με εξαίρεση το 1932 που είχαν ανέλθει σε 117.593, αλλά τότε οι γεννήσεις ανείρχετο στις 185.523)
γ. Το 20% σήμερα του συνόλου του πληθυσμού της χώρας αποτελείται από άτομα άνω των 65 ετών.
-Α-
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Πρέπει να τροποποιηθούν οι διατάξεις περί διαθεσιμότητας των άρθρων 80, 81, 82 και 90 του Ν. 4172/2013 και συγκεκριμένα η φράση:
« ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α229), εφ΄ όσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον ΚΦ.Ε.»
να αντικατασταθεί με τη φράση:
«…ή πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων βάσει του νόμου 1910/1944, όπως αυτός τροποποιήθηκε, με τις διατάξεις του Ν. 860/1979 και του Ν. 3454/2006 και ισχύει σήμερα, καθώς και οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) που διορίσθηκαν με τις προστατευτικές διατάξεις των Νόμων 1648/1986, 2643/1998»
ώστε να εξαιρεθούν της διαθεσιμότητας όλοι οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και τις επιταγές του Συντάγματος που αναφέρουν:
1. Το άρθρο 10 του ν. 1910/44 αναφέρει: «…3. Πολύτεκνοι ἢ τέκνα αὐτῶν δημόσιοι ὑπάλληλοι τοποθετοῦνται εἰς τὸν τόπον τῶν συμφερόντων αὐτῶν, ἐφ’ ὅσον ὁ Νόμος ἐπιτρέπει τοῦτο καὶ δὲν μετατίθενται παρὰ μόνον τῇ αἰτήσει των ἢ διὰ πρᾶξιν μὴ ἐπιτρέπουσαν τὴν παραμονήν των εἰς τὸν τόπον τῆς θέσεώς των».
2. Το άρθρο 67 του ν. 3528/2007(Κώδικας Δ.Υ) αναφέρει: «… 2. Μετάθεση πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων δεν είναι δυνατή χωρίς αίτησή τους».
3. Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος, που ορίζουν: (Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες)
«…1. H οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Kράτους.
2. Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος».
Εάν αρνηθείτε την αυτονόητη αυτή προστασία για τους πολυτέκνους γονείς, τουλάχιστον πρέπει να υιοθετήσετε τις ακόλουθες ρυθμίσεις:
-Β-
ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Το άρθρο 12, του προτεινόμενου σ/ν «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις», με τίτλο: Κατά προτεραιότητα μετάταξη πολυτέκνων υπαλλήλων πρέπει να τροποποιηθεί ως ακολούθως:
«Στο τέλος του όγδοου εδαφίου της περίπτωσης 4 της υποπαραγράφου Ζ.1 της παρ. Ζ` του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) προστίθεται η φράση ως αυτοτελές εδάφιο:
«Οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) υπάλληλοι για τους οποίους δεν εφαρμόστηκε η υποπερίπτωση αα) της περίπτωσης Δ. της παραγράφου 2 του άρθρου 90 του ν. 4172/2013, προηγούνται στη μετάταξη ή μεταφέρονται κατά απόλυτη προτεραιότητα. Η ιδιότητα του πολυτέκνου και του τέκνου πολυτέκνου αποδεικνύεται με το πιστοποιητικό οικογενειακής του κατάστασης ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος»».
-Γ-
ΓΟΝΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Στο άρθρο 6 παρ.1 του σ/ν η φράση που αναφέρεται
«διάρκειας 3 (τριών) μηνών»
να αντικατασταθεί με τη φράση:
«διάρκειας 9 (εννέα) μηνών».
Είναι αδιανόητο να χορηγείται η άδεια ανατροφής των 9 (εννέα) μηνών στις περιπτώσεις που η μητέρα γέννησε ξεχωριστά το 1, 2, 3 κ.λπ. τέκνα της, για κάθε τέκνο χωριστά, ενώ εκείνη που γέννησε δίδυμα ή τρίδυμα κ.λπ. να λαμβάνει την άδεια των 9 (εννέα) μηνών μόνο για το 1 τέκνο και 3 μηνών για το καθένα από τα άλλα, δεδομένου ότι η μητέρα που αποκτά δίδυμα ή τρίδυμα είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση για την ανατροφή των διδύμων ή τριδύμων και λοιπών τέκνων της και υφίσταται των παθών της τον τάραχο για να μπορέσει να τα αναθρέψει πέρα των κινδύνων που διατρέχουν τα δίδυμα και λοιπά τέκνα της, αλλά και η ίδια.
Η απόφαση 845/2013 του ΣτΕ, που αναφέρεται στη χορήγηση της αδείας των 3 μηνών για κάθε τέκνο, πέραν του 1ου στην περίπτωση της δίδυμης και λοιπά κύησης, έδωσε αυτή τη λύση λόγω ελλείψεως νομοθετικής ρυθμίσεως.
Δεν μπορεί λοιπόν η πολιτεία σε μια χώρα, που ο εφιάλτης της υπογεννητικότητας έχει φθάσει σε τέτοια κατάσταση, να μη χορηγεί την άδεια των 9 μηνών χωριστά για κάθε τέκνο στις περιπτώσεις γεννήσεων διδύμων, τριδύμων κ.λπ. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα επιμείνετε στη μικρόψυχη αυτή ρύθμιση που προβλέπει το σ/ν.
-Δ-
ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ
Η Επιτροπή πρέπει να δεχθεί την τροποποίηση του άρθρου 56 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α/17-9-2013): «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», που προβλέπεται η διεύρυνση προστασίας των ΑΜΕΑ και μετά τη φράση:
«Τα άτομα με Αναπηρία»,
να προστεθεί η φράση:
«πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά)»,
οπότε το όλο άρθρο 56 να διατυπωθεί ως κατωτέρω:
« Τα Άτομα με Αναπηρίες, πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) που έχουν απασχοληθεί μέσα στο τελευταίο έτος πριν τη δημοσίευση του παρόντος σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ή φορείς της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2643/1998 (Α΄ 220) με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή δυνάμει αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων ή με προσωρινές διαταγές, θεωρείται ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν και συνεχίζουν να παρέχουν την εργασία τους δυνάμει του ν 2643/1998, εφόσον ο εργοδότης δηλώνει ότι επιθυμεί να συνεχίσει να τον απασχολεί».
-Ε-
ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ
Είναι άμεση ανάγκη να τροποποιηθεί η διάταξη του άρθρου 1 παρ. 21 του Ν. 2247/1994, όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα με το άρθρο 2 παρ. 9 του Ν. 2349/1995, που ορίζει ότι: «Για την εφαρμογή των διατάξεων περί προσλήψεων του προσωπικού του Ν. 2190/1994 ως πολύτεκνος νοείται ο κατά τις οικείες διατάξεις οριζόμενος. Ο αριθμός των τέκνων καθώς και η από αυτόν προκύπτουσα ιδιότητα του πολυτέκνου, για την εφαρμογή του παρόντος και μόνο, αποδεικνύεται από πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του οικείου Δήμου ή Κοινότητας στα Δημοτολόγια των οποίων είναι γραμμένος ή από βεβαίωση της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος»
Πρέπει να αντικατασταθεί η παραπάνω διάταξη ως ακολούθως: «Για την εφαρμογή των διατάξεων περί προσλήψεων του προσωπικού του Ν. 2190/1994 ως πολύτεκνος νοείται ο οριζόμενος κατά τις διατάξεις του Ν. 1910/1944, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 860/1979 και τον Ν. 3454/2006 και ισχύει και η πολυτεκνική ιδιότητα αποδεικνύεται από πιστοποιητικό οικογενειακής του κατάστασης ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος» Είναι αδιανόητο να προσλαμβάνονται δια μέσω του ΑΣΕΠ άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν την πολυτεκνική ιδιότητα, αφού λαμβάνεται υπόψη μόνο ο αριθμός των τέκνων και όχι όσα ορίζουν οι διατάξεις των παραπάνω νόμων και αυτό να γίνεται σε βάρος αυτών που έχουν πράγματι την πολυτεκνική ιδιότητα.
Διατελούμε με εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος
============
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ. 351 | Αθήνα 23/10/2013 |
Προς
Τα Μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης,
Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης
Κυρία/ε Βουλευτά.
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» είναι ανάγκη να επέλθουν οι ακόλουθες τροποποιήσεις που αφορούν τους πολυτέκνους και τα τέκνα των πολυτέκνων, αφού λάβετε υπόψη σας το δημογραφικό κατήφορο και την υπογεννητικότητα που μαστίζει τη χώρα μας και έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα δεδομένα:
α. Για πρώτη φορά από το 1921 (ο πληθυσμός τότε της Ελλάδας ανήρχετο σε 5.016.889 κατοίκους) οι γεννήσεις κατήλθαν στις 100.371 κατά το έτος 2012 (με πληθυσμό της χώρας 10.815.197) δηλαδή διπλάσιο από το 1921.
β. Οι θάνατοι για πρώτη φορά την ίδια χρονική περίοδο ανήλθαν σε 116.670 το 2012 (με εξαίρεση το 1932 που είχαν ανέλθει σε 117.593, αλλά τότε οι γεννήσεις ανήρχετο στις 185.523)
γ. Το 20% σήμερα του συνόλου του πληθυσμού της χώρας αποτελείται από άτομα άνω των 65 ετών.
-Α-
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Πρέπει να τροποποιηθούν οι διατάξεις περί διαθεσιμότητας των άρθρων 80, 81, 82 και 90 του Ν. 4172/2013 και συγκεκριμένα η φράση:
« ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α229), εφ΄ όσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον ΚΦ.Ε.»
να αντικατασταθεί με τη φράση:
«…ή πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων βάσει του νόμου 1910/1944, όπως αυτός τροποποιήθηκε, με τις διατάξεις του Ν. 860/1979 και του Ν. 3454/2006 και ισχύει σήμερα, καθώς και οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) που διορίσθηκαν με τις προστατευτικές διατάξεις των Νόμων 1648/1986, 2643/1998» ώστε να εξαιρεθούν της διαθεσιμότητας όλοι οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και τις επιταγές του Συντάγματος που αναφέρουν:
1. Το άρθρο 10 του ν. 1910/44 αναφέρει: «…3. Πολύτεκνοι ἢ τέκνα αὐτῶν δημόσιοι ὑπάλληλοι τοποθετοῦνται εἰς τὸν τόπον τῶν συμφερόντων αὐτῶν, ἐφ’ ὅσον ὁ Νόμος ἐπιτρέπει τοῦτο καὶ δὲν μετατίθενται παρὰ μόνον τῇ αἰτήσει των ἢ διὰ πρᾶξιν μὴ ἐπιτρέπουσαν τὴν παραμονήν των εἰς τὸν τόπον τῆς θέσεώς των».
2. Το άρθρο 67 του ν. 3528/2007(Κώδικας Δ.Υ) αναφέρει: «… 2. Μετάθεση πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων δεν είναι δυνατή χωρίς αίτησή τους».
3. Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος, που ορίζουν: (Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες)
«…1. H οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Kράτους.
2. Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος».
Εάν αρνηθείτε την αυτονόητη αυτή προστασία για τους πολυτέκνους γονείς, τουλάχιστον πρέπει να υιοθετήσετε τις ακόλουθες ρυθμίσεις:
-Β-
ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Το άρθρο 10, του προτεινόμενου σ/ν «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις», με τίτλο: Κατά προτεραιότητα μετάταξη πολυτέκνων υπαλλήλων πρέπει να τροποποιηθεί ως ακολούθως:
«Στο τέλος του όγδοου εδαφίου της περίπτωσης 4 της υποπαραγράφου Ζ.1 της παρ. Ζ` του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) προστίθεται η φράση ως αυτοτελές εδάφιο:
«Οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) υπάλληλοι για τους οποίους δεν εφαρμόστηκε η υποπερίπτωση αα) της περίπτωσης Δ. της παραγράφου 2 του άρθρου 90 του ν. 4172/2013, προηγούνται στη μετάταξη ή μεταφέρονται κατά απόλυτη προτεραιότητα. Η ιδιότητα του πολυτέκνου και του τέκνου πολυτέκνου αποδεικνύεται με το πιστοποιητικό οικογενειακής του κατάστασης ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος»».
-Γ-
ΓΟΝΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Στο άρθρο 6 παρ.1 του σ/ν η φράση που αναφέρεται
«διάρκειας 3 (τριών) μηνών»
να αντικατασταθεί με τη φράση:
«διάρκειας 9 (εννέα) μηνών».
Είναι αδιανόητο να χορηγείται η άδεια ανατροφής των 9 (εννέα) μηνών στις περιπτώσεις που η μητέρα γέννησε ξεχωριστά το 1, 2, 3 κ.λπ. τέκνα της, για κάθε τέκνο χωριστά, ενώ εκείνη που γέννησε δίδυμα ή τρίδυμα κ.λπ. να λαμβάνει την άδεια των 9 (εννέα) μηνών μόνο για το 1 τέκνο και 3 μηνών για το καθένα από τα άλλα, δεδομένου ότι η μητέρα που αποκτά δίδυμα ή τρίδυμα είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση για την ανατροφή των διδύμων ή τριδύμων και λοιπών τέκνων της και υφίσταται των παθών της τον τάραχο για να μπορέσει να τα αναθρέψει πέρα των κινδύνων που διατρέχουν τα δίδυμα και λοιπά τέκνα της, αλλά και η ίδια.
Η απόφαση 845/2013 του ΣτΕ, που αναφέρεται στη χορήγηση της αδείας των 3 μηνών για κάθε τέκνο, πέραν του 1ου στην περίπτωση της δίδυμης και λοιπά κύησης, έδωσε αυτή τη λύση λόγω ελλείψεως νομοθετικής ρυθμίσεως.
Δεν μπορεί λοιπόν η πολιτεία σε μια χώρα, που ο εφιάλτης της υπογεννητικότητας έχει φθάσει σε τέτοια κατάσταση, να μη χορηγεί την άδεια των 9 μηνών χωριστά για κάθε τέκνο στις περιπτώσεις γεννήσεων διδύμων, τριδύμων κ.λπ.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα επιμείνετε στη μικρόψυχη αυτή ρύθμιση που προβλέπει το σ/ν.
-Δ-
ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ
Η Επιτροπή πρέπει να δεχθεί την τροποποίηση του άρθρου 56 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α/17-9-2013): «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», που προβλέπεται η διεύρυνση προστασίας των ΑΜΕΑ και μετά τη φράση:
«Τα άτομα με Αναπηρία»,
να προστεθεί η φράση:
«πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά)»,
οπότε το όλο άρθρο 56 να διατυπωθεί ως κατωτέρω:
« Τα Άτομα με Αναπηρίες, πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) που έχουν απασχοληθεί μέσα στο τελευταίο έτος πριν τη δημοσίευση του παρόντος σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ή φορείς της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2643/1998 (Α΄ 220) με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή δυνάμει αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων ή με προσωρινές διαταγές, θεωρείται ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν και συνεχίζουν να παρέχουν την εργασία τους δυνάμει του ν 2643/1998, εφόσον ο εργοδότης δηλώνει ότι επιθυμεί να συνεχίσει να τον απασχολεί».
-Ε-
ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ
Είναι άμεση ανάγκη να τροποποιηθεί η διάταξη του άρθρου 1 παρ. 21 του Ν. 2247/1994, όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα με το άρθρο 2 παρ. 9 του Ν. 2349/1995, που ορίζει ότι:
«Για την εφαρμογή των διατάξεων περί προσλήψεων του προσωπικού του Ν. 2190/1994 ως πολύτεκνος νοείται ο κατά τις οικείες διατάξεις οριζόμενος. Ο αριθμός των τέκνων καθώς και η από αυτόν προκύπτουσα ιδιότητα του πολυτέκνου, για την εφαρμογή του παρόντος και μόνο, αποδεικνύεται από πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του οικείου Δήμου ή Κοινότητας στα Δημοτολόγια των οποίων είναι γραμμένος ή από βεβαίωση της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος»
Πρέπει να αντικατασταθεί η παραπάνω διάταξη ως ακολούθως:
«Για την εφαρμογή των διατάξεων περί προσλήψεων του προσωπικού του Ν. 2190/1994 ως πολύτεκνος νοείται ο οριζόμενος κατά τις διατάξεις του Ν. 1910/1944, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 860/1979 και τον Ν. 3454/2006 και ισχύει και η πολυτεκνική ιδιότητα αποδεικνύεται από πιστοποιητικό οικογενειακής του κατάστασης ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος»
Είναι αδιανόητο να προσλαμβάνονται δια μέσω του ΑΣΕΠ άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν την πολυτεκνική ιδιότητα, αφού λαμβάνεται υπόψη μόνο ο αριθμός των τέκνων και όχι όσα ορίζουν οι διατάξεις των παραπάνω νόμων και αυτό να γίνεται σε βάρος αυτών που έχουν πράγματι την πολυτεκνική ιδιότητα.
Διατελούμε με εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος
--------- Διευκρινίσεις για άδεια μητρότητας (κύησης-λοχείας) ή ανατροφής των εκπαιδευτικών |
Δύο διευκρινιστικές εγκυκλίους εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, ύστερα από σχετικά ερωτήματα που υποβλήθηκαν στη Διεύθυνση Προσωπικού του υπουργείου Παιδείας, που αφορούν την άδεια μητρότητας (κύησης-λοχείας) ή ανατροφής των εκπαιδευτικών και τη γονική άδεια ανατροφής διδύμων και πλέον τέκνων. Ειδικότερα για την άδεια μητρότητας (κύησης-λοχείας) ή ανατροφής των εκπαιδευτικών διευκρινίζονται τα εξής: Εκπαιδευτικοί που τελούσαν σε άδεια μητρότητας (κύησης-λοχείας) ή ανατροφής, το συνολικό διάστημα της οποίας δεν εξαντλήθηκε λόγω της θέσης αυτών σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με την αριθμ.106520/Δ2/31-07-2013 Διαπιστωτική Πράξη του Υ.ΠΑΙ.Θ., και οι οποίοι επιστρέφουν στα καθήκοντά τους με Προσωρινές Διαταγές που εκδίδονται από Διοικητικά Εφετεία, δικαιούνται να λάβουν το υπόλοιπο της άδειας αυτής μέχρι την εξάντληση του συνολικού διαστήματος, όπως αυτό είχε καθοριστεί στην απόφαση χορήγησης της άδειας. Διευκρινίζουμε ότι το διάστημα που μεσολάβησε υπολογίζεται στη συνολική διάρκεια της άδειας. |